Citat:
Ursprungligen postat av
02-02-2012
Låter helt galet, tror att armén kommer att dra från stan inom en vecka eller två. Håll ögonen öppna för bombade förskolor och liknande platser där det rör sig barn. Ryssar är extremt barnkära och ger man sig på ryska barn kommer björnen knappast att sitta still. Då kan ålarna i tråden få ett fullskaligt inbördeskrig där ni inte har en chans. Ukrainare är betydligt mer lika Ryssar och ser knappast sönderbombade barn som acceptabelt.
Givetvis tror jag inte för en sekund att det är Ukrainska armén som tar del i detta. Den verkar mer eller mindre vara upplöst och min gissning går på att det är 'folkmiliserna' som strider för Kievjuntan.
Säg mig, varför skulle ukrainarna börja bomba förskolor? Snacka om helt absurt och verklighetsfrånvänt påstående,
ännu en gång, helt utan belägg...
Tror du att det här är en svartvit konflikt där vi "ålar" står på ena sidan och vill ha ett inbördeskrig? Helt otroligt och absurt påstående, din retorik är i klass med Revolutionära Fronten i ett klassiskt "vi mot dem" tänk...
Sen,
ännu en gång vill jag att du presenterar belägg för att den ukrainska armén är upplöst. Du verkar ha sådana otroliga svårigheter att komma med bevis så jag börjar misstänka att du själv faktiskt sitter och fantiserar ihop allting.
Och hur var det
egentligen med självständighetsströmningen i Odessa? Du påstod tidigare att Odessa ville bli självständigt, men det har gått flera dagar nu och än har vi inte fått se någon källa på det...
Jag undrar vem det är som är ålen egentligen häromkring