2014-05-05, 14:50
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omfgrtfm
Jag tror inte ens snubben hade avsikt att misshandla Åkesson. I så fall är han dummare än genomsnittet bland sina kommunistvänner. Att ens försöka springa rakt framifrån mot ett antal poliser vittnar om att han istället söker lite extra ryggdunkningar från andra sverigehatare.

Tänkte precis samma sak.

Personen utgjorde troligen ingen som helst fara mot någon. Utan det handlar snarare om en ren "markering" i den gamla vanliga antidemokratiska andan.
Citera
2014-05-05, 14:58
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag håller med om att det inte är särskilt smart av Åkessons motståndare att försöka dra till honom. Den enda effekten som uppnås är att personen som hotade Åkesson riskerar att fällas till försök till misshandel alternativt olaga hot.
Självklart finns det en politisk aspekt men den gynnar endast SD och dess favoritplagg. Offerkoftan.

Däremot så löper inte Åkesson större risk en någon annan politiker att mördas. Det har hänt två gånger i nutid och bägge gånger var det sossar.
När det gäller andra mord med politiskt förtext så är det nästan uteslutande högerextremister som utfört dem.
Du kan bara inte förmå dig att göra det anständiga och ta avstånd från politiskt våld rakt av?

I mina hemtrakter höll SSU en "tyst demonstration" i anslutning till SD's torgmöte, med ett högre deltagarantal än torgmötet. Det kan jag respektera och försvara. Din ståndpunkt är däremot bara osmaklig och odemokratisk.
Citera
2014-05-05, 15:06
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Du kan bara inte förmå dig att göra det anständiga och ta avstånd från politiskt våld rakt av?

I mina hemtrakter höll SSU en "tyst demonstration" i anslutning till SD's torgmöte, med ett högre deltagarantal än torgmötet. Det kan jag respektera och försvara. Din ståndpunkt är däremot bara osmaklig och odemokratisk.

Min ståndpunkt? Jag försökte bara hålla mig till fakta ingenting annat samtidigt som det var ett svar på en rad inlägg innan mitt. Jag håller också med om att en tyst demonstration är betydligt effektivare och smakligare en än massa skrik och bråk. Något annat du undrar över?
Citera
2014-05-05, 15:18
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Min ståndpunkt? Jag försökte bara hålla mig till fakta ingenting annat samtidigt som det var ett svar på en rad inlägg innan mitt. Jag håller också med om att en tyst demonstration är betydligt effektivare och smakligare en än massa skrik och bråk. Något annat du undrar över?
Ja, en fråga. Din enda invändning mot våldet mot SD är alltså att det är kontraproduktivt?
Citera
2014-05-05, 15:22
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
Jaha, så en joggare som försöker nyttja sin medborgeliga rätt till allmän plats blir alltså stoppad av JÅs personliga livvakter (grobianer i uniform, samma som totalt misshandlade två barn) och JÅ samt polis drar en snyffthistoria... Gott folk, vi har hört och sett det här förut.

Trollar du eller va ?
Citera
2014-05-05, 15:25
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Ja, en fråga. Din enda invändning mot våldet mot SD är alltså att det är kontraproduktivt?

Jag vet inte hur många gånger jag skall behöva säga att våld oavsett vem som använder det är förkastligt. Att använda våld i politiskt syfte i Sverige är bara idioter som gör. Däremot finns det totalitära stater typ Nordkorea där jag kan se att våld är om än inte nödvändigt så näst intill.
Citera
2014-05-05, 15:35
Medlem
Gärningsmannen, en riktig kommunistfanatiker med skev verklighetsbild. Har diverse diagnoser, asperger osv. 100%ig källa. Da*iel Willn*r
Citera
2014-05-05, 15:36
Medlem
8711s avatar
Hemskt med alla dessa utskickade SSU:are som inte kan acceptera demokratin utan måste störa andras möten istället för att arbeta för sina egna möten och sina egna partier som en demokrat självklart hade gjort, istället för att förstöra andras sammankomster och möten, skrika, kasta saker och hetsa upp våldsamma stämningar som leder till sånt här. Det är en SKAM att SSU och annat pack håller på som man gör. Det är bara för att dom har media på sin sida dom kan hålla på som dom gör, hade dom granskats som dom borde, väldigt kritiskt och allvarligt, så hade folk avskytt SSU och deras antidemokratiska metoder.
Citera
2014-05-05, 15:47
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitocksa
Gärningsmannen, en riktig kommunistfanatiker med skev verklighetsbild. Har diverse diagnoser, asperger osv. 100%ig källa. Da*iel Willn*r

De flesta inom extremvänstern verkar ha någon form av störning. Det är en sjuklig aggressivitet. Att öht stå och gapa olika ramsor och enbart störa tyder ju enkom det på att något inte är som det ska.
En smart person lyssnar på vad motståndaren säger och försöker använda det emot honom vid senare tillfällen.
Detta är dock bra. Visst, motståndare till sd kan prata om offerkoftor osv men faktum är att sd hade inte fått så mycket publicitet för sin turné om det inte var för gaphalsarna. Medierna kommer inte skriva om vad Jimmie säger även om motdemonstrationerna skulle utebli.

Men tänk scenariot om flera hundra sdu:are skulle göra samma sak mot tex Fridolin eller Schyman. Det skulle vara oerhört intressant att se vinklingen av det!
Citera
2014-05-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Men tänk scenariot om flera hundra sdu:are skulle göra samma sak mot tex Fridolin eller Schyman. Det skulle vara oerhört intressant att se vinklingen av det!

Det är SDu:arna lite för smarta för att göra. Att vänster-Nissarna gör det beror helt enkelt på deras bristande intelligens. Att vänster-Nissarna sedan skriver och skriker om SD/SDU bristande intelligens beror helt enkelt på avundsjuka. Att de saknar sin egen och kompenserar det med skrik och skrän, är alldeles uppenbart.
Citera
2014-05-05, 16:00
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitocksa

Jodå, man behövde inte kolla många sekunder på hans FB-profil för att fastställa att detta kräk tillhör det absoluta bottenskrapet av samhället, ett tvättäkta röding-slödder som bör låsas in permanent för att säkerställa medborgarnas säkerhet.

Hoppas på ett högt straff för kommunisten.
Citera
2014-05-05, 16:11
Medlem
Kan vi få ett namn på den autistiske gärningsmannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in