Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Där har du ett fel för det som kommer upp är vad som presenteras och om du tror att hela historien om allt just offret Yara finner offentlighet så tror du fel. Vad gäller brottshandlingen kommer allt upp bara man kan styrka det men bakgrunden kommer mörkas i både GM och offret.
Det är en sörja som ingen vill ta tag i och i framtid försöka få ordning på vuxna och barn som finns och verkar i landet men egentligen inte ens har behörighet.
En surdeg som nu ingen ens vågar ta tag i och denna flickas död får toppen av isberget att iaf visa lite mer. Alla ansvariga kommer neka i sten eller i bästa fall skylla på annan beslutare i samhället.
En surdeg jag nämnde tidigt i tråden och som har med politik och vad som menas med asylskäl.
Det är politiskt korrekt att gilla Gaza, och vara för palestinier, men i den processen ser man mellan fingrarna på ett av de svåraste samhällena för kvinnor och barn att leva i, där de har nära noll människovärde.
Det vi har att förhålla oss till är en charmig karlslok som påstår att han är från Palestina, som har det rätta CVt att imponera på kärringarna från SOC och andra myndigheter, så att han får officiellt ta hand om en ensamkommande flicka. I en familj han inte kan ta hand om, med två egna små barn.
Det ställs inga frågor, för denne man vet hur han ska prata sig igenom livet och hur han ska framställa sig själv och sin sak. Var han egentligen kommer ifrån är den intressanta frågan, för jag tror inte han kommer från Palestina!
Den kvinnan som gifte sig med honom måste ha brutits ner fort. Hon föll väl också för hans charm och löften, men hamnade i misär. Mannen lever dubbel eller trippeliv, och lämnar henne i Karlskrona utan pengar att klara av tre barn. Samtidigt som fasaden utåt ska hållas vid liv. Jag har bilden framför mig av en man som vill verka framgångsrik samtidigt som han påstår sig vara flykting.
Jag ser kvinnornas snatterierna som modern nödkriminalitet, en verklig misär, i bidrags-Sverige, där man menar så väl och allt blir så fel.
Det jag förundras över är alla dessa personer som arbetar yrkesmässigt med olika fall och ärenden och inte ser det uppenbara. Dessa svenska myndighetspersoner är inte ens mottagliga för upprepade signaler om att det handlar om tre barn som far mycket illa i Karlskrona, Sverige, värre än släktens övriga barn i Gaza.
För vi har här ett praktexempel på folk som söker sig till Sverige utan att ha egentliga asylskäl. Men de fixar och trixar för att få till sin sak, och då offras kvinnor och barn utan att tillfrågas. Och är utlämnade till män som inte tar hand om sin familj så som traditionen är bland dessa folk. För kvinnan fick bara känna på hans maktutövning, men i övrigt lämnades den lilla familjen vind för våg. För i Gaza så har kvinnorna varandra, och egna sociala skyddsnät där de stöttar varandra.
I Gaza så hade denne man inte kunnat leva det liv han levde med resor, och utan att ta ansvar för sin fru och barn. För männens makt är förpliktade på hemmaplan, till skillnad från nu när de är i Sverige och allt ska skyllas på kvinnan. Mitt tips är att mannen kom hem och det ena ledde till det andra, med dödlig utgång.