2014-05-06, 01:47
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej men läs vad jag skrev. Var och en får tro vad dom vill men vad jag retar mig på är att det ska vara politiskt korrekt

Vad är det du finner upprörande politiskt korrekt? Samarbete mellan folk som tillhör olika religioner och/eller olika religioners institutioners samarbete? Eller religionsdialog överlag? Eller är det något mer grundläggande, att folk som tycker olika saker kan samarbeta och/eller ha en sansad dialog med varandra, som du finner upprörande?
Citera
2014-05-06, 01:56
Medlem
Shadow913s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.of.Paine
Jag sätter en tusing på att Helle Klein blir först med knäböjd figur i moskeen på Södermalm.

Alltså varför föreställer du dig henne i burqa av alla människor på jorden?
Senast redigerad av Shadow913 2014-05-06 kl. 02:30.
Citera
2014-05-06, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fidum1
Om en präst ändå gör det då?

hamnar i helvetet direkt.
Citera
2014-05-06, 07:50
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
hamnar i helvetet direkt.
Varför det? Prästen kommer ju fortfarande tro på Jesus.
Citera
2014-05-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
En präst konverterar inte till islam, så är det bara.

Finns massa som har gjort, utomlands.
Citera
2014-05-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail

Folk som dömer "han ska dit, hon ska hit"...
Citera
2014-05-06, 10:06
Medlem
Ghost.of.Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow913
Alltså varför föreställer du dig henne i burqa av alla människor på jorden?

För att hon är uber PK.
Citera
2014-05-06, 10:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.of.Paine
Jag sätter en tusing på att Helle Klein blir först med knäböjd figur i moskeen på Södermalm.
Inte alls omöjligt. Men isåfall tror jag inte hon lämnar Svenska Kyrkan.
Istället kommer vi att höra lite floskler om att man kan & bör vara med i alla samfund samtidigt.

-"Helle Klein, jude, kristen & muslim. Gud räcker till oss alla, i en inkluderande religiös pluralism"-

-"Mångreligiositeten, pastor Helle Klein förklarar hur den nya trenden fungerar"-

-"Marx, Abraham, Jesus & Muhammed, hör hur Helle Klein får ihop det mångkulturella livspusslet"-

Men Imam lär hon inte få bli. Så hon får nöja sig med en roll som hangaround.
Citera
2014-05-06, 10:30
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin
Kommer barnen som blir vuxna senare i livet att konvertera till Islam?
ja, islam hämmar intellekt kraftigt och medvetet - m.a.o en hyfsat destruktiv religion / tyvärr

men det är givetvis inkorrekt att säga - dock nödvändigt att att diskutera, dvs hur extrem religionen islam är, jag tippar att islam är jordens farligaste (sekt) eh.. normal religion? religion kan man försöka nämna det som, hur man nu kan omskriva förtryck till religion? ...inget jag förstår mig på.

med enormt extrem inre agenda i kärnan av så kallade gudstron.

och då är det EXTREMT rasistiskt samt uppmuntrar konkret apartheid. något jag tycker är rätt allvarligt, medan flummare sällan ser några besvär med lite byteshandle lite utifrån höften "som detkommer"

för mig är isam extrem-extrem religion, finns andra religiopner som också är rent ut sagt hemska varför man inte fattar hur man öht kan sätta sig att jämställa och leka rätviselekar med så extremdehumaniserande religioner vilka hjärntvättar varenda "medlem som når innanför gränsen i sekterna, sekt då likställt med respektive samfund om det öht går att på något enda sätt jämföra (det anser jag inte går, så extrem är islam i sin kärnfullhet)

enormt många människor lider fruktansvärt mycket p.g.a just "religiositeten" islam försöker vidmakthålla, det blir förtryck av det hela. utkomsten landar på som alltid där extremister ska in och tolka : ja.. konflikter och krig.. man VILL INTE ENS tömma sina skallar på hallucinationerna, ofta kommer det ärligt sagt ur alla de "hjälpmedel" islam ser som "nödvändigt" att upprätthålla illusionerna.. det blev fatalt, inte?

inte fatalt för åtskilliga tusentals och t.o.m miljoner? p.g.a/tack vare.. islam, extrem-islam, eller islamism, som icke vill icke beghagar "underordna sig".
oförlåtligt.
Citera
2014-05-06, 10:30
Medlem
Ghost.of.Paines avatar
Hah jag kan se hur väl det skulle utspelas i svenska medier. "Modigt" skulle nog många tycka.
Citera
2014-05-06, 15:12
Medlem
Citat:

jesus sa att han var guds son, och tror man inte att jesus är den han är - guds son som tar bort världen synd, jesus visste att han skulle bli korsfäst.
om man inte tror på detta - helvetet
Citera
2014-05-06, 15:37
Medlem
Citat:

Muhammed "trodde" på Jesus. Tror du han är i himmelriket och firar? Den som förnekar Sonen, förnekar också Fadern. Båda är ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in