Citat:
Ursprungligen postat av
Ahlstromer
Skojar ni när ni säger att TBU inte är fresh eller? Bara för att ni inte förstår stilen fucking toys. De är ju bara nytänkande. TBU = Uppsalas svar på BST!!
Nja, nytänkande, kanske, svårt att avgöra ännu men som redan påpekat, cancontrollen ser ut att gå i rätt riktning. På den krom/svarta så ser man tydligt på tagen/årtalet att det är någon ovan som varit i farten, medans på den gröna ser man att det är någon som iallafall hållt i en burk innan, notera stilen på tvåan och nollan.
Även outlines på den gröna ser man att det är raka linjer och mjuka böjar, men det jag tycker skvallrar mest är att linjerna inte är dragna separata(som på den med blå outline,med avbrott efter varje "hörn").
Jag skulle nästan villja säga att det är (minst) 2 olika målare, med tanke på likheten mellan den med blå outline och den gröna, jag har svärt att se att någon lägger en målning för att sedan helt plötsligt lära sig hur highlights funkar (undantaget hålet i B), lära sig att dra sammansvetsade linjer och få jämn täckning för att därefter måla in till utan att ändra något större på bokstäverna.
Hur som helst kul med mer färg på staden