Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 23:18
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
289 besökare i forumet nu, väldigt märkligt med så höga besökarantal. Är det intervjun som orsakade det eller vad är det frågan om?

förmodligen, har du hört den? om inte, https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5853759
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrurbjan
okay, för då undrar jag:

om pelle föds i sverige och har två föräldrar som har bott hela sina liv i sverige och inte har någon erfarenhet av att bo någon annanstans; MEN pelles föräldrars föräldrar, dvs mormor/morfar/farmor/farfar var ifrån andra sidan jorden; säg brasilien.

är pelle då svensk? om så: varför? om inte: varför inte?

Om pelles mor och farföräldrar var svenskar som utvandrat till Brasilien så är Pelle absolut svensk annars inte. Men detta kunde du nog lista ut själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag tror inte att man behöver dna testa samtliga eller ens majoriteten i befolkningen. DNA test behövs exempelvis inte för att förstå att ex en neger som nyligen invandrat till Sverige inte är en svensk och då kan man helt enkelt bara slänga ut personen ifråga baserat på regeln sist in först ut. DNA test lär väl bara bli aktuella i undantagsfall då det råder tveksamheter om personens faktiska börd eller andra specialfall.

Egentligen så behövs nog inte dna test alls i de flesta fall då du med dina egna ögon för det mesta kan avgöra vem som är svensk eller inte. DNA test uppfattar jag mest som ett sätt att rättfärdiga proceduren vetenskapligt men det räcker att man kan göra det teoretiskt och att möjligheten finns men det är inte samma sak som att man faktiskt behöver använda sig av det. Det är ju annars ganska onödigt att dna testa en neger och komma fram till att jovisst, det var en neger man testade och då ska han ut, när det egentligen räcker med att bara använda ögonen se efter för att komma fram till samma sak.

Nu är jag ju förstås ingen officiell företrädare för SvP så detta är förstås bara mina egna reflektioner kring frågan.

Ska det ske en massutvisning så ska fakta vara 100-procentig och inte något personligt vittnesmål, antar jag.
Citera
2014-05-06, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tvafragor
Att svara min fråga med en fråga är inte ett svar. Hur ska vi lösa arbetskraftsbristen efter en massutvisning? Hur löser vi då en omfattande industrikollaps? Vad händer med exporten, som är en utav Sveriges största inkomster?

Ett billigt DNA-test kostar runt tusenlappen. Det blir några kronor för hela befolkningen, hur ska det finansieras?

Jag tar gärna några seriösa svar istället för trams, ge mig en värdig diskussion.
Hur skulle en deportation av icke-arbetande bidragstagare påverka arbetskraftsbristen? Vad menar du med arbetskraftsbristen, förresten? Arbetslösheten är inte direkt rekordlåg.

Varför skulle exporten påverkas? (Bortsett från ev. sanktioner från FN/EU) Du har väl inte gått på myten om att 1 invandrare = 1 % i exportinkomst?
Citera
2014-05-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ska det ske en massutvisning så ska fakta vara 100-procentig och inte något personligt vittnesmål, antar jag.

Trams, ögonmått bör som jag sa fungera alldeles utmärkt (och vara hundraprocentigt korrekt) i de allra flesta fallen och i övriga fall så kan man använda dna test.

Man kan ju även tänka sig en kombination; att alla utomeuropeiska invandrare som invandrat de senaste 20 åren åker ut automatiskt och enligt regeln sist in först ut och sen så kör man dna prov på resten. På detta sätt så behöver man inte ens testa majoriteten av invandrarna utan man kan nöja sig men en mindre del av dem.
Citera
2014-05-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri

Gillar du dagens Sverige och tycker att det fungerar bra och är till freds med den demografiska situationen och heller inte bryr dig om den kriminalitet och den misär och fattigdom som kommer i massinvandringens spår. Nej, då ska du kanske inte rösta på Svenskarnas parti. Vi tvingar liksom ingen.

Jag gillar dagens Sverige tycker det är ett av de bästa länderna i världen att leva i. Därmed inte sagt att det inte finns problem, det finns det naturligtvis och dessa måste vi försöka lösa. Därför tycker jag det är bra om partier som ska ställa upp i valet till Sveriges Riksdag har ett tydligt partiprogram där man förklarar hur man vill lösa dessa problem.

Jag tror inte att dagens invandring leder till kriminalitet, misär och fattigdom. Det finns idag stora problem med sveriges integrationspolitik som måste lösas. Människor som invandrar hit måste komma in i samhället, lära sig språket, få jobb osv mycket snabbare. Det finns vissa människor som kommer hit som idag inte är intresserade av att bli en del av de svenska samhället och det är ett stort problem.

MEN vi har en åldrande befolkning och behöver få hit invandrare som arbetar.

En fråga till dig, när vi slängt ut alla invandrare hur tror du det blir då? Kommer allt att vara bra då?
Hur kunde Sverige under 1800-talet som då var ett av världens mest homogena länder vara så fruktansvärt fattigt och eländigt? Hur kunde de finnas så omfattande problem med brottslighet, alkoholism fattigdom och allmänt elände när det bara fanns "etniska svenskar"?

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Är Sverige självständigt? Vi är en del av EU för det första och dessutom helt i händerna på det globala banksystemet liksom övriga västvärlden. Om några decennier blott är etniska svenskar i minoritet med nuvarande utveckling. Jag skulle kalla Sverige för ett komplett dårhus men den goda nyheten är att landet kommer att kollapsa långt innan primitiva klanfolk från tredje världen hamnar i majoritet.

Vi är en del av EU för att vi har ingått ett multilateralt avtal efter en folkomröstning, vi kan gå ut om vi vill vilket jag tycker vi borde. Att sluta avtal innebär per se en kompromiss där man uppsäger sig viss frihet för att åtnjuta andra förmåner vilket jag tycker är rimligt att man ibland gör.

Att vi skulle vara i händerna på det globala banksystemet får du gärna utveckla.

Finns det några siffror på när "etniska svenskar" kommer att vara i minoritet?
Citera
2014-05-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hur skulle en deportation av icke-arbetande bidragstagare påverka arbetskraftsbristen? Vad menar du med arbetskraftsbristen, förresten? Arbetslösheten är inte direkt rekordlåg.

Varför skulle exporten påverkas? (Bortsett från ev. sanktioner från FN/EU) Du har väl inte gått på myten om att 1 invandrare = 1 % i exportinkomst?

Om SvP fick bestämma så skulle alla arbetande invandrare utvisas tillsammans med "icke-arbetande bidragstagare". Du får inte glömma bort att ta med i beräkningen all erfarenhet och kompetens. Även om Sveriges arbetslösa, etniska svenskar bytte av alla utvisade invandrare dag ett så kan du väl inte på fullaste allvar tro att det kan gå bra? Varför skulle exporten påverkas? Exporten kommer bara vara en katastrof i ledet utav kedjereaktioner.

Du menar alltså myten förklarar att 100 invandrare utgör 100% utav exportinkomsten? Nej, det låter inte särskilt troligt i mina öron heller.
Citera
2014-05-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Trams, ögonmått bör som jag sa fungera alldeles utmärkt (och vara hundraprocentigt korrekt) i de allra flesta fallen och i övriga fall så kan man använda dna test.

Man kan ju även tänka sig en kombination; att alla utomeuropeiska invandrare som invandrat de senaste 20 åren åker ut automatiskt och enligt regeln sist in först ut och sen så kör man dna prov på resten. På detta sätt så behöver man inte ens testa majoriteten av invandrarna utan man kan nöja sig men en mindre del av dem.

Du, tänk om det räckte med personliga ögonmått eller vittnesmål i domstolar vid rättegångar. Vad seriöst allt hade varit då. Kom igen nu, leker vi i knatteligan?
Citera
2014-05-06, 23:41
Medlem
Antalet invandrare ligger någonstans mellan 1,5-2 miljoner. Antalet arbetslösa ligger runt 480.000.

Beskriv lösningen på bristen på arbetskraft när ni har utvisat alla icke-svenskar, tack.
Citera
2014-05-06, 23:41
Medlem
Citat:
Du, tänk om det räckte med personliga ögonmått eller vittnesmål i domstolar vid rättegångar. Vad seriöst allt hade varit då. Kom igen nu, leker vi i knatteligan?

Sluta leka pajas och försök debattera seriöst istället, givetvis så är det inga problem i de flesta fall att helt enkelt avgöra vilken grupp någon tillhör genom att helt enkelt titta på någon. Om du inte kan se skillnad på en neger och en svensk så bör du uppsöka en optiker som kan få dig förklarad blind.
Citera
2014-05-06, 23:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Att svara min fråga med en fråga är inte ett svar. Hur ska vi lösa arbetskraftsbristen efter en massutvisning? Hur löser vi då en omfattande industrikollaps? Vad händer med exporten, som är en utav Sveriges största inkomster?

Ett billigt DNA-test kostar runt tusenlappen. Det blir några kronor för hela befolkningen, hur ska det finansieras?

Jag tar gärna några seriösa svar istället för trams, ge mig en värdig diskussion.

Du kanske vet att vi har massarbetslöshet i Sverige, särskilt bland ungdomar. Gissningsvis har vi en arbetskraftsreserv på minst 10% om vi räknar in diverse arbetsmarknadsåtgärder och trixerier. Sen är det inte "trams" bara för att du får en motfråga, Tullbergs beräkningar pekar mot en total ekonomisk kollaps för Sveriges del så hur tänkte du lösa det problemet?
Citera
2014-05-06, 23:42
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrurbjan
förmodligen, har du hört den? om inte, https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5853759

Lyssnade igenom det nu.

Herregud vad överdrivet kritiken är, inte för att jag själv ser mig som nationalist men det mesta var rätt logiska svar och han höll det kort och vägrade uttala sig om saker som inte rörde lokalfrågor. Får det att låta som om det var världens största riksmongo som hamnat i en intervju på bästa sändningstid.

Visst inte en bra intervju och lämnade en hel del att önska och framförallt vissa öppna mål och möjligheter för intervjuobjektet att ta tillvara på men seriöst, världens största storm i ett vattenglas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in