Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag tycker det är ganska ostrategiskt att prata om "gener", "gentester", "haplogrupper" m.m. det är helt verklighetsfrämmande begrepp för normala människor, man behöver inte göra detta. Människor visste instintivt vad det man menar "biologiskt definierad etnicitet" innebar, så fort de började ha intelligens och långt innan några "gentester" eller liknande var påtänkta.

Jag tror också att det kan vara kontraproduktivt att börja hålla låda om haplogrupper och dylikt om man får chansen att medverka i fulmedia.
Citera
2014-05-05, 22:19
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Enligt expertis finns det idag inte en enda DNA-expert som kan avgöra vem som är etniskt svensk, vad tänker du om det?

Det är ren nonsens. Det finns väll ett visst överlapp för Sverige med Norge, Danmark, Nordtyskland och möjligtvis Polen så att man för vissa individer inte kan avgöra om de kommer från Sverige eller dessa länder. Samtidigt så finns det individer som har en sådan genetisk komposition att de endast kan vara från svenskar Sverige. Det finns möjlighet att skilja en typisk norrman från en typisk svensk men man kan inte säga något om personer som befinner sig gränszonen är en otypisk svenskliknande norrman eller otypisk norrmansliknande svensk.

Kanske skulle vara bra att starta diskussioner med journalisten i fråga för att avslöjja dem som de tomburkar som de är; "Jasså? Vilken "DNA-expert" har sagt detta"? Svar: "Öööö..."
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-05-05 kl. 22:27.
Citera
2014-05-05, 22:21
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Du skriver att media klipper och vinklar. När och hur har det gjorts så?

Uppdrag granskning nu senast till exempel.
Citera
2014-05-05, 22:33
Medlem
NixYOs avatar
Anna Jonsson misshandlades idag av något träskvänsterpatrask efter att ha bevistat någon rättegång:

http://politiskabetraktelser.wordpress.com/2014/05/05/anna-jonsson-svp-misshandlad/
Citat:
Ursprungligen postat av Daan Mulder
Anna Jonsson misshandlades i dag av en ökänd vänsterextremist i samband med en rättegång hon bevistade.

Uppgifterna om misshandeln är, ännu så länge, knapphändiga. Den enda media som hittills rapporterat om händelsen är nätradion Motgift som intervjuade Anna Jonsson under deras ”försnack”. Tyvärr hörde bloggen endast den sista minuten av försnacket och kan därför, för närvarande, inte delge bloggens läsare mer information än den ovan nämnda.
Citera
2014-05-05, 22:47
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Sluta ställa upp i fulmedia. Dom kommer aldrig att göra en objektiv intervju med SvP. Man klipper och klistrar och vinklar till SvP nackdel. När någon gör mindre bra ifrån sig utnyttjas detta naturligtvis till max. Sedan om någon skulle göra en riktigt bra intervju publiceras naturligtvis inte det utan stryks. Bojkott är det enda naturliga förhållningssättet. Förlita sig till egen media och propaganda.

Fast Stefan Jacobsson blev ju intervjuad nyligen i radio och gjorde bra ifrån sig.

Det var i P4 Jönköping men jag hittar inte ljudklippet just nu.
Citera
2014-05-05, 22:52
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
All heder åt killen som ställer upp med namn, bild m.m. men detta var kanske inte en helt lyckad intervju. Det finns som jag ser det bara en lösning på detta återkommande problem och det är att partiet utser ett antal av partiet godkända presstalesmän. Finns det ingen som håller måttet i t.ex. Dalarna, ja då får man väl ta någon annan. Det är (tydligen) olämpligt att låta lokala företrädare och enskilda medlemmar uttala sig till media. Utse åtminstone talesmän för "Riks", Nord, Syd, Öst och Väst och sen får alla frågor och intervjuer hänvisas till dessa.

Detta är något som partiet borde besluta om snarast, särskilt eftersom det är valår i år. Det här måste styras upp nu.

Jag har under ett politiskt intresserat liv stött på talrika kommunpolitiker från samtliga etablerade partier. Dessa personer brukar jag lite cyniskt dela in i tre jämnstora grupper: idioterna, "starke män" med grandios självbild samt slutligen en tredjedel normala och fungerande människor.

Så ser det ut. Och detta känner såklart även journalisterna till. Att man så gärna lyfter fram mindre lyckade intervjuer av nationalister handlar således bara om politisk smutskastning från pissmedias sida. När fick du höra en 11 minuter lång intervju med en svagbegåvad center- eller sossekärring senast?

Av den anledningen är det, precis som du skriver, viktigt att partiet har kontrollen över vilka som får representeras i media.

Men all heder till Robin Olsén som ställer upp och kandiderar för sitt parti.
Citera
2014-05-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Det beror på hur du mäter penningmängden och skulderna har endast uppkommit på grund av att staten ger särskilda privilegier till bankerna och för att de lånar upp för att täcka sina budgetunderskott. Jag har fått nog av sensationsekonomi med felaktiga slutledningar (förstatliga bankväsendet eller liknande) eftersom jag vet att det enda sättet att få rätsida på cirkusen är att avreglera hela bank- och finansväsendet och låta banker, investerare och sparare själva ta konsekvenserna av sina handlingar. Jag har otaliga gånger debatterat det här ämnet i detta forum och är du intresserad så kan du kolla in den här tråden: (FB) Nationalistisk ekonomi

Du har dock uppenbarligen inte förstått frågan, det intressanta är att veta vad Jacobsson faktiskt menar rent konkret.

Intressant Nord88, jag har läst dina och Nordiskrevolutions mfl inlägg angående ekonomi i den tråden osv, mycket intressant.

Har du/ni inte lusta att skicka in en debattartikel i ämnet till realisten? Eller att ringa in till motgift och diskutera saken? Vore mycket intressant. Behövs öppna debatter om detta viktiga ämne.
Citera
2014-05-05, 23:05
Medlem
Den här intervjun med Robin Olsén var inte bra. Att han tillåts vara någon form av passiv stödmedlem skiter väl de flesta i, men att låta att den här praktidioten ens närma sig en mikrofon är en skymf mot partiet som sådant. Det här är Levi Klausen-nivå, och sådana här element måste rensas bort om vi nationalister någonsin vill tas på allvar...
Citera
2014-05-05, 23:13
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Lite propaganda, man väljer ut de mest inkompetenta människorna man kan hitta och sedan pekar man på dem och skrattar. Det finns inkompetenta idioter inom samtliga partier, knappast någon nyhet.

Det är ju ingen direkt slump att det blev just "han", men whatever floats your boat.
Jag hade kunnat köpa detta, om han inte vore kommunordförande.
Citera
2014-05-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag hade kunnat köpa detta, om han inte vore kommunordförande.

Problemet kan jag tänka mig är att det är väldigt svårt att få mer "vältaliga" individer att ställa upp för SvP så man får helt enkelt ta vad man får, alternativet är att ingen ställer upp alls.
Citera
2014-05-05, 23:27
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Problemet kan jag tänka mig är att det är väldigt svårt att få mer "vältaliga" individer att ställa upp för SvP så man får helt enkelt ta vad man får, alternativet är att ingen ställer upp alls.
Kunde inte sagt det bättre själv. SvP får ta vad de får.
Citera
2014-05-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll

Då kanske det faktiskt är bättre att inte ställa upp alls i en sådan kommun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in