2014-05-07, 15:33
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag var junglaren, och jag gankade henne flertalet gånger, hon dog 3 gånger, sen kunde jag inte fokusera så mycket på top eftersom våran bot hade problem. körde även totalt över deras junglare, döda honom flertalet gånger och snodde så gott som alla buffs.
Där har du ditt problem. Du bör fokusera på att snowballa lanes som vinner, inte ganka lanes som redan är förlorade. Hade du campat shen så hade han kunnat ulta bot och carrya dom när han var tillräckligt fed. Istället slösade du tid på att ganka en lane som aldrig kommer carrya.
Citera
2014-05-07, 16:02
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag var junglaren, och jag gankade henne flertalet gånger, hon dog 3 gånger, sen kunde jag inte fokusera så mycket på top eftersom våran bot hade problem. körde även totalt över deras junglare, döda honom flertalet gånger och snodde så gott som alla buffs.

vet inte hur det gick för henne farmvis, men när vi väl kom till late game och hon gick med sitt team gick det inte att stoppa henne haha

vi hade en shen top, känns ju som att han borde kunna ta henne med, bara taunt och sen blade och atk's.... gankade henne flertalet gånger men gick ganska dåligt för alla lanes så var fullt upptagen med att sno buffs och ganka andra ställen med. men bra att veta till nästa gång, så ska jag vara mer på top. tack

hur tror du shen skulle klara sig mot henne då? våran shen fick inte en enda solo kill på henne... han har ju väldigt lätt engage, men inte så mycket damage precis
Med lätt engage menar jag även hard engage, alltså hög börst damage. Shen skulle jag tror är rätt värdelös mot soraka, har inte tillräckligt hög damage utan soraka kan bara heala sig o q:a, dessutom kan hon ju silencea shen's ult. Däremot borde shen + jungler ha väldigt hög kill potential på soraka eftersom det enda hon kan göra om han landar sin taunt är att flasha.
Citera
2014-05-07, 16:02
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Yorric walks in to a bar and there is no counter

Så jävla fet han är haha, piskade en Ryze så han började gråta samt 1 vs 3:ade.

Bara poppa ultin på våran adc eller junglare!!

Free elo
Var glad att du inte möter cho'gath eller trundle än då
Citera
2014-05-07, 16:24
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Där har du ditt problem. Du bör fokusera på att snowballa lanes som vinner, inte ganka lanes som redan är förlorade. Hade du campat shen så hade han kunnat ulta bot och carrya dom när han var tillräckligt fed. Istället slösade du tid på att ganka en lane som aldrig kommer carrya.
+1

Många tipsade om det till mig när jag började djungla (är inte erfaren djunglare, men spelar det gärna om jag måste).
Citera
2014-05-07, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Oh fy helvete! Jag är så jävla dum. Vill bara gå gömma mig under en sten och aldrig komma ut

För en vecka sedan började jag "lagga" för första gången någonsin typ, sedan jag började spela LoL säsong 1. Eller det var vad jag trodde... För några timmar sedan orkade jag verkligen inte och efter att ha prövat allt för att fixa den här lilla delayen så köpte jag 2900 riotpoints via SMS för 200 kronor för att byta till Nordic and East i hopp om att det skulle fixa sig. Första matchen jag kör märker jag att den här delayen inte är borta och jag blir galen. Men jag ser nu också helt plötsligt att ibland ploppar inte den gröna pilen när jag högerklickar för att röra min character och då jävlar slår det mig: kanske är det min mus högerknapp som inte funkar så bra? Och ja, det var problemet. Musjäveln fick mig att betala 200 jävla spänn för att byta till EUNE. Fan helvete!!!!!

HAHAHAHAHHAHA DET VAR FAN DET DUMMASTE JAG LÄST.

Kollade du ens vad du hade i ping innan du drog slutsatsen att det var nätverksproblem?

Sedan finns det ingen anledning att tro att du kommer få mycket bättre ping på euNE då servrarna finns på samma ställe om jag inte minns fel.
Citera
2014-05-07, 17:02
Medlem
irkens avatar
Citat:
Fast att försöka ganka en soraka när man har en shen toplane är ju inte speciellt lätt så länge man inte spelar en junglare med jätte mycket kill pressure & som har burst, för Shen har ju knappast så mycket burst att man sätta upp en direkt kill på Soraka lätt. Hade ju kanske inte heller hjälpt att låta Shen ulta bot heller om botlane förlorar ändå lixom.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverstein
+1
Många tipsade om det till mig när jag började djungla (är inte erfaren djunglare, men spelar det gärna om jag måste).
Man ska väl inte bara ganka vinnade lanes heller, utan ibland måste man ju försöka ganka förlorade lanes för att få lite pressure där också. Fungerar ju lixom inte att bara ganka toplane & midlane när ens botlane förlorar stort för att man aldrig kommer få någon dragon eller sånt.
Citera
2014-05-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
HAHAHAHAHHAHA DET VAR FAN DET DUMMASTE JAG LÄST.

Kollade du ens vad du hade i ping innan du drog slutsatsen att det var nätverksproblem?

Sedan finns det ingen anledning att tro att du kommer få mycket bättre ping på euNE då servrarna finns på samma ställe om jag inte minns fel.
Jag var desperat efter en vecka av den här "laggen". Jag vet att min ping var låg och att min FPS låg på samma nivå som vanligt. Men som sagt, jag var desperat.

Citera
2014-05-07, 17:32
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast att försöka ganka en soraka när man har en shen toplane är ju inte speciellt lätt så länge man inte spelar en junglare med jätte mycket kill pressure & som har burst, för Shen har ju knappast så mycket burst att man sätta upp en direkt kill på Soraka lätt. Hade ju kanske inte heller hjälpt att låta Shen ulta bot heller om botlane förlorar ändå lixom.

Man ska väl inte bara ganka vinnade lanes heller, utan ibland måste man ju försöka ganka förlorade lanes för att få lite pressure där också. Fungerar ju lixom inte att bara ganka toplane & midlane när ens botlane förlorar stort för att man aldrig kommer få någon dragon eller sånt.
Spelar man mot bra spelare är det sällan en bra idé att ganka en bot lane som blir stompad. Ponera att sidan som vinner är blue side bot lane. Eftersom dom vinner och konstant pushar upp till turret kommer dom warda din jungle vid blå buff, det blir med andra ord väldigt förutsägbart när du kommer ganka. Om du sedan gankar bot lane finns det därför stor risk att deras junglare också är där och eftersom din bot lane är så långt efter dör minst 2 av er och motståndaren har garentarad drake och förmodligen turret. Visst kan det funka att ganka en bot lane som förlorar ibland, men du förlitar dig snarare på att din fiende spelar dåligt än att du spelar bra.
Citera
2014-05-07, 17:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Spelar man mot bra spelare är det sällan en bra idé att ganka en bot lane som blir stompad. Ponera att sidan som vinner är blue side bot lane. Eftersom dom vinner och konstant pushar upp till turret kommer dom warda din jungle vid blå buff, det blir med andra ord väldigt förutsägbart när du kommer ganka. Om du sedan gankar bot lane finns det därför stor risk att deras junglare också är där och eftersom din bot lane är så långt efter dör minst 2 av er och motståndaren har garentarad drake och förmodligen turret. Visst kan det funka att ganka en bot lane som förlorar ibland, men du förlitar dig snarare på att din fiende spelar dåligt än att du spelar bra.
Fast det finns ju andra routes faktiskt andra routes att gå till botlane än just förbi blå buffen, man kan försöka få av en lane gank relativt enkelt om blå sidan pushar konstant upp till turreten. Nu har jag ingen aning om vilka champs som spelades i just den där matchen, men det hjälper nog inte speciellt mycket heller att Shen ultar AD carryn på botlane för att det andra laget är så långt före redan att dem antingen hinner undan eller bara dödar alla tre helt enkelt.

Har man haft en vinnande top/midlane så kommer ju antagligen inte deras junglare sitta botlane utan att försöka hjälpa hans egna lanes som förlorar också så att dem inte förlorar turrets, blir dödade 1v1 eller diveade & då är det ett rätt bra tillfälle att helt enkelt döda deras botlane. Sen måste du ju också tänka på att oftast så har ens lag minst 2-3 röda trinkets så warden vid ens blå buff brukar ju inte va speciellt lång-livad om jag säger så och man kan extremt enkelt baita andra laget att warda där & döda den som wardar.

Om man alltid ska tänka på att det är en stor risk att man kan dö så är det ju rätt värdelöst att ganka alla lanes så länge den andra lanen har ett litet övertag för att han kan warda djupare och då blir du counter-gankad direkt, eller hur?
Rent teoretiskt sätt är det ju jätte svårt att säga "Gör X & Y" för allting har en risk att man kan dö & förlora massa saker så..
Senast redigerad av irken 2014-05-07 kl. 17:48.
Citera
2014-05-07, 18:15
Medlem
Rent generellt håller jag med om Irken att ganks både på lanes som förlorar och vinner är bra. Men man märker ingame vilka lanes man ska ganka.

Är ens bot Vayne/Janna alltså rent late game så vet man att även om man gankar och ger dem kills så kommer de ändå att förlora early mot låt oss säga en Caitlyn och valfri support. Även om självklart chansen finns sedan att Vayne snowballar.
Citera
2014-05-07, 18:27
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Var glad att du inte möter cho'gath eller trundle än då

Avskyr Trundle! Jäkla tankdödare.

Choggen var ju år och dar sedan man såg till på Rift. Kommer knappt ihåg hur man ska spela mot han.
Citera
2014-05-07, 18:38
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Rent generellt håller jag med om Irken att ganks både på lanes som förlorar och vinner är bra. Men man märker ingame vilka lanes man ska ganka.

Är ens bot Vayne/Janna alltså rent late game så vet man att även om man gankar och ger dem kills så kommer de ändå att förlora early mot låt oss säga en Caitlyn och valfri support. Även om självklart chansen finns sedan att Vayne snowballar.
Jo, exakt. Det går ju inte säga "Ganka vinnande lanes enbart" när man till exempel har Draven & Leona som ligger lite efter (Och förlorar lane just då) och som har sjukt hög kill-potential bara man får av en rätt okej gank så kan det ju vända rätt så snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in