Citat:
Ursprungligen postat av
stebe2
Det blir bara snurrigare och snurrigare.
Jag påstod ju att enligt evolutionsteorin har evolutionen ingen riktning. Eller med andra ord inget slutmål eller någon färdig plan.
Fast det där är ju två olika saker som du blandar ihop. Riktning är inte samma sak som slutmål (vilket jag påpekat för dig några gånger tidigare).
Citat:
Jag menade att välutbildade biologer skulle hålla med mig om detta.
Du har menat saker förr som inte slagit så väl ut. Det där tar jag ganska lätt på, hur många biologer har du visat upp tråden för?
Citat:
Du, Pad, och Kommendanten verkade ifrågasätta detta av någon anledning som fortfarande är oklar. Du har dessutom hänvisat till att Kommendanten inte håller med mig ett flertal gånger nu.
Sist jag läste så gjorde han just inte det. Jag tyckte han var ganska klar på den punkten, håller du inte med?
Citat:
Ditt senaste inlägg snurrar bara till det ytterligare. Där verkar du försöka få det till att det skulle vara du som väntar på något som jag redan tidigare har påstått skall sjunka in hos mig (?) trots att det är du som ifrågasätter det jag har påstått.
Jag väntar på att förklaringarna som du fått gång efter annan ska sjunka in. Uppenbarligen förgäves.
Citat:
Den som glider på betydelsen i detta sammanhanget är ju faktiskt du.
Som sagt, eftersom det bara verkar vara du som har problem att förstå vad jag menar så ligger det väl närmast till hands att du har trasig läsförståelse?
Citat:
1) Att välutbildade biologer och egentligen även Kommendanten håller med om att "evolutionen inte har någon riktning" (i ett övergripande perspektiv) borde vara självklart.
Menar du riktning eller slutmål nu? Slutmål finns givetvis inte, ej heller någon färdig plan för vad som ska hända i framtiden.
Citat:
2) Men samma biologer kan samtidigt hävda att urvalet (ur ett lokalt perspektiv) kan påverka, styra och rikta vilka egenskaper som uppkommer och hur dessa egenskaper förändras och utvecklas.
Nej, där är du med din trasiga läsförståelse igen. Det går inte att beställa fram egenskaper.
Urvalet bestämmer riktningen, inte exakt vilka egenskaper som ska utvecklas.
Citat:
Om du nu till slut håller med mig om betydelsen av riktning i punkt 1 så slipper du hänvisa till detta när du menar att ingen skulle hålla med mig i något mer inlägg.
Om du håller med mig i betydelsen av riktning i punkt 2 så är det ju detta som du menar att jag ljugit om och ohederligt anklagat dig att du skulle ha påstått.
Som synes håller jag inte med dig i din beskrivning av vare sig hur världen skulle fungera eller de åsikter du häftar på dina meningsmotståndare.
Citat:
Fortfarande kvarstår att sammanföra dessa båda motstridiga påståenden och avgöra vad de betyder i verkligheten.
stebe2
Det här är bara motstridigt i din fantasi. Alla vi andra här förstår precis hur detta kan funka.