2014-05-04, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Då du väljer att läsa inläggen som fan läser bibeln så lägger jag ner detta.
Vadå. Du påstår att Luleå är en stormakt i svensk hockey som konkurrerar med SAIK, Frölunda, HV71, Färjestad och Linköping om att kunna värva de bästa spelarna. Förvirrad som du är påstår du oxå att Växjö ingå i denna liga.

Då ber jag dig att visa på de stora namn från elitserien som valt Luleå framför SAIK, Frölunda, Färjestad, Linköping och HV71.

Du svarar då med Sundh och Ledin som mer eller mindre fick kicken av HV71 och som åtminstone SAIK, Frölunda och Färjestad inte villa ta i med tång en gång.

Du dillar om någon totalt okänd jävel inte en människa hört talats om vid namn Zaar skulle vara bättre än vad Johan Davidsson var när han var som bäst.

Sedan gapar du om Klasen som spelade i allsvenskan och bara hamnade i Luleå för att någon annan betalade hans lön och därmed hade makten att bestämma var Klasen skulle spela. Hade Klasen stått utan det där Malmö-kontraktet hade han aldrig någonsin gått till Luleå och dessutom allsvenskan är fan inte elitserien.

Så kläm nu fan fram namnet på en riktigt bra jävla elitseriespelare som har valt att gå från sitt lag till ishockeysupermakten Luleå.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-05-04 kl. 19:11.
2014-05-04, 20:31
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Har du en källa till dina påståenden?
Det finns i skrift om du behöver men du får leta själv. Men till skillnad från dig så vet jag vad jag pratar om i denna fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Vafan snackar du om? Du säger att Gozzi tog upp AIK men tog också ner dem, hur är det inte att beskylla en ensam person för hur uselt er förening sköts? Det arbetar alldeles för många inom en förening för att beskylla en person.
Och jag har inte beskyllt en person. Men till en stor del av orsaken till vår degradering ligger hur gozzi agerade efter att man höjde spelarbudgeten till mer "normala" shl mått. Han värvningar var dyra och inte bra.

Jag kan gå så långt att jag vill påstå att han var till en väldigt stor del en anledning till vår degradering.
2014-05-04, 22:11
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Han värvningar var dyra och inte bra.

Perfekt då kan i alla fall inte alla medgångssupportrar klaga på att Sundlöv är snål.

För att sammanfatta eran diskussion så tycker jag den är urlöjlig. Alla sportchefer gör misstag och det är givetvis Gozzi inte ensam om. Jag tycker egentligen att det handlar om att ha så låg felprocent som möjligt i felrekryteringar av spelare som sportchef. Jag som inte direkt har följt AIK noga dom senaste åren ser i alla fall Perra som en riktig felrekrytering. Som tur var, för AIK, så insåg Gozzi sitt misstag och räddade upp situationen med Eldebrink som gjorde det riktigt bra. Sedan insåg han, som han berättade själv, att hela AIK:s situation som förening var ohållbar och därför valde han att lämna.

Att du sedan säger att Gozzi, som ensam person, står bakom att AIK åkte ur känns för mig konstigt. Hur kan en person som lämnade föreningen för ett år sedan stå skyldig till att vederbörande förening åker ur ett år senare? Ger du ingen kritik till Rudslätt som ändå rekryterade tränarstaben, och ett antal till spelare som inte presterat för vad dom tjänade?
2014-05-04, 22:20
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Perfekt då kan i alla fall inte alla medgångssupportrar klaga på att Sundlöv är snål.

För att sammanfatta eran diskussion så tycker jag den är urlöjlig. Alla sportchefer gör misstag och det är givetvis Gozzi inte ensam om. Jag tycker egentligen att det handlar om att ha så låg felprocent som möjligt i felrekryteringar av spelare som sportchef. Jag som inte direkt har följt AIK noga dom senaste åren ser i alla fall Perra som en riktig felrekrytering. Som tur var, för AIK, så insåg Gozzi sitt misstag och räddade upp situationen med Eldebrink som gjorde det riktigt bra. Sedan insåg han, som han berättade själv, att hela AIK:s situation som förening var ohållbar och därför valde han att lämna.

Att du sedan säger att Gozzi, som ensam person, står bakom att AIK åkte ur känns för mig konstigt. Hur kan en person som lämnade föreningen för ett år sedan stå skyldig till att vederbörande förening åker ur ett år senare? Ger du ingen kritik till Rudslätt som ändå rekryterade tränarstaben, och ett antal till spelare som inte presterat för vad dom tjänade?

FAN ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ÄR BARA PROBLEM MED SYNEN?

Min analys utav varför vi åkte ut är bra mycket större än bara sportchefer och värvningar. Och jag har ALDRIG, LÄS ALDRIG, ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG lagt hela skulden på en person (i detta fall gozzi).

Hur jävla svårt ska de vara att läsa vad som står ?
2014-05-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ja, han tog ner oss också.

Gozzi var långt ifrån ensam från att göra det. Tycker du ska titta på resten av din kära klubb och se felet som är största anledningen. Att beskylla enbart en människa och lägga all skuld på honom för att AIK åkte ur är fel. Han lämnade ju ett år innan.
2014-05-05, 08:40
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogh
Gozzi var långt ifrån ensam från att göra det. Tycker du ska titta på resten av din kära klubb och se felet som är största anledningen. Att beskylla enbart en människa och lägga all skuld på honom för att AIK åkte ur är fel. Han lämnade ju ett år innan.

Ska det verkligen vara så svårt att läsa vad han skriver? Han har upprepade gånger skrivit att det inte bara är Gozzis fel. Här tolkar man ju värre än på läktarna i Skellefteå.
2014-05-05, 09:22
Moderator
vfs avatar
OT raderat och varningar utdelade, skärpning/Mod
2014-05-05, 10:04
Medlem
vapor21s avatar
http://www.difhockey.se/artikel/4295/

Varför förlänger inte Djurgården med Nisse? Dem bygger ju som om de precis ÅKT UR SHL.
2014-05-05, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
http://www.difhockey.se/artikel/4295/

Varför förlänger inte Djurgården med Nisse? Dem bygger ju som om de precis ÅKT UR SHL.
Den där Nisse kanske är för skadebenägen?
2014-05-05, 10:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Den där Nisse kanske är för skadebenägen?

Ja eller krävde för mycket i lön. Deilert som vi bytte ut han mot är en jämnbra spelare. Nils kan dock bli bra mycket bättre i framtiden.
2014-05-05, 10:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Leksands nyförvärv Tomi Sallinen klarade sista gallringen och får spela VM för Finland kul för honom och ett kvitto på att Salo (förhoppningsvis) gjort en bra värvning!
Vi får verkligen hoppas att Salo har prickat precis rätt med båda finnarna, det behövs om LIF skall kunna hålla sig kvar.
Men det börjar känns lite mindre oroligt i magen, ett gäng SHL lag ser inte ett smack starkare ut än förra året, snarare tvärtom och både Örebro och DIF måste jacka upp sig minst ett snäpp jmf den gångna säsongern för att hålla SHL nivå, så LIF kanske inte blir så usla som befarat.
Senast redigerad av Svithjod 2014-05-05 kl. 10:47.
2014-05-05, 10:50
Medlem
LT10s avatar
Nu börjar det hända lite. Bra att vi förlänger med Holm och Ljungh, tror enormt mycket på de. Gillar även att Honken och Hank får förlängt. Saviano, Jocke Eriksson, Falk är jag tveksamma till… börjar undra om det överhuvudtaget kommer komma in nya forwards. Men räknar med tre nya på forwardssidan, två backar och en målvakt.

Gällande Nils verkar det som att vi inte kan erbjuda den roll han vill ha. Så kan väl tänka mig att en pp-back ska in.

EDIT: verkar som att ett samarbete med Vita Hästen kan inledas för att låna ut spelare. Låter bra i sådana fall. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/05/05/dif-behaller-sju-spelare-for-utlaning/
Senast redigerad av LT10 2014-05-05 kl. 10:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in