Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Det är som man känner hur det kokar i mrfold och mrsmagoo när de läser hr-domen men vill ändå inte klaga eller ifrågasätta dem. Kul att se hur man fogar sig och tvingas tycka kikadant istället för att i full kraft skälla ut dem och förklara dem idioter att de inte ökade på straffet istället.
Kul faktiskt. Medan vissa normala här iftågasätter både polisens jobb, åklagarnas och domarna. Men det är klart, vi är ju bara lekmän men med sunt förnuft, och inga spärrar gentemot rättsmaskineriet.
Jo det finns idioter till poliser, åklagare och domare. Jo det förekommer plantering i sverige. Jo de kan ha fel och döma oskyldiga utan riktigt tunga bevis. Vakna.
Jadu Bajen2013. Vi vet redan att det inte är något fel på din fantasi. Du har bland en hel del annat framfört teorier om att liklukten i bagageluckan kommer från Kristoffers döda hund. För att inte tala om alternativteorin att besudlingarna uppstod när en ensam, letande Kristoffer råkade snubbla på det styckade liket och full av sorg flyttade benen till ödehuset för att det skulle bli upptäckt.
Icke desto mindre undrar man ju från vilka inre, synska förmågor du drar slutsatser om mitt inre själsliv som det tydligen "kokar" i när jag läser HR-domen. Precis som med Kristoffer där du också drar tvärsäkra slutsatser om hans inre liv när det gäller exempelvis inställning till tejprullar.
För att du ska lära dig att inte låta din fantasi rusa iväg med dig kan jag tala om för dig att jag inte är minsta bitter och än mindre grips av någon "kokande" känsla när jag läser HR-domen. Jag tycker att de har resonerat lite egendomligt, men jag tycker inte att de har gjort något uppenbart fel.
Varför skulle jag vara arg förresten? Leta reda på ett enda inlägg där jag hetsat mot Kristoffer. De inlägg jag skrivit om hans förmodade karaktär har haft ett enda syfte: Att visa på orimligheter i dina och andras tvärsäkra tolkningar på temat att han inte kan filea en fisk en gång, inte skulle ljuga om ditten eller datten etc etc. Jag känner inget hat mot honom. Han är en alldeles för ömklig figur för att hysa såna känslor för. Jag kan på många plan faktiskt tycka synd om honom, även om jag fördömer hans brott. Därför har jag till skillnad från dig och det gäng du benämner som "normala" kunnat se på detta fall utan stora känslomässiga kantringar som har påverkat mitt omdöme.
Att plantering av den typ som här påståtts skulle ha skett förekommer i Sverige har du och andra påstått flera gånger i tråden. Lett det i bevis har ni däremot aldrig gjort. Med tanke på din galopperande fantasi inom andra områden tar jag därför väldigt lätt på dina funderingar runt detta.