Citat:
Ursprungligen postat av
Savitri
Gillar du dagens Sverige och tycker att det fungerar bra och är till freds med den demografiska situationen och heller inte bryr dig om den kriminalitet och den misär och fattigdom som kommer i massinvandringens spår. Nej, då ska du kanske inte rösta på Svenskarnas parti. Vi tvingar liksom ingen.
Jag gillar dagens Sverige tycker det är ett av de bästa länderna i världen att leva i. Därmed inte sagt att det inte finns problem, det finns det naturligtvis och dessa måste vi försöka lösa. Därför tycker jag det är bra om partier som ska ställa upp i valet till Sveriges Riksdag har ett tydligt partiprogram där man förklarar hur man vill lösa dessa problem.
Jag tror inte att dagens invandring leder till kriminalitet, misär och fattigdom. Det finns idag stora problem med sveriges integrationspolitik som måste lösas. Människor som invandrar hit måste komma in i samhället, lära sig språket, få jobb osv mycket snabbare. Det finns vissa människor som kommer hit som idag inte är intresserade av att bli en del av de svenska samhället och det är ett stort problem.
MEN vi har en åldrande befolkning och behöver få hit invandrare som arbetar.
En fråga till dig, när vi slängt ut alla invandrare hur tror du det blir då? Kommer allt att vara bra då?
Hur kunde Sverige under 1800-talet som då var ett av världens mest homogena länder vara så fruktansvärt fattigt och eländigt? Hur kunde de finnas så omfattande problem med brottslighet, alkoholism fattigdom och allmänt elände när det bara fanns "etniska svenskar"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Är Sverige självständigt? Vi är en del av EU för det första och dessutom helt i händerna på det globala banksystemet liksom övriga västvärlden. Om några decennier blott är etniska svenskar i minoritet med nuvarande utveckling. Jag skulle kalla Sverige för ett komplett dårhus men den goda nyheten är att landet kommer att kollapsa långt innan primitiva klanfolk från tredje världen hamnar i majoritet.
Vi är en del av EU för att vi har ingått ett multilateralt avtal efter en folkomröstning, vi kan gå ut om vi vill vilket jag tycker vi borde. Att sluta avtal innebär
per se en kompromiss där man uppsäger sig viss frihet för att åtnjuta andra förmåner vilket jag tycker är rimligt att man ibland gör.
Att vi skulle vara i händerna på det globala banksystemet får du gärna utveckla.
Finns det några siffror på när "etniska svenskar" kommer att vara i minoritet?