2014-05-08, 11:41
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Du gör fan bort dig mer och mer för varje inlägg du skriver här.

Tror du inte att det finns vapan i Ukraina? När man övertar polisstationer och militära bygningar, tar man vapen där i från. Tror du att man tar en militärbas, struntar i att ta de vapen som finns, och så väntar på att ryssen smuglar in vapen i landet?

Du klagar över att en ukrainsk soldat dog på Krim, men hyllar i andra inlägg att 30 civila dödades av pro-kiev grupper i Odessa.

Gör dig själv en tjänst. Ta en paus från tråden och läs lite info om konflikten. Läs info från båda sidor av konflikten. Använd dit vett och utbildning (om du har någon) till att få en uppfattning av vad som är sant och vad som är propaganda.

Lögn, lögn och åter lögn från en Putin älskare. AA vapen är inget man kommer över snabbt i en konflikt om inte någon större aktör vill att de skall ha det (Putin). Jag har aldrig hyllat något inlägg där folk dör.
varför inte bemöta den mycket starka indiciekedjan om Putins spetsnaz inne i Ukraina för? Varför göra dig löjlig och påstå att jag hyllar något som jag inte gör?

Här har du din putin runkare: https://www.youtube.com/watch?v=_gqK12jj6sg
Senast redigerad av jourDDptd 2014-05-08 kl. 11:44.
2014-05-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Sovjet politrukerna hade en stor benägenhet att ljuga om allt och alla. Putin är en sådan trots att vi lever i år 2014. Inget av det Putin säger kan du lita på. Jag är övertygad om att en invasion är nära förestående. Putin vill bara invänta ett för honom rätt tillfälle.

Det är bra att du lär dig att kalla bolsjevikerna för just vad de är "Politruker" och att de har en stor benägenhet att ljuga om allt och alla och det fortfarande år 2014. Det du däremot i din förvirring gör är att du likställer dessa bolsjeviker som tog makten år 1917 efter den bolsjevikiska revolutionen och som sedermera kom att kallas för Sovjetunionens kommunistparti, med President Vladimir Putin som frigjorde sig och det ryska folket från deras förtryck efter murens fall. Lär dig dessa grundläggande historiska fakta så blir det inte så mycket bolsjevikiskt falsk propaganda här på tråden och du upprätthåller en bättre trovärdighet.
2014-05-08, 11:46
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Det är bra att du lär dig att kalla bolsjevikerna för just vad de är "Politruker" och att de har en stor benägenhet att ljuga om allt och alla och det fortfarande år 2014. Det du däremot i din förvirring gör är att du likställer dessa bolsjeviker som tog makten år 1917 efter den bolsjevikiska revolutionen och som sedermera kom att kallas för Sovjetunionens kommunistparti, med President Vladimir Putin som frigjorde sig och det ryska folket från deras förtryck efter murens fall. Lär dig dessa grundläggande historiska fakta så blir det inte så mycket bolsjevikiskt falsk propaganda här på tråden och du upprätthåller en bättre trovärdighet.

Det jag likställer är deras förmåga och vilja att ljuga. Den stämmer till 100% mellan Politrukerna år 1917 och Putins lakejer år 2014.
2014-05-08, 11:49
Medlem
jourDDptds avatar
Är det här demokrati som Putins överste håller på med här?

https://www.youtube.com/watch?v=_gqK12jj6sg
2014-05-08, 11:53
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag har ett par gånger lanserat tanken att Ukrainas armé skall bestå av de s k folkmiliserna som stoppats in för att armén mer eller mindre desserterat och inget finns kvar. Offensiven i Slovjansk tycker jag stödjer detta då armén verkar sakna förmåga/vilja att hålla vad de errövrar.
"– Det här är en av de saker som är svårast att förstå när det gäller den ukrainska militära offensiven här. De slogs intensivt för den här motorvägen igår och många dog. Men som i många städer där de avancerat håller de inte terrängen utan drar sig tillbaka, säger CNN:s reporter Nick Paton Walsh i ett inslag från Slovjansk, där hårda strider utkämpades i måndags.

...

Det är nu mer än tre veckor sedan regeringen inledde vad man beskrev som en stor militär operation för att återta kontrollen över ett stort antal städer i östra Ukraina som hålls av separatister. Några nämnvärda framsteg har emellertid inte gjorts, något regeringen skyller på att ryska elitförband skulle finnas på plats i östra Ukraina."
Det känns för mig som orimligt att armén inte skulle kunna befästa vad de errövrar, om det är armén som strider vill säga. Om det däremot är 'snabbutbildade' figurer som helt saknar erfarenhet av att vara en del av en armé blir det lättare att förstå varför de drar sig tillbaks, tre veckor och inget att visa upp mer än ett "TV-torn"? :unsure"

Någon som har koll på vilka det är som ingår i den Ukrainska armén idag? Helikopternedskjutningarna ger även lite stöd till att det inte är folk som är nog tränade som far runt just nu...
Senast redigerad av 02-02-2012 2014-05-08 kl. 11:56.
2014-05-08, 11:56
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad man kan utläsa så är ju stödet till Ryssland från omvärlden koncentrerat till fascistiska och nynazistiska partier och konstellationer. Inte konstigt egentligen eftersom Ryssland de facto är på väg mot den fascistiska högerflanken med full fart. Ukraina lider inte av det problemet trots massiv propaganda från ryskt håll. Fascismen frodas gott i Ryssland men går på svältdiet i Ukraina. Att högerextrema partier tar plats i en regering är ju inte helt ovanligt i dagens Europa. Det är när dom krafterna får spela för fritt som det kan bli stora problem. Sverige har ju SD som verkar i demokratiskt ordning men som ytterst lite kommer att bestämma färdriktningen i politiken, ett missnöjesparti behövs då och då i politiken. Troligen samma med Svoboda kan jag tänka mig.

Du fortsätter att göra bort dig.

Det handlar inte om man stödjer Ryssland eller USA. Det handlar om man vill att Ukraina ska vara en välfungerande demokrati.

Ditt skitsnack om att Ryssland är det ena och det andra, flytter fokus från var saken egentligen handlar om: Ett Ukraina som är på konkursens rand och styrs av en regering som har tsagit makten genom en revolution och som inte har stöd från stora delar av befolkingen.

Att du jämnför Svoboda med SD, visar att du inte bara är förvirrad och inte vet vad du snackar om, men att du inte ens läser de inlägg som skrivits om ämnet i tråden.
2014-05-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trodominte
Har Carl Bildt gjort bort sig, nu igen?

Han twittrade så här:
"Russia FM Lavrov warns against extreme right-wing forces in Europe. But it was these he relied on to support Russia policy on Crimea." och fick många ogillande svar på det.

Är Carl Bildt farlig för Sverige? Det är inget nytt att en del socialdemokrater har kallat Bildt en säkerhetsrisk, en av de första tror jag var Olof Palme.

Bildt tar officiellt avstånd från bolsjevikerna som tog makten år 1917 och som sedermera kom att kallas för Sovjetunionens kommunistparti, det genom att anklaga President Putin för deras historiska brott och för att driva samma politik som bolsjevikerna stod för. Hur kan Putin driva en förtryckande politik som bolsjevikerna stod för efter att Ryssland frigjorde sig från dem efter murens fall eller rättare sagt efter att President Vladimir Putin fick presidentposten 31 dec 1999. Putin visade sig vara en svår nöt att knäcka för bolsjevikerna och bolsjeviken Bildt. Vist är Bildt farlig för Sverige och inte bara för Sverige utan för hela mänskligheten.
2014-05-08, 12:02
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Här har du överste Bezler, Putinsk underrättelse-officer med specialitet Black Ops, understödja rebeller i Horlivka. Bevis finns om du tittar efter och inte har proletären som rättesnöre.

https://www.youtube.com/watch?v=_gqK12jj6sg&feature=youtu.be

Har du bevis för det fetmarkerade påståendet? När jag läser om Bezler verkar det handla om en pensionerad överste som flyttade tillbaka till Ukraina/Krim 2012.

På wiki-sidan om honom,

http://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Bezler

kan man läsa exempelvis detta,

Citat:
After that Bezler moved to Ukraine. In 2012 he officially retired from a military.[4]

According to Ukrainian officials, in February 2014 he was contacted by agents of the Russian General Staff GRU. Complying with their instructions, Bezler supposedly moved to Crimea where he participated in number of violent events connected with taking over of military installations and government facilities. In April 2014, as a member of a diversion group, Bezler helped take over the SBU (Sluzhba Bezpeky Ukrayiny) headquarters in Donetsk Oblast and the MVS district department in Horlivka.[4]

Jag har försökt kolla källan [4] men min ukrainska är lite rostig och Google translate blir rena soppan.
Vill gärna se bevis på det fetmarkerade. Han är enligt samma Wiki-artikel född på Krim, vilket ju gör eventuella vistelser och engagemang där ganska odramatiska i sig.

Försvarar absolut inte t.ex. Krim-invasionen, men vill gärna se lite konkreta bevis för kopplingar mellan Kreml och vad som hänt de senaste veckorna i sydöstra Ukraina, för det är väldigt mycket antydningar och rykten vad jag kan läsa. Och Youtube-kanalen du länkar till är ju knappast opartisk.
2014-05-08, 12:27
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Du fortsätter att göra bort dig.

Det handlar inte om man stödjer Ryssland eller USA. Det handlar om man vill att Ukraina ska vara en välfungerande demokrati.

Ditt skitsnack om att Ryssland är det ena och det andra, flytter fokus från var saken egentligen handlar om: Ett Ukraina som är på konkursens rand och styrs av en regering som har tsagit makten genom en revolution och som inte har stöd från stora delar av befolkingen.

Att du jämnför Svoboda med SD, visar att du inte bara är förvirrad och inte vet vad du snackar om, men att du inte ens läser de inlägg som skrivits om ämnet i tråden.

Det finns en person som gjort bort sig i den här tråden och det är du. Svara på om det här är Putins personal som är inne i Urkaina?

Har någon i Ryssland kollat med de ryssar som lever i Ukraina om de verkligen vill ha Putins överstar där eller det förutsätter Putin. Så Putin vet flera månader innan den officiella omröstningen (vi säger att den sker i augusti 2014) att folket i östra Ukraina ville ha honom där??

Hur kan Putin veta detta? Det vet han inte och han skiter i det. Faktum är att Putin kör över inte bara ukrainare utan också även ryssar som lever i fred med ukrainare
2014-05-08, 12:28
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Var ser du demokrati i den Ukrainska regeringens uppförande? Är det demokrati när man sätter konstitutionen ur spel för att ta makten genom en kupp? Är det demokrati när man vägrar genomföra ett nytt parlamentsval? Är det demokrati när man vill förbjuda skolor där man talar rysska, ett språk som en stor del av befolkningen talar dagligt?
Är det demokrati när man gör pro-Kievska vandaler och terrorister lagliga, samtidigt som man gör anti-kievska vandaler och terrorister olagliga? Är det demokrati att ingå lånavtal med EU, IMF, USA etc. utan att ens ha folkligt mandat?

Fast ingenting av det du skrivit har hänt.
2014-05-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Förklara för mig vad Ukraina skulle tjäna på provokationer mot Ryssland? Vad exakt skulle Ukraina få ut av att anfalla sin egen personal iklädda i ryska uniformer? Har inte Ukraina tillräckligt med problem som det är?

Du kanske har glömt, men det är faktiskt Ryssland/proryssar som stökar till det i Ukraina, och inte tvärtom. Ukraina vill inte annektera rysk mark. Det enda Ukraina vill är att bli lämnade ifred, vilket de också sökt att göra genom samtliga demokratiska medel och försök till dialog i internationella institutioner.

Men jag antar att Putin-propagandan har gått så långt att det är Ukraina som är boven nu, Ukraina som försöker anfalla Ryssland?

Det är inte Ukraina som anfaller Ryssland, utan bolsjevikerna som klär sig och agerar ryssar för att smutskasta ryssarna och President Vladimir Putin. Det är ett vanligt kommunistiskt fultrick för att skapa hat, om de bara lämnade Ukraina så skulle det naturligt lugna ned sig.
2014-05-08, 12:41
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Det finns en person som gjort bort sig i den här tråden och det är du. Svara på om det här är Putins personal som är inne i Urkaina?

Har någon i Ryssland kollat med de ryssar som lever i Ukraina om de verkligen vill ha Putins överstar där eller det förutsätter Putin. Så Putin vet flera månader innan den officiella omröstningen (vi säger att den sker i augusti 2014) att folket i östra Ukraina ville ha honom där??

Hur kan Putin veta detta? Det vet han inte och han skiter i det. Faktum är att Putin kör över inte bara ukrainare utan också även ryssar som lever i fred med ukrainare

Utifrån din länk kan man varken se om översten tillhör ryska armen eller om det är en av lokala rebeller.

Tror inte att folket i östra Ukraina vill ha just Putin där. Dock är det troligt att de vill vara självständiga från Kievs junta och möjligen förena sig med övriga Ryssland då det finns starka familje- och ekonomiska samband mellan de områdena.

Och trots allt tror jag att Putin är mycket mer välkommen där än Obama/NATOs-ledare är välkomna i de flesta andra länder där de sätter sina klor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in