2014-04-30, 21:00
Medlem
Hertigens avatar
Söker ett spel där man får välja hero i början warrior/mage/archer. Därefter får man välja att spela heron eller att göra den till en staty och får en by som kan producera units istället.
Citera
2014-04-30, 21:12
Medlem
Tandborstes avatar
SÖKES

Ett PS1 spel där man fick välja mellan tre(?) olika monster som var stora som fan och man skulle förstöra städer. I slutet på varje stad så fick man poäng för hur många man hade dödat osv. (tror jag) Minns att man kunde köra 2 personer. Lite dålig beskrivning kanske men ni verkar ju ha hyfsad koll på äldre spel här

Mvh, Tandborste
Citera
2014-04-30, 23:28
Medlem
Tandborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandborste
SÖKES

Ett PS1 spel där man fick välja mellan tre(?) olika monster som var stora som fan och man skulle förstöra städer. I slutet på varje stad så fick man poäng för hur många man hade dödat osv. (tror jag) Minns att man kunde köra 2 personer. Lite dålig beskrivning kanske men ni verkar ju ha hyfsad koll på äldre spel här

Mvh, Tandborste

Hittade, Rampage hette spelet.
Citera
2014-05-03, 20:34
Medlem
mrrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Spelade 2st SNES-spel som liten som jag inte kan släppa, har glömt namnet på dem.

Spel nr 1: 2-playerspel där man är en Helikopter + en Tank, syns uppifrån.

Spel nr 2: Det enda jag minns är att en boss är en stor pojke som äter vattenmelon och spottar kärnorna på dig för att undvika.

Spel 2 = Pocky och Rocky (http://youtu.be/QuGhXdVOzus?t=5m19s)
Citera
2014-05-04, 00:31
Medlem
Söker efter ett spel där man klickar sig fram i olika miljöer, man trycker sig alltså fram. Det är inte direkt gammalt men det är något äventyrsspel utan några saker att göra (?)

Har nog tyvärr inte så mycket mer att ge i information..
Citera
2014-05-04, 01:12
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Söker efter ett spel där man klickar sig fram i olika miljöer, man trycker sig alltså fram. Det är inte direkt gammalt men det är något äventyrsspel utan några saker att göra (?)

Har nog tyvärr inte så mycket mer att ge i information..

Tyvärr finns det en hel genre inom din beskrivning kallad point and click/grahical adventure. Kan du ge en någon närmare beskrivning, ungefärligt årtal, hur miljöerna, karaktärerna, storyn såg ut?

Här är några förslag inom genren, är det inget av dem kanske det ändå kan intressera dig:

The Longest Journey
The Cat Lady
To The Moon
Yesterday

Alla de här titlarna tyckte jag väldigt bra om. Det skulle ju också kunna vara någon av de större titlarna från Telltale Games som The Walking Dead eller The Wolf Amongst Us.

Här är en lista om du kanske känner igen namnet http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_graphic_adventure_games
Senast redigerad av TheBoot 2014-05-04 kl. 01:24.
Citera
2014-05-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Tyvärr finns det en hel genre inom din beskrivning kallad point and click/grahical adventure. Kan du ge en någon närmare beskrivning, ungefärligt årtal, hur miljöerna, karaktärerna, storyn såg ut?

Här är några förslag inom genren, är det inget av dem kanske det ändå kan intressera dig:

The Longest Journey
The Cat Lady
To The Moon
Yesterday

Alla de här titlarna tyckte jag väldigt bra om. Det skulle ju också kunna vara någon av de större titlarna från Telltale Games som The Walking Dead eller The Wolf Amongst Us.

Här är en lista om du kanske känner igen namnet http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_graphic_adventure_games
Ja jävlar, "The Longest Journey".

Tack så mycket!
Citera
2014-05-06, 11:56
Medlem
Söker ett gammalt PC spel.

Bilspel nästan endast freemode där man åkte runt. Ifall du åkte olagligt jagade polisen dig och försökte rama dig. Man kunde Inte gå ut ur bilen. Inte heller polisen.

Det fanns två mappar en är jag hundra att det var San Francisco. Andra kanske Miami. Bilen man åkte var grå. Spelade detta runt 2002-2005 kanske. Hette något med drive?

Endast 2 maps och bara 1 bil så var ett jävligt simplet spel. Hyfsad grafik för året det var gjort.

Någon som vet?! Googlat som fan.
Citera
2014-05-06, 12:11
Medlem
Vladkabkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freakonomics
Söker ett gammalt PC spel.

Bilspel nästan endast freemode där man åkte runt. Ifall du åkte olagligt jagade polisen dig och försökte rama dig. Man kunde Inte gå ut ur bilen. Inte heller polisen.

Det fanns två mappar en är jag hundra att det var San Francisco. Andra kanske Miami. Bilen man åkte var grå. Spelade detta runt 2002-2005 kanske. Hette något med drive?

Endast 2 maps och bara 1 bil så var ett jävligt simplet spel. Hyfsad grafik för året det var gjort.

Någon som vet?! Googlat som fan.

Driver.
Citera
2014-05-06, 12:14
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Spelade 2st SNES-spel som liten som jag inte kan släppa, har glömt namnet på dem.

Spel nr 1: 2-playerspel där man är en Helikopter + en Tank, syns uppifrån.

Spel nr 2: Det enda jag minns är att en boss är en stor pojke som äter vattenmelon och spottar kärnorna på dig för att undvika.

Spel nr 1 = Return to Fire
Citera
2014-05-06, 12:23
Medlem
http://9gag.com/gag/ay5myDq?ref=noti#comment
Citera
2014-05-06, 17:17
Medlem
colt94s avatar
hej jag undrar vad det åttonde spelet upifrån heter? på bilden i länken nedan
http://9gag.com/gag/aeNqB6p?sc=geeky
Citera