2014-05-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Sa inte pappan att hon älskade snö? Dålig snövinter 2013/2014 . Vintern innan däremot var det mycket snö överallt.
En annan sak: Föräldrarna poserar tillsammans med en bild på henne där hon ser ut att vara högst 4-5 år. Varför det, om nu födelsedagsbilderna föreställer henne och är färskare?
Jag kan inte avgöra om det är hon eller någon släkting på Gazabilderna, men jag har bara sett en bild på henne som är tagen i Sverige, så det säger ingenting. Har bara svårt att förstå varför släktingar i Sverige säger att hon var här vid stölden i augusti 2012.
Tack för länken till kalasbilderna!

Vad jag kan se så är det födelsedagsbilder på 6 och 7 år! Varför är det konstigt att de tar bild med deras dotter på hennes födelsedag? Om det är något jag är bra på så är det detaljer. Jag är 100% säker på att det är Yara på bilderna, Y är väldigt lik sin pappa och så även hennes lillebror. De är mörkare i huden och har utstående öron som han har. Det står även Yara på tårtorna. Bilden där de firar en flicka via datorn är jag inte säker eftersom den inte är rakt framifrån, men det är möjligt att det är hon och att de firade hennes 8 års dag. Innan Den misstänkta kvinnans FB togs bort så hade hon kommenterat något i stil med "åh älskade mamma jag önskar jag kunde vara hos er!" Däremot är ljuset en 6:an, kam vara att de inte hade andra att tillgå vid tillfället.
Citera
2014-05-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
050925
(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Är det länk till födelsedata? Tack men jag sitter på mobilen!
Citera
2014-05-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Är det länk till födelsedata? Tack men jag sitter på mobilen!
Japp!! 050925
Citera
2014-05-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det hela skulle kunna vara ett svartsjukedrama. Om nu den manliga MGM är pedofil - som har spekulerats efter att ett foto funnits här i tråden visande MGM där han pussar BO - då är det möjligt att den kvinnliga MGM sett BO som en rival, och slutligen bestämt sig för att avlägsna sin rival för att få ha sin man "ifred".

Jag tror inte det är peddovarning på MGM men däremot tror jag oxå att kvinnan vart svartsjuk eller helt enkelt väldigt känslokall åt hela situationen med Y. Att hon hatade varje minut av att behöva "ta hand om" flickan. Att hon gjorde allt för att hon inte skulle trivas och utnyttjade henne till max. Tror även att hon "bussade" morbrodern på henne och att hon varit den som fick honom att misshandla och straffa henne.
Citera
2014-05-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Japp!! 050925

Så flickan är född i september, på såvis. Då tror jag att mamman reggat sig på FB under februari månad och laddat upp alla bilder under samma period.
Trodde först att flickan fyllde år i februari.

Tittat lite noggrannare på mammans FB och hon reggade sin profil den 26 maj 2013, då ska alltså alla bilder lagts upp under februari i år
Senast redigerad av purpleSoul 2014-05-05 kl. 21:35.
Citera
2014-05-05, 21:28
Medlem
Bastubans avatar
Kanske är det så att den döda flickan inte alls är Yara?
Det verkar inte som de (förmodade) biologiska föräldrarna gör allt för att ta sig hit just nu? Rädsla för DNA-test?
De sitter lugnt och väntar, och ställer under omständigheterna väldigt få krav angående flickans jordfästning, med förklaringen att de inte är överens. Som om deras egna åsikter råder över islamsk tradition?
Att flickan flugit fram och tillbaka mellan Gaza - Sverige för att fira födelsedagar (om man ska gå efter den delade des/informationen i tråden som löst baseras på facebook av alla källor) låter minst sagt suspekt.

Foliehatten vibrerar och hela soppan skulle kunna bli en spännande bok.
Citera
2014-05-05, 21:30
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nej den informationen ger inte Svt Blekingenytt, möjligtvis att man kan missförstå Blekingenytt
och Expressens artiklar men vad som egentligen menas är att bombningarna på flickans skola
skedde i november 2012, flickan kom enligt föräldrarna i februari 2013 och frågan är ifall Y ens befunnit sig i Gaza vid tidpunkten när bombningarna sägs ha ägt rum eftersom flickan då
högst troligt var Sverige sen långt tillbaka.

Föräldrarna i Gaza kan inte veta att den kvinnliga GM tog med Yara på rånarstråt
och hamnade i oförrätter med polisen, annars begriper jag inte varför Pappan fortfarande sitter
och hittar på och ljuger om när flickan egentligen anlände. Pappan i Gaza håller sig förmodligen
till utgångsplanen helt omedveten om att dessa imbeciller agerat på egen hand någon gång nu
och då. Fruktansvärt vilka enkla idioter vi har med att göra.

Du har nog rätt, men som sagt artikellänk i sin helhet bak i tråden.
Vi kan ju vara överens om att föräldrarna förmodligen ljuger, eller minns jäkligt krokigt.

Fakta enl släkt o personal på Willys, säger ju att Yara var med vid stölden sommaren 2012!
Som någon skrev: Tror knappast släkt och Willyspersonal konspirerar om detta, men jag håller med dig
i dina antaganden!

Ska försöka hitta artikeln.
Citera
2014-05-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
https://m.facebook.com/madleen.alnajjar/albums/228426297341029/
Kan den lite kraftigare kvinnan som syns till vänster på någon bild vara fru mgm ?
Det finns en anledning att jag frågar ja.
Citera
2014-05-05, 21:39
Medlem
Iobberknolls avatar
Kolumn SvD

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nar-vi-slar-larm-maste-samhallet-reagera_3526762.svd
Citera
2014-05-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Kanske är det så att den döda flickan inte alls är Yara?
Det verkar inte som de (förmodade) biologiska föräldrarna gör allt för att ta sig hit just nu? Rädsla för DNA-test?
De sitter lugnt och väntar, och ställer under omständigheterna väldigt få krav angående flickans jordfästning, med förklaringen att de inte är överens. Som om deras egna åsikter råder över islamsk tradition?
Att flickan flugit fram och tillbaka mellan Gaza - Sverige för att fira födelsedagar (om man ska gå efter den delade des/informationen i tråden som löst baseras på facebook av alla källor) låter minst sagt suspekt.

Foliehatten vibrerar och hela soppan skulle kunna bli en spännande bok.

Asså haha seriöst! Hur vet du att de bara sitter och väntar? Det pågår säkert en hel del bakom kulissern. Fast du kanske vill att farsan ska regga sig här och beskriva i detalj hur/vad som händer här näst. Föräldrarna kommer förmodligen få komma hit så småningom för att se sin dotter och möjligtvis även begrava henne här eller om dem nu tar henne med sig.

Vilka källor tycker du är bättre att använda sig av i nuläget?
Citera
2014-05-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
Vi kan ju vara överens om att föräldrarna förmodligen ljuger, eller minns jäkligt krokigt.

Fakta enl släkt o personal på Willys, säger ju att Yara var med vid stölden sommaren 2012!
Som någon skrev: Tror knappast släkt och Willyspersonal konspirerar om detta, men jag håller med dig
i dina antaganden!

Omedelbart efter att kvinnan stoppades av personal skyllde hon på att det måste ha varit den nu döda flickan som plockat ner varorna i kassarna.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/kvinnan-skyllde-pa-flickan
Kan dt vara denna du syftar på?? Ang. kvinnans släktings utalande, vet ej...kanske i AB
Citera
2014-05-05, 21:42
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA

i dina antaganden!

http://www.svt.se/nyheter/amne/?tag=tag:story@svt.se,2011:Misst%C3%A4nkt_mord_p%C 3%A5_8-%C3%A5ring

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/yara-fanns-i-karlskrona-redan-2012(4272294).gm
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-05 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in