2014-05-05, 22:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det har ändrats till fyra år i samband med det nya NHL-avtalet.

Hade missat det. Det gör ju det förhoppningsvis bättre för svenska spelare, att de som inte är redo plockas över för tidigt.
2014-05-06, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
I AIK var ju han ju bra, men det är ju inte lätt att lira i ett dåligt lag. Tiden i HV tar jag inte mycket notis om då ingen målvakt i HV direkt har utmärkt sig sedan Stefan Liv. Verkar inte ha varit helt lätt att vara målvakt i HV dom senaste åren.
Intressant i och med att det är förstamålvakterna Larsson, Ersberg, Wesslau som funnits i HV71 om man räknar med Livs första sejour i Detroit.

Ersberg gjorde det kanonbra vilket resulterade i en ganska lång karriär utomlands, Wesslau tycker inte jag har floppat. Återstår då Larsson visst det är ju en riktigt skogssopa men det är ju knappast HV:s fel att han är så jävla dålig. Förvånande att luläää som en gång i tiden spolade sopan nu tar honom till sig.

Jo, det finns två andramålvakter oxå. Andreas Andersson är en av få målvakter som gjort mål i elitserien. Den andra Jonas Gunnarsson levde inte upp till förväntningarna men han är fortfarande ung och med speltid i Malmö så kanske han svarar positivt i sin utveckling men det var en chansning med Gunnarsson han var väldigt ung när vi valde att satsa på honom.

Sammanfattningsvis det är bara en myt sprid av patrask som vill Hv71 illa som hävdar det där skitsnacket om våra målvakter för den enda floppen är ju Larsson inte konstigt då att han hamnar i superstorvärvarmakten Lulää då med andra ord. Antar att SAIK, Linköping, Växjö, Färjestad och Frölunda inte hade råd att buda i samma takt som lulää.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-05-06 kl. 00:15.
2014-05-06, 00:18
Medlem
€rics avatar
Citat:
I AIK var ju han ju bra, men det är ju inte lätt att lira i ett dåligt lag. Tiden i HV tar jag inte mycket notis om då ingen målvakt i HV direkt har utmärkt sig sedan Stefan Liv. Verkar inte ha varit helt lätt att vara målvakt i HV dom senaste åren.
HV hade förstört danne, det är helt klart. Amatörnivå när man inte ens hade en seriös målvaktstränare men efter Stefan Persson nu jobbat med danne så är han definitivt bättre än han var när han kom. Han är ingen super målvakt men har sett bra mycket sämre. Gör lite konstiga misstag ibland och har i mina ögon inte riktigt psyket för att höja sig i viktiga matcher. Iaf inte vad jag sett.

Finns bara en sak som är riktigt usel med danne och de är att han har något enorma problem att få ihop benskydden så att de täcker "5 hole" ordentligt. Han lyckas inte heller få dit klubban som man gjorde förut. Där har jag svurit mig galen på vissa mål han släppt in som inte ska gå in där.

Men jag tror han kommer göra en bra sejour i luleå om man inte förstör hans psyke igen. En av hans större nackdelar som HV + Red wings körde ner i botten.
2014-05-06, 00:20
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Detta ogillar jag mycket. En personlig favorit som var en av de bästa defensiva spelarna förra säsongen. Spelade i snitt 14:21 i sina 48 matcher. Var inne på 18 plusmål och bara 11 minusmål samt var en stor orsak till att Modo var bäst av alla lag i boxplay (86.29%). Tack för tiden Kfopp, kommer sakna dig
Du är inte ensam kan jag säga. Alla Modo-iter som kan något om hockey och inte stirrar sig blind på statistik känner nog likadant. Riktigt tråkigt. Kan bara hålla tummarna för att han en dag åter kommer dra på sig Modo-tröjan!
2014-05-06, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
HV hade förstört danne, det är helt klart. Amatörnivå när man inte ens hade en seriös målvaktstränare men efter Stefan Persson nu jobbat med danne så är han definitivt bättre än han var när han kom. Han är ingen super målvakt men har sett bra mycket sämre. Gör lite konstiga misstag ibland och har i mina ögon inte riktigt psyket för att höja sig i viktiga matcher. Iaf inte vad jag sett.

Finns bara en sak som är riktigt usel med danne och de är att han har något enorma problem att få ihop benskydden så att de täcker "5 hole" ordentligt. Han lyckas inte heller få dit klubban som man gjorde förut. Där har jag svurit mig galen på vissa mål han släppt in som inte ska gå in där.

Men jag tror han kommer göra en bra sejour i luleå om man inte förstör hans psyke igen. En av hans större nackdelar som HV + Red wings körde ner i botten.
Bara blaj! Fy skäms på sig!!!
2014-05-06, 01:17
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Bara blaj! Fy skäms på sig!!!

Haha, nej du vet att jag har rätt. Ni anställde ju den nuvarande målvaktstränaren precis då danne lämnade.
2014-05-06, 01:30
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Jo, HV har ju haft lite målvaktsproblem även fast man har värvat in spelare som man trodde skulle göra bra ifrån sig. Har väl en hel del att göra med försvarsspelet också förstås.

Kan inte säga att jag har studerat Larsson jättenoga, men tycker att han har sett stabil ut i AIK. Fast det är ju inte heller kvalitéerna på isen som oroar. Det bästa Larsson kan göra är att gå ut med en ursäkt under morgondagens LHF live och sedan göra allt han kan för att framstå som en bra representant för klubben. Det sämsta man kan göra i mitt tycke är att bara ignorera allt som har varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Intressant i och med att det är förstamålvakterna Larsson, Ersberg, Wesslau som funnits i HV71 om man räknar med Livs första sejour i Detroit.

Wesslau tycker inte jag har floppat. Återstår då Larsson visst det är ju en riktigt skogssopa men det är ju knappast HV:s fel att han är så jävla dålig. Förvånande att luläää som en gång i tiden spolade sopan nu tar honom till sig.

Nu tänkte jag på tiden sedan Liv for till Ryssland.

Nej, floppat vore ju att ta i. Han har ju haft usla försvarare framför sig också. Klubben kan ju dock inte vara helt nöjda när man bestämmer sig för att plocka in en till förstamålvakt.

Måste vara ett av elitseriens dyraste målvaktspar genom tiderna som HV har nästa säsong.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-06 kl. 01:37.
2014-05-06, 08:26
Bannlyst
Citat:
Nu tänkte jag på tiden sedan Liv for till Ryssland.

Nej, floppat vore ju att ta i. Han har ju haft usla försvarare framför sig också. Klubben kan ju dock inte vara helt nöjda när man bestämmer sig för att plocka in en till förstamålvakt.

Måste vara ett av elitseriens dyraste målvaktspar genom tiderna som HV har nästa säsong.
Nja, jag vet inte en ska tänka på att vi inte direkt valt att satsa på någon back med minsta tendens till defensivt kunnande och då blir det ju lite småsvettigt för målvakten.

Det kan ju ha sina fördelar och nackdelar det där med att försöka vara offensiv och strunta i det defensiva.

Fördelen torde vara att man gör fler mål. Nackdelen torde vara att man släpper in fler mål. Gör man som HV71 stora delar av förra säsongen alltså även skiter i det offensiva så tja då släpper en ju bara in mål utan göra några själv.

De är något en ska tänka på när en stirrar sig blind målvaktsprocenten hos våra målvakter att HV71 normalt sett är ett lag som både gör och släpper in fler mål.

Hursom det är ju därför vi på pappret plockar in lite osexiga namn som Kristofer Berglund handlar ju helt enkelt om en back som har lite defensivt i sig men kanske en smula oroväckande är kanske att han i någon intervju sagt att han kommit till HV71 för att få utveckla sina offensiva egenskaper. Vi får se men om det bara innebär att vi gör fler mål än vår motståndare så spelar det la ingen större roll.
2014-05-06, 21:24
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
SHL's bäste offensiva back genom tiderna är "inte oersättlig", haha ni leksingar är ju så naiva att det inte finns
En av anledningarna till Herselys oerhörda målproduktion var att han fick ta skott på skott på skott, så det var inte bara hans grymma skott som ledde till målen utan att hans grymma skott ledde till att han fick en sjuhelvetes massa upplägg att skjuta på.
Utan Hersley kommer fler skjuta och producera fler mål, som var och en inte når Hersleys nivå givetvis men som definitivt kan väga upp en del av bortfallet offensivt.
2014-05-06, 21:25
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Hersley är en allsvensk spelare med ett djävligt bra skott. Vart skulle han fara?
Klockren för vilket lag som helst att stoppa in i PP spel.
2014-05-06, 22:31
Medlem
siryessirs avatar
http://www.kuriren.nu/100/lulea-hockeys-nya-malvakt-7609557.aspx

Citat:
Luleå Hockey står i och med Larsson och Ward med fyra målvakter i truppen. Planen är dock klar för Samuel Ward då han kommer spela med Asplöven i allsvenskan. Fortfarande trots det har Luleå Hockey en målvakt för mycket då föreningen har kontrakt med Ward, Larsson, Mark Owuya samt Joel Lassinantti.

– Det stämmer men det händer fortfarande saker, säger Lars "Osten" Bergström, sportchef i Luleå Hockey.

Vad för saker, handlar det om Owuya?

– Ja han har nu ryskt pass och är väldigt intressant för klubbarna där borta. De har ju en gräns på fem utländska spelare per lag och Mark skulle inte med sitt ryska pass bli en belastning, säger Bergström.

Hoppas att man kan få en slant för Owuya.
2014-05-06, 23:21
Medlem
Jkrokens avatar
Vad tycker ni Lulefans om D. Larsson kontroversiella uttalanden om "avslutade kapitel" osv. nu när han kommit tillbaka till klubben?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in