2014-05-05, 20:27
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Mycket duktige Anders Nilsson är en av alla dessa förhoppningsgossar som trodde att NHL var glasklart för att sen hamna i bakvattnet.

Skellefteå AIK har senaste åren skickat flera ”underbarn” rakt ned i AHL-träsket. Så har också HV (typ Tedenby). Och det verkar aldrig ta slut. Och allt vi kan göra är att sitta och se på, verkar det som.

Det största problemet där är ju NHLs regel om att en draftad spelare måste signas inom två år för att klubben ska få behålla rättigheterna till spelaren. Kan det ändras tillbaka till 4 år så skulle det göra mycket. Vi skulle få behålla de yngre längre och framförallt de som inte är redo för NHL.

Men frågan är ju hur sugna NHL är på att ändra det.
2014-05-05, 20:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jag gillar Salos tänk om att alla kedjor ska kunna vara med och producera. Som det var i år så var det ju Micke, Ryno och Hersley som bar laget framåt offensivt. Sen får man ju hoppas att vissa spelare snäppar upp sig lite, tänker t.ex på Brunnström, 11p på dom sista 15 matcherna innan play-in och såg bra ut i slutet, vore guld om han kunde komma igång och producera.

https://twitter.com/MrMadhawk/status/463265389128855552/photo/1

Frögrens bil utanför Tegera.
ja det finns definitivt möjighet för flera spelare att kliva fram, jag tror att en kille som Händemark kommer bli en storlek större den här säsongen exempelvis och även att Brunnström kommer producera mer.
Hersley var grym framåt men inte lika vass bakåt kan jag tycka även om han gärna får stanna i LIF en säsong till så är han inte oersättlig.
Som sagt flera av lagen ser inte ut ha höjt sig,.
Senast redigerad av Svithjod 2014-05-05 kl. 20:51.
2014-05-05, 21:44
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hersley var grym framåt men inte lika vass bakåt kan jag tycka även om han gärna får stanna i LIF en säsong till så är han inte oersättlig.
SHL's bäste offensiva back genom tiderna är "inte oersättlig", haha ni leksingar är ju så naiva att det inte finns
2014-05-05, 21:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
ja det finns definitivt möjighet för flera spelare att kliva fram, jag tror att en kille som Händemark kommer bli en storlek större den här säsongen exempelvis och även att Brunnström kommer producera mer.
Som sagt flera av lagen ser inte ut ha höjt sig,.
Även om Hersley inte är oersättlig bakåt så är hans skott helt oersättligt. Hersley skulle må bra av att stanna kvar i Sverige ett tag innan han tar steget till en bättre liga.

Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
SHL's bäste offensiva back genom tiderna är "inte oersättlig", haha ni leksingar är ju så naiva att det inte finns
Tror han menar att han inte är oersättlig med tanke på att han är rätt medioker defensivt.
Senast redigerad av m4tt145 2014-05-05 kl. 21:48.
2014-05-05, 21:46
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Detta ogillar jag mycket. En personlig favorit som var en av de bästa defensiva spelarna förra säsongen. Spelade i snitt 14:21 i sina 48 matcher. Var inne på 18 plusmål och bara 11 minusmål samt var en stor orsak till att Modo var bäst av alla lag i boxplay (86.29%). Tack för tiden Kfopp, kommer sakna dig
Hade väl för hög lön.
2014-05-05, 21:52
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Även om Hersley inte är oersättlig bakåt så är hans skott helt oersättligt. Hersley skulle må bra av att stanna kvar i Sverige ett tag innan han tar steget till en bättre liga.

Tror han menar att han inte är oersättlig med tanke på att han är rätt medioker defensivt.

Hersley är en allsvensk spelare med ett djävligt bra skott. Vart skulle han fara?
2014-05-05, 21:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Hersley är en allsvensk spelare med ett djävligt bra skott. Vart skulle han fara?
Har ryktats om KHL och Schweiz.
2014-05-05, 22:17
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen

Tycker det är en överdriven beskrivning av Hersley. Men visst SHL har ju bara funnits en säsong...
Han besitter ett sjuhelvetes slagskott. Men hans offensiva kvaliteér vad gäller uppspel och kreativitet är enligt mig begränsade. Defensivt är han ingen att lägga märke till.

Vad folk menar med inte oersättlig, så är det nog framför allt hans målproduktion. Många viktiga mål som räddade oss många gånger. Det borde vi kunna få av en forward istället.
2014-05-05, 22:20
Medlem
€rics avatar
Citat:
Mycket duktige Anders Nilsson är en av alla dessa förhoppningsgossar som trodde att NHL var glasklart för att sen hamna i bakvattnet.

Skellefteå AIK har senaste åren skickat flera ”underbarn” rakt ned i AHL-träsket. Så har också HV (typ Tedenby). Och det verkar aldrig ta slut. Och allt vi kan göra är att sitta och se på, verkar det som.
Därför SHL bör ha liknande avtal som ECHL och dessa mindre ligor. Spelare under 23 år som plockas över får inte spelas mer än 10 matcher i AHL annars får de betala en extra avgift till spelarens sista klubb. Vi måste börja sätta mycket högre krav på NHL när de plockar så många spelare till AHL.
2014-05-05, 22:29
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det största problemet där är ju NHLs regel om att en draftad spelare måste signas inom två år för att klubben ska få behålla rättigheterna till spelaren. Kan det ändras tillbaka till 4 år så skulle det göra mycket. Vi skulle få behålla de yngre längre och framförallt de som inte är redo för NHL.

Men frågan är ju hur sugna NHL är på att ändra det.
Det har ändrats till fyra år i samband med det nya NHL-avtalet.
2014-05-05, 22:39
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Skall Hersleys offensiv ersättas måste man nog köpa någon som är bra mycket bättre än Hersley själv, för han lär knappast kunna återupprepa den gångna säsongens siffror.

Kom förbi på klubbytardagen, så får ni chansen att leva er dröm som SSK:are.
Över 1,5 miljoner har vi dragit in på fansens Jag Mobiliserar-kampanj nu. Bäst!
2014-05-05, 22:48
Medlem
Displaceds avatar
Visste vi inte detta redan? Känns som det diskuterades för några veckor sedan. Enorm förlust för Brynäs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in