Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
All heder åt killen som ställer upp med namn, bild m.m. men detta var kanske inte en helt lyckad intervju. Det finns som jag ser det bara en lösning på detta återkommande problem och det är att partiet utser ett antal av partiet godkända presstalesmän. Finns det ingen som håller måttet i t.ex. Dalarna, ja då får man väl ta någon annan. Det är (tydligen) olämpligt att låta lokala företrädare och enskilda medlemmar uttala sig till media. Utse åtminstone talesmän för "Riks", Nord, Syd, Öst och Väst och sen får alla frågor och intervjuer hänvisas till dessa.
Detta är något som partiet borde besluta om snarast, särskilt eftersom det är valår i år. Det här måste styras upp nu.
Jag har under ett politiskt intresserat liv stött på talrika kommunpolitiker från samtliga etablerade partier. Dessa personer brukar jag lite cyniskt dela in i tre jämnstora grupper: idioterna, "starke män" med grandios självbild samt slutligen en tredjedel normala och fungerande människor.
Så ser det ut. Och detta känner såklart även journalisterna till. Att man så gärna lyfter fram mindre lyckade intervjuer av nationalister handlar således bara om politisk smutskastning från pissmedias sida. När fick du höra en 11 minuter lång intervju med en svagbegåvad center- eller sossekärring senast?
Av den anledningen är det, precis som du skriver, viktigt att partiet har kontrollen över vilka som får representeras i media.
Men all heder till Robin Olsén som ställer upp och kandiderar för sitt parti.