2014-05-05, 21:43
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
Du har nog rätt, men som sagt artikellänk i sin helhet bak i tråden.
Vi kan ju vara överens om att föräldrarna förmodligen ljuger, eller minns jäkligt krokigt.

Fakta enl släkt o personal på Willys, säger ju att Yara var med vid stölden sommaren 2012!
Som någon skrev: Tror knappast släkt och Willyspersonal konspirerar om detta, men jag håller med dig
i dina antaganden!

Ska försöka hitta artikeln.

Här är den! Det var inte på denna adress jag läste det, men innehållet är detsamma!

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/yara-fanns-i-karlskrona-redan-2012(4272294).gm

Tack lobberknoll! Tror vi hittade länkarna samtidigt!
Senast redigerad av NALTA 2014-05-05 kl. 21:49.
Citera
2014-05-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Kan den lite kraftigare kvinnan som syns till vänster på någon bild vara fru mgm ?
Det finns en anledning att jag frågar ja.
Nej, jag såg bild på kvinnan innan hennes FB togs bort. Den kraftiga lite äldre kvinnan se ut att vara barnens mormor som syns i ett annat album med biologiska modern.
Citera
2014-05-05, 21:45
Medlem
Minimois avatar
En vinkel som någon lade fram till mig: åtalet för Willys-stölden sammanfaller med Ys officiella anländandedatum i februari 2013. Kan Madi m fl ha varit oroliga för stöldrättegången och frågor om vem flickan var, och i panik ha reggat henne som anländande till Sverige?
Citera
2014-05-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
Du har nog rätt, men som sagt artikellänk i sin helhet bak i tråden.
Vi kan ju vara överens om att föräldrarna förmodligen ljuger, eller minns jäkligt krokigt.

Fakta enl släkt o personal på Willys, säger ju att Yara var med vid stölden sommaren 2012!
Det verkar väl belagt att en flicka i åttaårsåldern var med vid stölden på Willys. Alla utgår från att det var Yara, trots att hon enligt soc kom hit ett halvår senare. Är det absolut säkert att det var Yara som var i Willys?

Det är knepigt med relationen mellan de två MGM. Är de två pojkarna deras gemnsamma barn? Tydligen är dom sambor, det är i varje fall ovanligt bland palestinier där man förväntas gifta sig. Också bland sekulära muslimer är det ovanligt minst sagt.

Hur kom Yara hit? kan man vara kommande ensam när man bara är sex år ungefär? hade hon någon annans pass? Vilken vuxen reste med henne? Hur säkra är soc på att hon kom i januari som man skrivit?
Citera
2014-05-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Nej, jag såg bild på kvinnan innan hennes FB togs bort. Den kraftiga lite äldre kvinnan se ut att vara barnens mormor som syns i ett annat album med biologiska modern.
E den kvinnan mormodern ?
Isf är jag konfunderad om hon också bor i sverige
Citera
2014-05-05, 21:50
Medlem
Citat:
Så flickan är född i september, på såvis. Då tror jag att mamman reggat sig på FB under februari månad och laddat upp alla bilder under samma period.
Trodde först att flickan fyllde år i februari.

Tittat lite noggrannare på mammans FB och hon reggade sin profil den 26 maj 2013, då ska alltså alla bilder lagts upp under februari i år

Jag har också studerat bilderna och det är Yara som firar sin 6 och 7 årsdag i Gaza. Man kan se att hon är smalare och har längre hår. Enligt pappan hade hon dålig aptit och var deprimerad. Tendens till mörka ringar under ögonen. 8 årsdagen firade hon således i Karlskrona.

Nu har föräldrarna kommit överens om att Yara ska begravas i Gaza Tänk på att dom har "massa släktingar" i Sverige så dom får säkert höra vad som skrivs här och kan frisera sina uttalanden.

Och föräldrarna säger att hon inte var här 2012 då "fostermamman" snattade smycken och plattänger. Alltså kan det ha varit den jämnåriga flickan från Lomma som var med. Tydligen med samma efternamn som fostermamman.
Citera
2014-05-05, 21:52
Medlem
Citat:
E den kvinnan mormodern ?
Isf är jag konfunderad om hon också bor i sverige
Varför tror du det? Hon är mormor till Yara och mor till MGM.
Citera
2014-05-05, 21:52
Medlem
Citat:
Kan den lite kraftigare kvinnan som syns till vänster på någon bild vara fru mgm ?
Det finns en anledning att jag frågar ja.
Den här bildsviten visar Yaras födelsedagsfest enl. bildtexten.
Bilderna är upplagda i febrari 2013.
Jag tror att man ska vara försiktig med slutsatser baserade på ett album på facebook.
För det första har säkert många bilder placerats in oberoende av datum och mer som ett minnesalbum med från trevligheter som de kan ha tillsammans. För det andra: bilder som kommit efter Yaras död kan ha samma syfte, att skapa ett album till minne av just henne. Det betyder inte att man ägnar sig åt historieförfalskning och lögner. Det är trots allt så, att de har släkt i andra länder som deltar i sorgen på avstånd.
Den knubbiga damen liknanr inte fru MGM som jag minns henne från hennes egen Facebook.
Å andra sidan kan hon ha haft en trindare period - men varken blick, ansiktsdrag eller figur stämmer med mina minnesbilder - som naturligtvis kan vara fel.
Citera
2014-05-05, 21:53
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Asså haha seriöst! Hur vet du att de bara sitter och väntar? Det pågår säkert en hel del bakom kulissern. Fast du kanske vill att farsan ska regga sig här och beskriva i detalj hur/vad som händer här näst. Föräldrarna kommer förmodligen få komma hit så småningom för att se sin dotter och möjligtvis även begrava henne här eller om dem nu tar henne med sig.

Vilka källor tycker du är bättre att använda sig av i nuläget?

Få komma hit? Jag tror de är mer än välkomna utan ens ett turistvisum under rådande omständigheter.
Citera
2014-05-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSommerlath
Det verkar väl belagt att en flicka i åttaårsåldern var med vid stölden på Willys. Alla utgår från att det var Yara, trots att hon enligt soc kom hit ett halvår senare. Är det absolut säkert att det var Yara som var i Willys?

Det är knepigt med relationen mellan de två MGM. Är de två pojkarna deras gemnsamma barn? Tydligen är dom sambor, det är i varje fall ovanligt bland palestinier där man förväntas gifta sig. Också bland sekulära muslimer är det ovanligt minst sagt.

Hur kom Yara hit? kan man vara kommande ensam när man bara är sex år ungefär? hade hon någon annans pass? Vilken vuxen reste med henne? Hur säkra är soc på att hon kom i januari som man skrivit?

De gifte sig 2009-08-23 enligt Ramis facebook (i Karlskrona lol) och
nämns även här (personbevis)
(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Senast redigerad av MotorBoater 2014-05-05 kl. 22:02.
Citera
2014-05-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
En vinkel som någon lade fram till mig: åtalet för Willys-stölden sammanfaller med Ys officiella anländandedatum i februari 2013. Kan Madi m fl ha varit oroliga för stöldrättegången och frågor om vem flickan var, och i panik ha reggat henne som anländande till Sverige?
Hade inte fruMGM förklarat att barnet var dotter till bekanta? Åtminstone vid ena tillfället? På så sätt hamnade hon utanför familjebilden åtminstone då? En jänta som MGM inte behövde svara för, bara förklara som oförstående?
Citera
2014-05-05, 22:01
Medlem
I inlägg 83 finns bild på den flicka från Lomma som man först trodde var BO. Samma efternamn som morbroderns fru. Kanske släkt? Troligtvis hennes pass Yara kom hit med med. Mycket troligt att MGM fru har medverkat till att smuggla hit Yara med en släktings pass och sedan hoppas på att få en bättre belöning/underhåll av Yaras föräldrar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in