2014-04-23, 18:24
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Inget förköp på Gröna Lunds konserter, utan det är vanligt inträde till nöjesparken som gäller, alternativt Gröna Kortet som ger fritt inträde hela säsongen. Sen gäller det att vara där i god tid vid större akter!

Hur många brukar de plocka in? Och ungefär vad är att vara i god tid? Surt ifall man åker långväga men inte kommer in.
Citera
2014-04-23, 18:31
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Hur många brukar de plocka in? Och ungefär vad är att vara i god tid? Surt ifall man åker långväga men inte kommer in.
Har för mig att allt som allt får det plats 16-17000 i parken. Förra året var det väl egentligen bara Tenacious D som fyllde parken långt innan konsertstart. Då var det väl fullt vid 4 om jag minns rätt.

Har dock svårt att se att något band i år skulle attrahera lika mycket folk, skulle väl vara Arcade Fire, men är du bara där ett par timmar innan skulle jag tro att du kommer in. Bättre att vara ute i god tid, hitta en bänk och käka något, eller bara fixa en bra plats inför konserten.
Citera
2014-04-23, 18:39
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Har för mig att allt som allt får det plats 16-17000 i parken. Förra året var det väl egentligen bara Tenacious D som fyllde parken långt innan konsertstart. Då var det väl fullt vid 4 om jag minns rätt.

Har dock svårt att se att något band i år skulle attrahera lika mycket folk, skulle väl vara Arcade Fire, men är du bara där ett par timmar innan skulle jag tro att du kommer in. Bättre att vara ute i god tid, hitta en bänk och käka något, eller bara fixa en bra plats inför konserten.

Bob Marleys publikrekord från 1980 (32000) kommer inte att slås beroende på att parken ser annorlunda ut nu. Tenacious drog ungefär 17000. Men Ulf Lundell drog 22 827 (2010) och Lady Gaga 23000 (2009). Så det har tryckts in en hel del på senare år också.

Edit: 2010 tycks ha varit ett bra år, John Fogerty drog 22 669 och Nas & Damian Marley 21 296.
Senast redigerad av Chrille P 2014-04-23 kl. 18:42.
Citera
2014-04-23, 23:36
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Bob Marleys publikrekord från 1980 (32000) kommer inte att slås beroende på att parken ser annorlunda ut nu. Tenacious drog ungefär 17000. Men Ulf Lundell drog 22 827 (2010) och Lady Gaga 23000 (2009). Så det har tryckts in en hel del på senare år också.

Edit: 2010 tycks ha varit ett bra år, John Fogerty drog 22 669 och Nas & Damian Marley 21 296.

Jag är skeptisk till att man har fått fram exakta publiksiffror, det är omöjligt då det är många turister och barnfamiljer som råkar befinna sig på parken på fel dag och ofta lämnar stället innan och under konserterna. Undrar hur man räknar, antal betalande besökare/kort som dragits i entrén?
Citera
2014-04-24, 18:07
Medlem
2013 stängde man även för WUTANG CLAN i förtid, dock inte i lika god
tid som för JACK BLACK. Crucified Barbara i Kungsträdgården fick duga
som tröst då.

Men årets program ser t o m bättre ut än vad det brukar göra ...
Citera
2014-04-24, 18:18
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Jag är skeptisk till att man har fått fram exakta publiksiffror, det är omöjligt då det är många turister och barnfamiljer som råkar befinna sig på parken på fel dag och ofta lämnar stället innan och under konserterna. Undrar hur man räknar, antal betalande besökare/kort som dragits i entrén?

De räknar naturligtvis in alla som befinner sig i parken, inte bara de som ser spelningarna.
Citera
2014-04-24, 18:50
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
De räknar naturligtvis in alla som befinner sig i parken, inte bara de som ser spelningarna.

Men man märker ju inte de som går ut? Hur kan man veta vilka som är kvar och vilka som gått hem?
Citera
2014-04-24, 19:26
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djfisken
Tjena! Hittade ingen tråd om detta, så jag startar en!

Nu 2013 fick vi se många stora artister uppträda på scenerna på Gröna Lund.
Vilka artister tror och hoppas ni på att få se där?
När tror ni att de börjar släppa artister?

Jag själv vill se så många DJs som möjligt. Både Adrian Lux och Nause drog mycket publik förra året, så jag tror att vi får se fler än i somras!

Mvh DjFisken

Drog Nause mycket publik?
Såg ju ut som nån jäkla lekstuga, jag och tjejen stack då vi kände oss jätteutanför, alla var i princip under 16 år gamla, det förstår jag med tanke på musiksmaken
Citera
2014-04-24, 19:28
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Men man märker ju inte de som går ut? Hur kan man veta vilka som är kvar och vilka som gått hem?

Det är ganska lätt, alla som går in registreras via spärren, med enkla datorer är det ganska lätt för spärrarna att se hur många som går ut.
Oftast står dom också med "handräknare" för att se hur många som går ut, visst kan man missa nån person men viktigast är att få nån slags Ca.
Citera
2014-04-24, 21:27
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Det är ganska lätt, alla som går in registreras via spärren, med enkla datorer är det ganska lätt för spärrarna att se hur många som går ut.
Oftast står dom också med "handräknare" för att se hur många som går ut, visst kan man missa nån person men viktigast är att få nån slags Ca.

Jag minns inte om man måste gå ut genom en spärr på samma sätt som man går in, i så fall så är det ju ganska lätt att hålla koll. Men jag har för mig att det bara är att kliva rakt ut genom en stor grind, där det står vakter och passar så att folk inte smiter in? Sen finns det ju flera ut/ingångar, vore ju väldigt svårt att få en exakt siffra på publiken.
Citera
2014-05-07, 21:57
Medlem
Imorgon lirar Den Svenska Björnstammen!
Citera
2014-05-08, 16:23
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Imorgon lirar Den Svenska Björnstammen!

Ska ju vara totalt svinkallt, tror inte det kommer så mycket folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in