2014-05-09, 02:30
Medlem
Hejsan!
finns det fortfarande någonstans man kan köpa ''anonyma'' kontantkort i den meningen att man inte behöver registrera sig någonstans eller behöva visa upp någon form av identifikation vid köpet?
Jag vill kunna ringa helt anonymt utan att samtalet, på något vis, kan kopplas till mig.

MVH-
Citera
2014-05-09, 02:36
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusruhl
Hejsan!
finns det fortfarande någonstans man kan köpa ''anonyma'' kontantkort i den meningen att man inte behöver registrera sig någonstans eller behöva visa upp någon form av identifikation vid köpet?
Jag vill kunna ringa helt anonymt utan att samtalet, på något vis, kan kopplas till mig.

MVH-

Ja, om du köper både kontantkortet och mobilen KONTANT!! Tänk också på att om du ringt vänner eller bekanta med telefonen så är det lätt att spåra vem du är tillslut. Man bör ändå byta både telefon och kontantkort efter varje samtal om man vill vara 100% anonym..
Senast redigerad av Framtyr 2014-05-09 kl. 02:40.
Citera
2014-05-09, 02:39
Medlem
Bror.s avatar
Går ju även att ringa med Skype genom tunnlad traffik (socks ex.). Annars är det som nämnt nödvändigt att använda en, sett till privata samtal, oanvänd telefon med kontantkort köpt med anonymt visa-kort eller cash.
Citera
2014-05-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Ja, om du köper både kontantkortet och mobilen KONTANT!! Tänk också på att om du ringt vänner eller bekanta med telefonen så är det lätt att spåra vem du är tillslut. Man bör ändå byta både telefon och kontantkort efter varje samtal om man vill vara 100% anonym..
ok! du råkar inte veta vart man kan köpa just detta va?
Citera
2014-05-09, 02:42
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusruhl
ok! du råkar inte veta vart man kan köpa just detta va?

Vilken jävla butik som helst som säljer telefonkort
Citera
2014-05-09, 02:56
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Guide:
Gå till Willys, Ica Maxi osv, hitta en billig telefon (finns typiska "knarlangarlurar" för 150kr), gå till kassan, betala KONTANT.

Åk till någon Pressbyrånbutik. Köp ett Comviq startpaket + Comviq Kompis 195 (eller vad du nu ska ha), betala KONTANT.

Åk hem. Lägg grejerna i en påse och låt stå i minst 30 dagar (så länge får butiker ha kvar videoinspelningarna från övervakningskamerorna).

Efter minst 30 dagar, stoppa i simkortet i mobiltelefonen. Stoppa ALDRIG i ett personligt simkort i din anonyma telefon. Stoppa heller ALDRIG i ditt anonyma simkort i någon av dina personliga telefoner.

Ha aldrig på telefonen i eller i närheten av din bostad. Ha aldrig med dig din personliga telefon när du ska använda din anonyma telefon.

Ska du ringa ett samtal, lämna din personliga telefon påslagen hemma, ta med dig din avstängda anonyma lur. Åk iväg en bra bit, sätt på telefonen när du är framme, aldrig innan. Ring, snacka, stäng av telefonen och kör tillbaka hem. Om du av någon anledning känner att du vill byta nummer, då räcker det inte med att bara skaffa ett nytt simkort utan du får byta ut allting. Oavsett vilket simkort du har i telefonen så ser dom att det är just den telefonen som används.

Hur anonym behöver du vara? Ska du bara busringa lite till någon polare eller vill du vara totalt osynlig så att inte ens myndigheterna kan hitta dig?
Senast redigerad av BLODSPAKT 2014-05-09 kl. 02:59.
Citera
2014-05-09, 07:55
Medlem
Kasperskys avatar
Bra guide står ovanför mitt inlägg.
Men jag tipsar om Elgiganten. Dem säljer knapplurar för 99 spänn har jag för mig.
Och man kan även köpa kontantkort i ATG-ombud.
Men kom ihåg att betala kontant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in