Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Jag har varit med om betydligt värre saker som aktiv politiker en att få en tårta i ansiktet eller att en random idiot gapar han skall slå mig. Jag hatar allt vad våld heter oavsett vem som utför det. Skall det vara så jävla svårt att fatta. Ni försöker hela tiden slå mynt av hur synd det är om er. Väx upp istället och inse att det är inte ett jävla dugg synd om er men däremot är det jävligt synd om de flyktingar o asylsökande som ni vill stoppa vid gränsen.
"Väx upp istället". Min teori om dina möjligheter att föra debatt på ett moget och förnuftigt sätt verkar stämma bra. Så jag ska gråta över barnen i Syrien istället för att bekymra mig för hur du och dina åsiktsfränder raserar välfärd och demokrati.
"Slå mynt av hur synd det är om er" Tror du någon politiker skulle acceptera att ens politiska motståndare systematiskt saboterar ens valrörelse? Du ser fortfarande inte paradoxen kring att du kan inte beskylla JÅ för offerkofta utan att samtidigt acceptera de våldshandlingar mot honom.
Så du är emot våld men allt däremellan går an? Jag tycker för övrigt inte synd om mig själv utan snarare om dig.