Citat:
Så här skrev du i ett tidigare inlägg i samma diskussion: "Man vill fortsätta att tro att därför att det är kallt vid nordpoolen så har isbjörnar fått tätare och varmare päls. Att själva kylan i det kalla skulle kunna åstadkomma att mutationerna orsakade uppkomsten av tätare och varmare päls."
Jag uppfattade den fetstilta meningen som att du trodde att det fanns debattörer här som anser att kyla direkt (alltså utan omvägen via selektion över generationer) skulle kunna påverka vilka mutationer som inträffade, vilket i mitt tycke är en rimlig tolkning av det du skrev. Eftersom det är en helt vansinnig tanke så ville jag veta vilka dessa "man" var. På den frågan svarade du Pad, med fler.
Jag ser inte att jag är skyldig någon en ursäkt, men om Pad tycker att jag förnärmat honom så får vi väl ta den diskussionen.
...
Jag uppfattade den fetstilta meningen som att du trodde att det fanns debattörer här som anser att kyla direkt (alltså utan omvägen via selektion över generationer) skulle kunna påverka vilka mutationer som inträffade, vilket i mitt tycke är en rimlig tolkning av det du skrev. Eftersom det är en helt vansinnig tanke så ville jag veta vilka dessa "man" var. På den frågan svarade du Pad, med fler.
Jag ser inte att jag är skyldig någon en ursäkt, men om Pad tycker att jag förnärmat honom så får vi väl ta den diskussionen.
...
Citat:
Jag håller helt med dig, och det du citerar här ovan är också precis varför jag reagerade så starkt på vad stebe skrev. Stebes idé om att DU borde vara skyldig mig en ursäkt var faktiskt ganska pinsam.
Jag har dock för länge sen slutat tro att stebe någonsin kommer att göra ett värdigt avslut på den här historien, så här långt har han lagt fram exakt noll belägg för de saker han påstått om mig, men ändå har han inte haft ryggrad nog att be om ursäkt. Undrar vad Jesus skulle säga om sådant beteende.
Jag har dock för länge sen slutat tro att stebe någonsin kommer att göra ett värdigt avslut på den här historien, så här långt har han lagt fram exakt noll belägg för de saker han påstått om mig, men ändå har han inte haft ryggrad nog att be om ursäkt. Undrar vad Jesus skulle säga om sådant beteende.
Men jag står ju fortfarande för att jag uppfattat att ni menar att miljön påverkar vilka egenskaper som uppkommer och hur de förändras och utvecklas.
Jag spetsar sedan till det för att ni skall förstå hur galet det är att tro att miljön skulle kunna påverka att egenskaper uppkommer.
1) Om en egenskap skall uppkomma måste information som kodar för denna uppkomma.
2) Information uppkommer av att mutationer bildar kvävebaskombinationer.
3) Urvalet (kylan, motståndet i vatten) menar ni ska ha orsakat att egenskaper som vit och varm päls eller strömlinjeformad kropp uppkommit.
Ni verkar samtidigt mena att evolutionen är allt annat än slumpmässig istället för som jag hävdar, i huvudsak slumpmässig.
stebe2