2014-05-05, 17:22
Medlem
Alla som begår antidemokratiska brott såsom störande av fria ordet eller politiskt våld skall självklart förlora sin rösträtt och helst utvisas.
Citera
2014-05-05, 17:25
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusasking
GM:s Facebook: https://www.facebook.com/daniel.willn*r.52

*=e
En riktig liten stalinist tydligen, eller varför skriva "kamrat" på ryska med kyrilliska alfabetet? Men visst vilar det något uppenbart stört över att posera med samurajsvärd på en del bilder samtidigt som man ikläder sig ett halsband med peacetecknet!

Lite som att tala med kluven tunga......
Citera
2014-05-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Alla som begår antidemokratiska brott såsom störande av fria ordet eller politiskt våld skall självklart förlora sin rösträtt och helst utvisas.
Utvisning vart? Jag håller dock helt med om att man behandlar sånt här fel. Att vara odemokratisk tycks nästan vara något bra nu för tiden, så länge som det är riktat åt höger.

Just den här killen kan vi dock ha användning för, han verkar vara en svärdkonstnär och borde kunna träna militären i lite sköna moves med paradsabeln.
Citera
2014-05-05, 17:48
Medlem
usmccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
SD behöver en milis!

Roligt att du skriver det. Jag har i dagarna tänkt på ett mer aggressivt förbund inom SD. Bestående av 30 tal killar som tar hand om alla konfrontationer med extremvänstern och andra hatare som vill göra Sverigedemokrater illa. De behöver nödvändigtvis inte vara anslutna till SD, men i alla fall vara på plats vid officiella möten, demon och andra evenemang. Extremvänstern tror sig kunna spotta skit på SD hur som helst, utan motstånd, men ett förbund skulle kunna slå tillbaka.

Eftersom polisen och Säpo gång på gång misslyckas, är det dags att ta saken i egna händer och försvara oss själva.
Citera
2014-05-05, 18:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
...

Eftersom polisen och Säpo gång på gång misslyckas, är det dags att ta saken i egna händer och försvara oss själva.

Visst har polisen och SÄPO uppvisat en hel del brister under årens gång, men jag tycker mig trots allt ana en viss bättring från deras sida.

Vid flera tillfällen på senaste tiden har faktiskt polisen omhändertagit div. vänsterextremister för "ohörsamhet" och "störande av allmän sammankomst" när de dykt upp på SD:s olika möten. Hur ofta hände det förr i tiden? Tar man exempelvis en titt på videoklipp från valupptakten 2010 så tycks polisens inställning på den tiden ha varit att pöbeln fick göra lite vad de ville så länge de inte tog sig igenom eventuella avspärrningar.

Som sagt så kanske det bara är jag som fått för mig denna bättring, men enligt mig går det i alla fall åt rätt håll när det gäller att säkra SD:s rätt att förmedla sin politik.
Citera
2014-05-05, 18:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Självklart finns det en politisk aspekt men den gynnar endast SD och dess favoritplagg. Offerkoftan.
Du är ju bara för bra osmaklig. När är JÅ/SD offer enligt dig? Hur mycket mer våld och antidemokratiska yttringar krävs innan Jimmy och SD blir offer? Eftersom du anser att Jimmy självmant iklär sig "offerkofta" och inte är ett offer måste det betyda att du anser att klappjakten på JÅ, det systematiska förstörelsen av SDs valrörelse/torgmöten etc är inom ramen för det acceptabla. Du oroar dig alltså inte för att en politiker som företräder ett större riksdagsparti utsätts för våld, utan din oro gäller kring att JÅ kanske drar nytta av att kunna utnyttja situationen politiskt.

Du är förhoppningsvis enbart intellektuellt begränsad, eftersom du rapar upp ditt mantra om offerkofta gång på gång utan att kunna diskutera utifrån din nötta och slitna klyscha. Eller, så är du inte ett dugg bättre än de politiska huliganer som anser sig ha rätt att bruka våld för att kväsa andras åsikter.
Citera
2014-05-05, 18:31
Medlem
Jag tycker att Jimmie ska kunna hålla tal ostört. Hur unken politik han än har.
Det offentliga rummet tillhör alla
Citera
2014-05-05, 18:31
Bannlyst
Ingen vill ha med Åkesson att göra. För nationalisterna är han den uttalade fienden och globalisterna skyr honom som pesten trots att han gör vad han kan för att fjäska in sig i deras sektgemenskap, bland annat genom att hylla våldsvänster för att ha stört SvP:s demonstration den första maj. Han är en falsk vekling, en kontrollerad ursäkt till oppositionell kraft. En folkfiende som lurar på människor en ny lögn sedan de övergivit de lögner de sju övriga riksdagspartierna tidigare prackat på dem. När han distanserar sig från SvP är det knappast så att man behöver veta mycket mer om honom och hans parti som svensk. För Åkesson och hans partikamrater är folkdräkten, midsommarstången och surströmmingen viktigare än folket.
Citera
2014-05-05, 18:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
Ingen vill ha med Åkesson att göra. För nationalisterna är han den uttalade fienden och globalisterna skyr honom som pesten trots att han gör vad han kan för att fjäska in sig i deras sektgemenskap, bland annat genom att hylla våldsvänster för att ha stört SvP:s demonstration den första maj. Han är en falsk vekling, en kontrollerad ursäkt till oppositionell kraft. En folkfiende som lurar på människor en ny lögn sedan de övergivit de lögner de sju övriga riksdagspartierna tidigare prackat på dem. När han distanserar sig från SvP är det knappast så att man behöver veta mycket mer om honom och hans parti som svensk. För Åkesson och hans partikamrater är folkdräkten, midsommarstången och surströmmingen viktigare än folket.

Whatever. Tror du att vi som är röstberättigade ska få en chans att avgöra saken?
Citera
2014-05-05, 18:43
Medlem
Synd att dom inte grep Åkesson i samma veva, som uppmuntrar till hets och hat mot svenskvänliga människor. Yttrandefrihet så länge som det bara är din egen frihet, eller hur Åkesson?

Citat:
Det är bra om man sluter upp mot ett nazistiskt parti, det borde alla demokratiska krafter göra. Det är bra om det finns ett engagemang i politiken.

Att vänsterextremisterna även demonstrerar när SD-ledaren själv talar är dock fel, menar Åkesson.

https://www.realisten.se/2014/05/04/jimmie-akesson-hyllar-vansterextrema-yrkesdemonstranter/
http://www.friatider.se/v-nsterextrema-f-r-sd-ber-m
Citera
2014-05-05, 18:51
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du är ju bara för bra osmaklig. När är JÅ/SD offer enligt dig? Hur mycket mer våld och antidemokratiska yttringar krävs innan Jimmy och SD blir offer? Eftersom du anser att Jimmy självmant iklär sig "offerkofta" och inte är ett offer måste det betyda att du anser att klappjakten på JÅ, det systematiska förstörelsen av SDs valrörelse/torgmöten etc är inom ramen för det acceptabla. Du oroar dig alltså inte för att en politiker som företräder ett större riksdagsparti utsätts för våld, utan din oro gäller kring att JÅ kanske drar nytta av att kunna utnyttja situationen politiskt.

Du är förhoppningsvis enbart intellektuellt begränsad, eftersom du rapar upp ditt mantra om offerkofta gång på gång utan att kunna diskutera utifrån din nötta och slitna klyscha. Eller, så är du inte ett dugg bättre än de politiska huliganer som anser sig ha rätt att bruka våld för att kväsa andras åsikter.

Jag har varit med om betydligt värre saker som aktiv politiker en att få en tårta i ansiktet eller att en random idiot gapar han skall slå mig. Jag hatar allt vad våld heter oavsett vem som utför det. Skall det vara så jävla svårt att fatta. Ni försöker hela tiden slå mynt av hur synd det är om er. Väx upp istället och inse att det är inte ett jävla dugg synd om er men däremot är det jävligt synd om de flyktingar o asylsökande som ni vill stoppa vid gränsen.
Senast redigerad av Powergirl 2014-05-05 kl. 18:53.
Citera
2014-05-05, 18:54
Medlem
nedboys avatar
Visst var det ett lite tokigt tilltag som mannen gjorde. Men man kan också förstå det. När man hör Jimpan tala så får man alla möjliga obehagliga känslor i kroppen på samma gång och då förstår jag om det rinner över ibland för vissa. Själv blir jag mest gråtfärdig när jag hör Jimpan tala.

Blir stackarn åtalad nu för detta? Killen behöver ju hjälp. Han är inte ensam, utan de flesta riktiga svenskar känner som honom när man ser Jimpan tala.

Det bästa kanske vore om Säpo beslutade att Jimpan borde avbryta sin valturné? Det blir för osäkert för folket och honom själv helt enkelt. Funderar inte Säpo i de banorna tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in