• 2
  • 3
2014-05-07, 00:09
Medlem
Kan nån beskriva hans clearing-nr så kan vi på FB sniffa upp vilken stad det kontot tillhör på 3 röda, och om det nu stämmer med A-sås så kan det bekräftas att det är den människan! Så, 5 första siffrorna till bankkontot ni skickat pengar till? Ser gärna fler än en så man ser utifall det stämmer överens och kan vara samma människa

****-* = vanligast hos Swedbank =)
Senast redigerad av GreenMe420 2014-05-07 kl. 00:38.
2014-05-07, 11:17
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Kan nån beskriva hans clearing-nr så kan vi på FB sniffa upp vilken stad det kontot tillhör på 3 röda, och om det nu stämmer med A-sås så kan det bekräftas att det är den människan! Så, 5 första siffrorna till bankkontot ni skickat pengar till? Ser gärna fler än en så man ser utifall det stämmer överens och kan vara samma människa

8304-8
2014-05-07, 13:19
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420

8304-8

Sparbanken Alingsås... Det var svårt att hitta.
2014-05-07, 13:31
Medlem
polisen maste val anda gora nagot nar man vet vem det ar?
2014-05-07, 13:48
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök

Allt verkar peka på att gärningsmannen bor i Alingsås och inte Borås som jag ser det.
2014-05-07, 16:02
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök

Backar du tillbaks 1 sida ser du att vi redan kommit fram till det
2014-05-07, 20:55
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Skulle köpa en AppleTV via blockets sajt.

Fick kontakt med en snubbe som verkade trovärdig. Det gjorde även summan han ville ha för Apple tvn.

Efter viss mailkontakt så förde jag över pengarna till honom. Han sa att han hade skickat produkten, men gick mer eller mindre upp i rök därefter..

Har polisanmält det men det har inte hänt ett skapande skvatt där heller.

Dum som jag var tog jag inte hans telefonnummer, men hans epost har jag.. frågan är bara vad man kan göra med den??

Alias för mejlen: Calle

E-post: 2carljohan@gmail.com

Det hade vart fruktansvärt kul om jag kunnat få tag i honom iaf =)

Tacksam för hjälp
Finns trådar om scam på blocket och det finns trådar om vad och hur man gör med emailadresser. Leta rätt på nån av dessa.

Tråd låst /Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in