2014-05-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driveshaft
Kan vi få ett namn på den autistiske gärningsmannen?

Citat:
Ursprungligen postat av skitocksa
Gärningsmannen, en riktig kommunistfanatiker med skev verklighetsbild. Har diverse diagnoser, asperger osv. 100%ig källa. Da*iel Willn*r

Varsågod.
Citera
2014-05-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driveshaft
Kan vi få ett namn på den autistiske gärningsmannen?
Redan angivit det några inlägg bakåt
Citera
2014-05-05, 16:31
Medlem
Skulle ha varit kull att se om han inte hade blivit stoppad.
Troligtvis hade han fegat ur och sprungit tillbaka.

Tacka vet jag den tiden då vänstern vågade att kasta kullersten på kravallpoliser.
Nuförtiden så sjunger de och klappar händerna och gömmer sig bakom staten och hävdar yttrandefrihet.
Idag verkar vänstern enbart bestå av undernärda arbetslösa veganer som tror att solidaritet innebär att man ska bli betald för att jobba på sin misslyckade musikkarriär.

Citat från Norrköping mot rasisms FB-sida
"Det var många norrköpingsbor som var på plats för att protestera mot rasisten Jimmie och hans parti. Vi var ett par hundra och ljudnivån var hög även om poliser på plats försökte kränka vår yttrandefrihet genom att hota folk. Det är vi många som buade medan SD bussat in partifolk från riks och folk från hela SD-Östergötland. De var knappt 20 personer.
Idag är vi stolta Norrköpingsbor som tillsammans med alla er tog ställning mot Jimmies rasism, lögner, hat och intolerans. Det är vi som är Norrköping! Tack alla som kom!"
Citera
2014-05-05, 16:33
Medlem
1989-04-20s avatar
Kan ha gjort fel research här men personen jag kollade upp på Facebook är från Linköping, men passar annars in med tanke på namnet och hur han i övrigt framställer sig. Hans galleri innehåller bilder som supportar AFA, verkar ha en sweet spot för Kuba, osv osv. Han verkar även gilla klassiska hamburgerhak samtidigt som han skriver om hur mycket han hatar kapitalismen, han tycker även att statens våldsmonopol är blaj och verkar argumentera för the right to bear arms. Väldigt luddigt.

Han verkar även ha någon sorts storhetsvansinne som omöjligt kan vara grundat på egentligt värde, han ska rädda hela världen typ, samtidigt gillar att han peka fingret åt samhället. Han är minsann inget får som alla andra!

Kul även när han gapar om att polisen är fascistsvin när de hindrar honom från att göra vad han planerat att göra, tydligt att han inte ville skaka hand direkt, när hans näve höll sig knuten under hela bortforslandet av idioten. För hans egen skull får han vara glad att han kom undan så lätt, under en amerikansk valkampanj så hade han blivit skjuten så fort han tagit sig förbi försegligen, med garanterat dödlig utgång ifall han lyckats ta sig fram till podiet.

Som sagt, det blir konstigt om jag blandar ihop två personer här, men det mesta verkar stämma ihop. Rätta mig om jag har fel. Han hade ett efternamn utöver det som skrivits ut redan som var ungefär Vor*dna eller liknande. Har klickat ner sidan nu. Redigerar inlägget ifall det behövs.
Citera
2014-05-05, 16:36
Medlem
Stod någon meter ifrån incidenten det hela skedde väldigt snabbt, och han var borta inom 1minut! Otroligt att våld ska vara något stenkast bort pga delade åsikter! Åkesson vilken retoriker.
Citera
2014-05-05, 16:43
Medlem
korvpartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1989-04-20
Kan ha gjort fel research här men personen jag kollade upp på Facebook är från Linköping, men passar annars in med tanke på namnet och hur han i övrigt framställer sig. Hans galleri innehåller bilder som supportar AFA, verkar ha en sweet spot för Kuba, osv osv. Han verkar även gilla klassiska hamburgerhak samtidigt som han skriver om hur mycket han hatar kapitalismen, han tycker även att statens våldsmonopol är blaj och verkar argumentera för the right to bear arms. Väldigt luddigt.

Han verkar även ha någon sorts storhetsvansinne som omöjligt kan vara grundat på egentligt värde, han ska rädda hela världen typ, samtidigt gillar att han peka fingret åt samhället. Han är minsann inget får som alla andra!

Kul även när han gapar om att polisen är fascistsvin när de hindrar honom från att göra vad han planerat att göra, tydligt att han inte ville skaka hand direkt, när hans näve höll sig knuten under hela bortforslandet av idioten. För hans egen skull får han vara glad att han kom undan så lätt, under en amerikansk valkampanj så hade han blivit skjuten så fort han tagit sig förbi försegligen, med garanterat dödlig utgång ifall han lyckats ta sig fram till podiet.

Som sagt, det blir konstigt om jag blandar ihop två personer här, men det mesta verkar stämma ihop. Rätta mig om jag har fel. Han hade ett efternamn utöver det som skrivits ut redan som var ungefär Vor*dna eller liknande. Har klickat ner sidan nu. Redigerar inlägget ifall det behövs.

Stämmer, det är han.
Citera
2014-05-05, 16:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag vet inte hur många gånger jag skall behöva säga att våld oavsett vem som använder det är förkastligt. Att använda våld i politiskt syfte i Sverige är bara idioter som gör. Däremot finns det totalitära stater typ Nordkorea där jag kan se att våld är om än inte nödvändigt så näst intill.

Då kan vi räkna med att du tänker kommentera i nedanstående tråd, RF-medlemmar som nyss misshandlat ett brottsoffer på själva rättegången tydligen. För du slätar väl inte över vänstervåldet?

(FB) 2014-05-05 Svenskpartister överfallna vid tingsrätten i Stockholm
Citera
2014-05-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1989-04-20

Det är han. Är ganska säker på att han är renodlad svensk (låter det vara osagt ) och att han bara ändrat till ett lite "tuffare" namn på fb pga sin förkärlek till kommunism. Hoppas att det blir lite mer koll på han efter detta då han mindre sällan skriver ut sina åsikter i form av hot som, om det varit i USA hade belönats med en SWAT-styrka som spränger upp dörren och diverse terroristrelaterade åtal.
Citera
2014-05-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus.Antonius
SD är numera "fritt villebråd" tack vare den felaktiga och svepande propagandan från politiker- och journalist-etablissemanget. Reinfeldt, Wolodarski & Co får ta på sig del av skulden för dessa dårar som stör demokratin.
Det börjar protesteras lite från traditonella medier vilket är glädjande. Fler och fler börjar inse att demokratin är under stor press just nu:

http://www.op.se/opinion/ledare/ledare-drevet-mot-sd-har-gatt-sa-langt-att-demokratin-kan-hamna-i-fara

Lite off topic men intressant
Citera
2014-05-05, 17:11
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag håller med om att det inte är särskilt smart av Åkessons motståndare att försöka dra till honom. Den enda effekten som uppnås är att personen som hotade Åkesson riskerar att fällas till försök till misshandel alternativt olaga hot.
Självklart finns det en politisk aspekt men den gynnar endast SD och dess favoritplagg. Offerkoftan.

Däremot så löper inte Åkesson större risk en någon annan politiker att mördas. Det har hänt två gånger i nutid och bägge gånger var det sossar.
När det gäller andra mord med politiskt förtext så är det nästan uteslutande högerextremister som utfört dem.
Du spekulerar utan att ha torrt på fötterna! Har tramskoftan gjort dig lite överhettad och yr kanske?

Vi vet t ex att Åkesson för inte så länge sen attackerades av en gravt kriminellt belastad kvinna. Som snudd på idoliserades av media, tyder det inte på att något är fel och att ditt och andras svammel om offerkoftan är.....tja, rent trams? Med tanke på dagens attack och tidigare incidenter är det väl uppenbart att hotbilden mot Åkesson, tyvärr, är högre än för andra toppolitiker. Eller har du källor som konkret visar motsatsen? Jag har själv blivit vittne till väldigt störande, obehagliga och aggressiva scener vid ett torgmöte där Åkesson talade för några år sedan. Då var det lokala sossepolitiker som betedde sig som småbarn i sandlådan, iofs inte oväntat.

Likadant med nästan uteslutande högerextremister som utför mord med politiska förtecken. Visst, om man skapar en definition på politisk våld/mord som innebär att det endast är politiskt om högerextremister utför det. (Och nej, jag gillar inte heller våld och mord oavsett vem som utför det!)

Dagens attack och det som hänt innan är en direkt följd av den hetspolitik som eliten inom media, kultur och politik drivit och driver mot SD och dess företrädare.
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Ja, en fråga. Din enda invändning mot våldet mot SD är alltså att det är kontraproduktivt?
Powergirl med flera vänsterextremister här har en öppen och en dold agenda. Den dolda agendan gör skillnad på våld mot de som vägrar köpa att massinvandring och mångkultur är vår nya obligatoriska religion och våld som drabbar våldsamma vänsterextremister. Den öppna agendan är att de tar avstånd från våld, fast man måste förstås förstå de som vill mörda SD-politiker och SD-sympatisörer, eftersom de våldspersonerna provocerats så fruktansvärt av att någon tycker annorlunda. Med en sådan inställning blir det svårt att dölja den uppenbara förtjusning man ändå känner när SD, och i synnerhet Åkesson, drabbas. Märkligt egentligen med tanke på att det inom vänsterkretsar är legio att blåljuga för att uppnå sina syften, särskilt som de stackars "arbetarna" inte förstår sitt eget bästa.
Citera
2014-05-05, 17:15
Medlem
GM:s Facebook: https://www.facebook.com/daniel.willn*r.52

*=e
Citera
2014-05-05, 17:18
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manidatoz
Det börjar protesteras lite från traditonella medier vilket är glädjande. Fler och fler börjar inse att demokratin är under stor press just nu:

http://www.op.se/opinion/ledare/ledare-drevet-mot-sd-har-gatt-sa-langt-att-demokratin-kan-hamna-i-fara

Lite off topic men intressant
Väldigt intressant. Såg jag rätt, så var denna ledare publicerad igår. I och med dagens attack på Åkesson fick han onekligen vatten på sin kvarn omgående. Intressant att en medieperson dessutom törs uttala sig så rakt om SVT:s roll i hela drevet:

Citat:
Det första steget bör vara att ifrågasätta det tolkningsföreträde av politiska skeenden som statens egna etermedier beviljat sig. Som den orkestrerade klappjakten på Jimmie Åkessons försök att föra valkampanj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in