2014-05-05, 02:02
Medlem
http://www.inquisitr.com/1231307/women-rape-men-a-lot-more-than-you-think-study/

Uppenbarligen så våldtas män i samma omfattning som kvinnor.

Citat:
“When those cases were taken into account, the rates of nonconsensual sexual contact basically equalized, with 1.270 million women and 1.267 million men claiming to be victims of sexual violence.”

Varför är det inte lika vanligt att man hör män dra våldtäktshistorier? Jag tycker att var femte kvinna man pratar med påstår att hon blivit våldtagen. Men man hör knappast samma sak hos män. Jag har nog aldrig hört en man säga att han blivit våldtagen.
Citera
2014-05-05, 02:11
Medlem
ninjutsus avatar
Skulle en man påstå att han blivit våldtagen så blir det massa sexistiska kommentarer om att han egentligen ville, då alla män vill ha sex med allt och alla hela tiden. I matriarkatet Sverige så får männen tåla helt enkelt, och om någon påtalar det så kommer kvinnoklacken med sina förminskande kommentarer och härskartekniker.
Citera
2014-05-05, 02:19
Medlem
Det är mycket mycket mer skamligt att bli våldtagen som man, både av kvinnor och speciellt andra män.
Citera
2014-05-05, 02:20
Medlem
andreasmms avatar
Kan ju ha att göra med att männen blir våldtagna av andra män och inte av kvinnor.

Nog för att feministerna är som de är men det där är ett skitargument. Hade rört sig om en hunk som blev gruppvåldtagen av en hord vackra kvinnor så hade du nog fått höra det inte bara en, utan två ggr.
Senast redigerad av andreasmm 2014-05-05 kl. 02:22.
Citera
2014-05-05, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Kan ju ha att göra med att männen blir våldtagna av andra män och inte av kvinnor.

Nog för att feministerna är som de är men det där är ett skitargument. Hade rört sig om en hunk som blev gruppvåldtagen av en hord vackra kvinnor så hade du nog fått höra det inte bara en, utan två ggr.

Inte riktigt, det visar på att det inte bara är kvinnor som har ensamrätt liksom judarna på lidande.
Citera
2014-05-05, 02:29
Medlem
Hittade en annan artikel om detta.

Jag kommer inte åt själva undersökningen (bakom en paywall), men det låter som en stor del av deras slutsatser är baserad på statistik från fängelsen i USA. USA har mer folk i fängelse per capita än varje annat land i världen. Jag skulle påstå att förhållanden i fängelset i Sverige är inte lika dåligt som i USA och därför tror jag att män i Sverige troligtvis inte blir våldtagna lika ofta som i USA (varken av personalen eller andra fångar). Det känns bara konstigt att använda en amerikansk studie för att prata generellt om våldtäkt. Situationen när det gäller våldtäkt varierar väldigt mycket mellan kulturer/länder. Jag skulle vilja se statistik från andra länder, både i Europa och i fattiga länder.

Fast jag tycker ändå att sexuella brott mot män får för lite uppmärksamhet.
Citera
2014-05-05, 03:21
Medlem
Jag har som man blivit våldtagen två gånger av tjejer. Båda gångerna för att jag var dyngrak.

En gång hände på en båt för en herrans massa år sen. Det blir extremt mycket alkohol, jag är vid tillfället bara 15-16 år trots det överserveras jag av flera bartenders. Minnesförlusten är flera timmar lång men jag vaknar upp bredvid en dam i underkläder och känner i hela kroppen att vi haft sex.

Jag resonerade som att jag får skylla mig själv för att jag drack så mycket men samtidigt hade jag inte så mycket ångest. Jag kände mig bara lite utnyttjad och smutsig.

Den andra gången hände på en fest vid 16-17 års åldern. Jag dricker under hela dagen men under festen eskalerar det och jag blir redlös igen. Enorma mängder på dålig mat/sömn leder till en rejäl minneslucka igen på flera timmar. Dagen efter får jag höra från flera att jag varit på toan med en tjej i cirka 15 minuter. Jag känner återigen på kroppen att vi haft sex. Jag frågor dock henne vad det var som hände men får till svar att hon inte heller kommer ihåg något. Trots ihärdigt tjatande ger det inte utdelning. Hon kunde väl inte stå för sitt beteende och handlingar.

Jag beskyllde även denna upplevelse på mig själv och skämdes ganska mycket. Hade lite mer ångest över den kvällen just för att jag aldrig fick veta vad, när, hur. Även där lite utnyttjad och smutsig känsla men som jag ändå kunde lägga bakom mig och acceptera efter några veckor.
Citera
2014-05-05, 03:43
Medlem
greenlungss avatar
Det skulle inte jag kalla att bli våldtagen. Du blev ju inte tagen med våld, du blev tagen för att du var pissfull och antagligen ser väldigt bra ut.
Citera
2014-05-05, 03:47
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Jag har som man blivit våldtagen två gånger av tjejer. Båda gångerna för att jag var dyngrak.

En gång hände på en båt för en herrans massa år sen. Det blir extremt mycket alkohol, jag är vid tillfället bara 15-16 år trots det överserveras jag av flera bartenders. Minnesförlusten är flera timmar lång men jag vaknar upp bredvid en dam i underkläder och känner i hela kroppen att vi haft sex.

Jag resonerade som att jag får skylla mig själv för att jag drack så mycket men samtidigt hade jag inte så mycket ångest. Jag kände mig bara lite utnyttjad och smutsig.

Den andra gången hände på en fest vid 16-17 års åldern. Jag dricker under hela dagen men under festen eskalerar det och jag blir redlös igen. Enorma mängder på dålig mat/sömn leder till en rejäl minneslucka igen på flera timmar. Dagen efter får jag höra från flera att jag varit på toan med en tjej i cirka 15 minuter. Jag känner återigen på kroppen att vi haft sex. Jag frågor dock henne vad det var som hände men får till svar att hon inte heller kommer ihåg något. Trots ihärdigt tjatande ger det inte utdelning. Hon kunde väl inte stå för sitt beteende och handlingar.

Jag beskyllde även denna upplevelse på mig själv och skämdes ganska mycket. Hade lite mer ångest över den kvällen just för att jag aldrig fick veta vad, när, hur. Även där lite utnyttjad och smutsig känsla men som jag ändå kunde lägga bakom mig och acceptera efter några veckor.
Nåja. Det är inte automatiskt våldtäkt för att du inte minns vad du har gjort.
Citera
2014-05-05, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Uppenbarligen så våldtas män i samma omfattning som kvinnor.

Varför är det inte lika vanligt att man hör män dra våldtäktshistorier? Jag tycker att var femte kvinna man pratar med påstår att hon blivit våldtagen. Men man hör knappast samma sak hos män. Jag har nog aldrig hört en man säga att han blivit våldtagen.
Av andra män, ja.

För att en man helst inte vill säga "jag blev våldtagen av två äldre herrar", och att det mest sker i fängelset.

Men med denna tråd så vill du på något vis belysa att även kvinnor kan våldta män? Ja det är helt korrekt. Om kvinnan är starkare än mannen eller kan droga ner honom och han ej är impotent eller har vinballe så ska det inte vara något problem.

Hur ofta det sker är nog väldigt sällan. Det är nog oftare som en våldtagen man får den i brunögat än att en kvinna rider av honom.
Citera
2014-05-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Det skulle inte jag kalla att bli våldtagen. Du blev ju inte tagen med våld, du blev tagen för att du var pissfull och antagligen ser väldigt bra ut.

Det räknas som våldtäkt sedan sommaren 2013 (hjälplöst tillstånd). Nu är inte brott retroaktiva, så bröt man inte en lag vid tillfället blir det inget brott. Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali.
Det var därför de sex pojkarna i Tensta friades, det fanns ingen lag som påstod att de gjorde fel vid tillfället, den kom 1/7 2013.
Citera
2014-05-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm

Artikeln handlar om kvinnor som våldtar män. Inte män som våldtar män, eller fängelsevåldtäkter. Jag borde citerat mer märker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in