• 1
  • 2
2009-08-07, 17:25
Medlem
Callass avatar
Polisbilar med blåljus lite varstans i 16-tiden idag. Stort pådrag vid pendeltågsstationen (och hundpatrull vid Kallhällsbadet?).

Butik som blivit rånad av pistolbeväpnade män!
Någon jag mötte sa att det var Ica igen, men det är tydligen den lilla livsmedelsbutiken på Svetsarvägen som drabbats denna gång.

Hittade bara denna lilla notis (på Blocket) om detta:
Citat:
Matbutik pistolrånad i Järfälla
Stockholm 07 aug 15:57

En matbutik i Järfälla blev pistolrånad på fredagseftermiddagen.

Två maskerade män kom in i butiken på Svetsarvägen vid 15.20 på eftermiddagen. En av dem hade enligt butiksbiträdet en pistol. De båda gärningsmännen snodde åt sig pengar ur kassan och försvann sedan springande. Ingen av dem har gripits.
Citera
2009-08-07, 17:34
Medlem
Callass avatar
När Ica rånades i maj, lät det så här:

Citat:
Publicerat 2009-05-16 08:41

I samband med att Ica-butiken på Pressarvägen i Kallhäll, Järfälla skulle öppna på lördagsmorgonen, rånades den av två män beväpnade med pistol.

http://www.dn.se/sthlm/vapnat-ran-mo...1.867576<br />
Citat:
En Ica-butik i Kallhäll i Stockholm rånades på lördagsmorgonen av två maskerade män.
- De var beväpnade med pistol och kniv, säger Roger Kämpe vid Stockholmspolisen till Expressen.se.

http://www.kvp.se/Nyheter/1.1571156/...nade-ica-butik
Enligt ett anslag utanför butiken dagarna efter, stod det att en anställd som kommit för att öppna på morgonen hade övermannats, hotats och bundits.

Undrar om de rånarna fortfarande är på fri fot? Kan det vara samma gärningsmän?
Senast redigerad av Callas 2009-08-07 kl. 17:59.
Citera
2009-08-07, 18:41
Medlem
Callass avatar
Vill också tillägga att det tidigare i veckan (tisdags eller onsdags) hördes skottlossning i Bolinder Strand (Kallhäll, Järfälla, Stockholms län) strax före 23 på kvällen. Fyra skott ekade i mörkret, helt uppenbart från något skjutvapen. Dock är det lite svårt att med säkerhet lokalisera ljud, särskilt vid vatten...
Polisen var här då också, stod och tog upp vittnesmål från folk tror jag.

Har förmodligen inte med dagens vapenhot att göra, men ändå...
Området har förändrats drastiskt upplever jag.
Citera
2009-12-30, 14:11
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Har du hört nåt mer om vad som har hänt?
Det hände ju nåt nyligen med affären vid Termovägen också. Hade fått för mig att det var där borta mesta stöket hände, men om det är vid Bolinder strand å Svetsarvägen också...vete fan vart Kallhäll är på väg. Härom året var det ju en kille som mördade sin farsa på Svetsarn också.

I övrigt tycker jag det verkar rätt lugnt, nån annan som har andra synpunkter? Är det struligt vid Källtorp?
Citera
2009-12-30, 16:17
Medlem
Anton Chigurhs avatar
Kallhäll är som Jakan och ungefär som de andra förorterna i Stockholm. Dock tar ju söderort priset.

För övrigt kan jag säga att Källtorp är hyfsat lugnt. Har väl aldrig varit såhär lugnt på kopparn?

Men vill tillägga att om ni håller era nära äldre kära så varna dom när de ska till bankomaten. Flera rån/väskryckningar efter de gjort bankomatuttag i Kallhäll C.
Citera
2010-05-08, 00:43
Medlem
Miniis avatar
Har bott i kallhäll hela mitt liv och har lagt märke till hur kriminaliten ökat. Jag skulle aldrig rekommendera till någon att börja i källtorpskolan! Skolan är ett skämt då skoldagarna istället för lektioner består av polisbesök,mobbning, och klotter!!!
Citera
2010-10-12, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minii
Har bott i kallhäll hela mitt liv och har lagt märke till hur kriminaliten ökat. Jag skulle aldrig rekommendera till någon att börja i källtorpskolan! Skolan är ett skämt då skoldagarna istället för lektioner består av polisbesök,mobbning, och klotter!!!

håller med dig, bott här hela mitt liv också. Bytte från källtorp till kunskapsskolan i spånga. Troligtvis det bästa valet i mitt liv, det förändrade hela mitt liv!
Citera
2014-05-07, 00:18
Medlem
Kanske dags att uppdatera denna tråd lite, vad är det egentligen som händer där i kallhäll kanske 4-5 rån på senaste tiden.

jag undrar också om miljön är annorlunda nu på senaste tiden?
Citera
2014-05-07, 12:48
Medlem
S Nubbens avatar
http://jarfallanytt.wordpress.com/20...-andra-gangen/

Citat:
11 april: En ensam gärningsman beväpnad med yxa rånar apoteket i Kallhälls centrum.
19 april: En ensam yxbeväpnad gärningsman rånar Ica Nära.
22 april: En ensam gärningsman försöker råna McDonalds i Stäket. Mannen övermannas och kan gripas.
25 april: Tre gärningsmän, beväpnade med pistolliknande föremål, försöker råna en livsmedelsbutik på Fabelvägen, men flyr utan byte.
6 maj: Två pistolbeväpnade gärningsmän rånar Ica Nära i Kallhälls centrum.
Citera
2014-05-07, 14:49
Medlem
En misstänkt gripen på pizzeria i närheten , misstänkt för Ica
enl Järfälla nytt facebook
EN GRIPEN FÖR ICA-RÅNET
Citera
2014-05-07, 21:49
Medlem
Francos avatar
Vet vi om den gripne behöver tolk?
Citera
2014-05-07, 23:17
Medlem
[
Citat:
QUOTE=Franco|48693040]Vet vi om den gripne behöver tolk?
[/quote]
hehe ! möjligt att polisen behöver det ! det handlar om flera rån i trakten , dessa hade pistol , förre på ICA var yxbeväpnad typisk bonde eller kanske finsk , så mänga rån på kort tid även i Jakobsberg var Forex utsatt för rånförsök av flera män med motorsågar länk till video finns på expressen, verkar vara flera olika typer , säkert tolkbehov hos polisen om de tar fler .önskar nån kunde klämma ur sig nånting om den gripne ålder eller en bokstav eller två i namnet nånting ? hårfärg eller nånting måste de som var på pizzerian sett , fast fler söker polisen nu ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in