Citat:
Alla föräldrar är inte änglar, och oavsett om jag tycker att systemet är bra så resonerade den familjen att det skulle vara bra för dem och deras barn. Jag anser inte att föräldrarna är skyldiga på något sätt. Om det senare framkommer uppgifter om brister från föräldrarnas sida är jag beredd att tänka om, men just nu finns det inget som tyder på att de ville göra sig av med sitt barn.Offra sina barn också? för frihet osv. Du ska veta att det inte precis frivilligt alla gånger utan förekommer en hel del tvång när barnen skickas iväg. Och alla föräldrar är inte änglar. Eller tycker du systemet är bra? Skicka hit ett litet barn bara så får ni komma hit allihop. Ursäkta att jag låter cynisk men det kanske inte är så enkelt som du tror. Rätt stor skillnad på att skicka ett barn till en släkting för att barnet ska komma undan en krigssituation. Och att skicka ett litet barn för att man vet att det är det snabbaste vägen till asyl.
Med de här föräldrarna vet vi ingenting. Men deras barn mådde fruktansvärt dåligt och misshandlades till döds. Tycker du inte ens att föräldrarna brustit i kontakten med sin dotter?
Med de här föräldrarna vet vi ingenting. Men deras barn mådde fruktansvärt dåligt och misshandlades till döds. Tycker du inte ens att föräldrarna brustit i kontakten med sin dotter?
Citat:
Nej, jag tror inte man vet vad ens närmast anhöriga är kapabla till. Tror du familjen till "dagispedofilen" visste vad han hade för sig? "kanske förbjöds att ha åsikter", "beslut av männen i familjen", "omnämnt att hennes bror är våldsam", "inte biologiska föräldrar"... nu har du ju hittat på en roman helt själv, grattis. ring Liza Marklund och föreslå partnerskap.
Nej, det är sant. MEN, flickans mor är bror till förövaren! Skulle hon inte ha någon vetskap om vilken sadist till bror hon har? Yaras' mamma kanske förbjöds att ha åsikter om huruvida flickan skulle sändas till Sverige, det kanske var ett beslut av männen i familjen. MEN, hon borde rimligen ha omnämnt för sin man att hennes bror är våldsam och att flickan kan fara illa i hans hem. Även fadern borde hörsamma en sådan information.
Detta talar för att de som utger sig för att vara flickans biologiska föräldrar, inte är det! Hon kan ha "köpts" från en fattig familj för att "användas" som ankare. Därför är det absolut nödvändigt att det görs en jämförelseanalys av Yaras' DNA och de personer som påstår sig vara hennes föräldrar.
Detta talar för att de som utger sig för att vara flickans biologiska föräldrar, inte är det! Hon kan ha "köpts" från en fattig familj för att "användas" som ankare. Därför är det absolut nödvändigt att det görs en jämförelseanalys av Yaras' DNA och de personer som påstår sig vara hennes föräldrar.