2014-05-04, 20:49
Medlem
Vad hände? Helt plötsligt blev jag disconnectad från EUW??
Citera
2014-05-04, 23:15
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Är inte noct snabbare än shyvana? Jag skulle inte lira fiddle om jag var ny i junglen, lätt att bli counterjunglad, ulten kräver dessutom mycket fingertoppskänsla. WW och Shyv håller jag med om dock.

Det kanske han är, har junglat noc en del och han är rätt snabb, men inte shyvana, har bara hört att hon är väldigt snabb.

Sen så har du nog rätt om fiddle, nämnde honom mest för att jag spelat honom en del och han är ganska lätt att cleara med. Counterjungling får man ju lära sig senare att hantera, tyckte det verkade som han är helt ny i jungle.
Citera
2014-05-04, 23:18
Medlem
enklistras avatar
Vilka jävla kukhuvuden. Sitter i mitt sista promo till plat 2. Vi vinner stenhårt varje lane men vi har bara pushat 3 torn. Dock så leder vi med 20-2 i kills och vi har tre stycken drakar. Då laggar hela jävla skiten ur och vi får spela med lagg tills att minions slår sönder vår bas. Motståndarna har tryndamere, vi och självklart vayne top. Det slutar med att dom pushar alla torn och vi förlorar. Inte får man loss prevented heller. JÄVLA HORSPEEEEL"!!!! Jag kräks på riot.
Citera
2014-05-05, 00:09
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Det kanske han är, har junglat noc en del och han är rätt snabb, men inte shyvana, har bara hört att hon är väldigt snabb.

Sen så har du nog rätt om fiddle, nämnde honom mest för att jag spelat honom en del och han är ganska lätt att cleara med. Counterjungling får man ju lära sig senare att hantera, tyckte det verkade som han är helt ny i jungle.

Jo jag är noob när det gäller djungeln. Spelade ett par matcher med Nocturne men får honom inte att funka. Känns som att precis alla fiender i alla lanes kan döda mig på 3 sec och att alla ganks slutar med att man själv dör oavsett hur bra läge man tror att man har.
Citera
2014-05-05, 00:19
Medlem
ProDeos avatar
Läst att de kommer ha sale för rune page's

Jag undrar om det enbart käller additional rune page (590 rp/6300ip) eller om det även gäller 7 rune page bundle (2600rp) ?
Citera
2014-05-05, 02:04
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo jag är noob när det gäller djungeln. Spelade ett par matcher med Nocturne men får honom inte att funka. Känns som att precis alla fiender i alla lanes kan döda mig på 3 sec och att alla ganks slutar med att man själv dör oavsett hur bra läge man tror att man har.

Tar lite tid att vänja sig och bli duktig på att ganka. Det du ska kolla på är vilka champs som spelas både i ditt lag och deras, väga för och nackdelar, t.ex kassa mid, väldigt svårt att ganka efter 6. Kräver att man vet spelet ganska generellt samtidigt som man måste ha kontroll över djungeln, fiendejunglern och vilka lanes som har det svårt/det går bra för.

Spela något lite mer tanky till att börja med, t.ex warwick, hans ulti är väldigt bra att ganka med, se till så att den du gankar för vet att du är på väg, lägg tanke på ifall fienden har flash/någon escape och var fiendejunglern är etc.
Citera
2014-05-05, 05:48
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Läst att de kommer ha sale för rune page's

Jag undrar om det enbart käller additional rune page (590 rp/6300ip) eller om det även gäller 7 rune page bundle (2600rp) ?
Riot har sagt att dom ska sälja två runes pages för en. Tvivlar på att dom kommer sälja 14 runes pages för 2600rp, finns nog inte så stor efterfrågan på det.
Citera
2014-05-05, 08:06
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Dör när man gankar? enda gången sådan kan ske är när det de andra counter gankar, man har en otroligt dålig spelare på lanen eller internet problem.

Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Vilka jävla kukhuvuden. Sitter i mitt sista promo till plat 2. Vi vinner stenhårt varje lane men vi har bara pushat 3 torn. Dock så leder vi med 20-2 i kills och vi har tre stycken drakar. Då laggar hela jävla skiten ur och vi får spela med lagg tills att minions slår sönder vår bas. Motståndarna har tryndamere, vi och självklart vayne top. Det slutar med att dom pushar alla torn och vi förlorar. Inte får man loss prevented heller. JÄVLA HORSPEEEEL"!!!! Jag kräks på riot.

Kul, kan dock inte säga att jag har haft samma oflyt i rankat till den graden.
Citera
2014-05-05, 12:00
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Riot har sagt att dom ska sälja två runes pages för en. Tvivlar på att dom kommer sälja 14 runes pages för 2600rp, finns nog inte så stor efterfrågan på det.
Efterfrågan finns det nog men det är väl snarare så att Riot kommer förlora jätte, jätte mycket intäkter om dem gör så & det är väl mera det som styr tror jag i varje fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Dör när man gankar? enda gången sådan kan ske är när det de andra counter gankar, man har en otroligt dålig spelare på lanen eller internet problem.
Nja, det kan hända om man har bra laners & inte riktigt vet hur mycket damage man kan ta.
Det händer ju i till exempel både OGN & LCS så.. Här har du ett väldigt snyggt exempel på att det kan hända.
Senast redigerad av irken 2014-05-05 kl. 12:03.
Citera
2014-05-05, 17:40
Medlem
Oh fy helvete! Jag är så jävla dum. Vill bara gå gömma mig under en sten och aldrig komma ut

För en vecka sedan började jag "lagga" för första gången någonsin typ, sedan jag började spela LoL säsong 1. Eller det var vad jag trodde... För några timmar sedan orkade jag verkligen inte och efter att ha prövat allt för att fixa den här lilla delayen så köpte jag 2900 riotpoints via SMS för 200 kronor för att byta till Nordic and East i hopp om att det skulle fixa sig. Första matchen jag kör märker jag att den här delayen inte är borta och jag blir galen. Men jag ser nu också helt plötsligt att ibland ploppar inte den gröna pilen när jag högerklickar för att röra min character och då jävlar slår det mig: kanske är det min mus högerknapp som inte funkar så bra? Och ja, det var problemet. Musjäveln fick mig att betala 200 jävla spänn för att byta till EUNE. Fan helvete!!!!!
Citera
2014-05-05, 18:13
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, det kan hända om man har bra laners & inte riktigt vet hur mycket damage man kan ta.
Det händer ju i till exempel både OGN & LCS så.. Här har du ett väldigt snyggt exempel på att det kan hända.

Okej det där var väll faktiskt ett väldigt fint exempel, men sällan motståndarna lyckas spela sådär snyggt ärligt talat

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Oh fy helvete! Jag är så jävla dum. Vill bara gå gömma mig under en sten och aldrig komma ut

För en vecka sedan började jag "lagga" för första gången någonsin typ, sedan jag började spela LoL säsong 1. Eller det var vad jag trodde... För några timmar sedan orkade jag verkligen inte och efter att ha prövat allt för att fixa den här lilla delayen så köpte jag 2900 riotpoints via SMS för 200 kronor för att byta till Nordic and East i hopp om att det skulle fixa sig. Första matchen jag kör märker jag att den här delayen inte är borta och jag blir galen. Men jag ser nu också helt plötsligt att ibland ploppar inte den gröna pilen när jag högerklickar för att röra min character och då jävlar slår det mig: kanske är det min mus högerknapp som inte funkar så bra? Och ja, det var problemet. Musjäveln fick mig att betala 200 jävla spänn för att byta till EUNE. Fan helvete!!!!!

Inte säker hur du lyckas förväxla fel på musen med lag
Senast redigerad av Jafan89 2014-05-05 kl. 18:29.
Citera
2014-05-05, 20:46
Medlem
bananingvars avatar
Bara för mig Team Builder buggar ut totalt för tillfället eller? Kan inte starta ett nytt team och om jag söker efter ett befintligt lag så har jag stått i kö i cirka 20 minuter som support utan resultat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in