2014-05-05, 01:07
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Bestämma själva?? Sist de röstade van Viktor Janukovytj.

Och han förlorade jobbet pga grovt missbruk av makten. Är inte det normalt tycker du? Skall han sitta kvar hur många han än mördar?
2014-05-05, 01:09
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Bestämma själva?? Sist de röstade van Viktor Janukovytj.

Varför leker du djävulens advokat och försvarar denne skurk?
Även i de regioner där han hade starkast stöd (öst) anser majoriteten att han inte är legitim president.

Är det så svårt att förstå att han förlorade sin legitimitet när han plundrade landet och utsatte sitt eget folk för människorättsvidrig behandling? För att sedan fly landet med pengarna och gömma sig i Ryssland? Han kommer gå till historien som Ukrainas största skurk och förrädare genom tiderna. Man måste verkligen avsky Ukraina och det ukrainska folket och önska dem det allra värsta om man ska försvara Janukovytj.
2014-05-05, 01:10
Medlem
LFEs avatar
Ibland undrar jag hur människor som troligen inte har en familjemedlem som soldat i respektive styrka kan bli så här uppspelta. Jag håller mig vid att ni ser det som en fotbollsmatch och att ni hejar på laget. Det är i så fall väldigt provocerande och ohyfsat emot oss som läser tråden och speciellt de som lever i Ukraina just nu även om de ej läser den.
2014-05-05, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Det var J som började kriga .... minns 100 talet ihjälskjutna på majdan
Vem dödade de 100? J?
Om det var han, varför kom EU delegation och oppositionen och förhandlade med mördare?
Skrev på...., och lurade han....
2014-05-05, 01:18
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Tror varken Polen, Estland, Lettland, Litauen ser några som helst problem med att vara "bitchar" till EU om nu detta "bitchiga" antagande skulle stämma. Varför har de inga problem med det? För de tjänar mycket på det. Samma sak gäller Ukraina och många Ukrainare har förstått detta och vill närmar sig EU. Tycker du inte de skall få bestämma detta själva?

Vilket val hade dom i verkligheten, unga länder utan utvecklad demokrati med svaga ekonomier, att var utanför EU hade betytt ekonomisk misär p.g.a den handelskartell EU faktiskt är med höga tullar.

EU har glufsar i sig det ena unga landet efter det andra och med tillhörande NATO medlemskap, vilka inte på något sätt varit jämlika de övriga länderna i EU. Den enda kvalificering dom har, är militärstrategiskt, genom att flytta fram NATO´s gränser mot sin forna arvsfiende.

Hur skulle du reagera om någon började rusta upp utan för din dörr? Jag är personligen förvånad på det lama gensvar Ryssarna har gjort i detta.

Hur skulle USA reagera om det omvända hände, att ryssarna placerade ut missiler och börja bygga baser vid deras gräns?
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 01:20.
2014-05-05, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Varför leker du djävulens advokat och försvarar denne skurk?
Även i de regioner där han hade starkast stöd (öst) anser majoriteten att han inte är legitim president.

Är det så svårt att förstå att han förlorade sin legitimitet när han plundrade landet och utsatte sitt eget folk för människorättsvidrig behandling? För att sedan fly landet med pengarna och gömma sig i Ryssland? Han kommer gå till historien som Ukrainas största skurk och förrädare genom tiderna. Man måste verkligen avsky Ukraina och det ukrainska folket och önska dem det allra värsta om man ska försvara Janukovytj.

Jag försvarar inte Janukovytj, jag sa bara att han fick minst 51 % av rösterna, jag försvarar folk som röstade på skurken, det är folk som för rösta och välja, i Ukraina valde de en skurk...
Ganska enkelt. Och vem är legitim president? Han T? Facebook presidenten, inte polis eller armé lyssnar på honom, tom han betalar mina kroatiska kompisar att kriga för honom. 300 €/dag
2014-05-05, 01:30
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Vad exakt är "staten" i denna kontext? Den konstitutionella ordningen upphörde när Majdan störtade Janukovytj. Rent tekniskt är det Majdan som är separatister och inte Slovjansk eftersom de bröt mot konstitutionen och började bygga en egen stat utan att tala med sydöstra Ukraina. De störtade för tusan deras president!
"L'etat? C'est moi!"

Försök nu att fatta: staten är inte presidenten. Staten Ukraina har aldrig upplösts eller försvunnit, den finns kvar. Om inte annat så har din husse Putin själv skrivit ett långt brev till EU:s politiska ledare om att staten Ukraina är skyldig honom... eeh, Gazprom, tiotals miljarder dollar för indragna rabatter och försenade betalningar. Det skrev han så sent som den tionde april, alltså flera veckor efter att staten Ukraina enligt dig försvann med en smäll.

De som vill separera sig från Ukraina är självklart huliganerna i öst, medan den tillfälliga regeringen har varit tydliga med att de vill återgå till den normala ordningen med ett fritt, demokratiskt presidentval i maj. Åtminstone tycker jag att pro-ryssarna kunde ha väntat med att kravalla till efter presidentvalet, för tänk om deras favoritkandidat Janukovitj skulle ställa upp för återval och vinna? De kanske inte alls vill träda ut ur Ukraina - egentligen.
2014-05-05, 01:32
Medlem
bernad_laws avatar
Vad är det som är så SVÅRT? Modåtgärder tas INTE i tråden!!! /Mod
2014-05-05, 01:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Supersossen Leif paddan Pagrotsky skrek för full hals att vi inte skulle närma oss EU eller hur? Vem som får hänga på det tåget när han/hon vill utan fara för eget liv. Men det fungerar inte lika bra i närheten av Kreml. Varför då tror du?

För att Putin mannen skickar sina spetsnaz bitchar efter dig. Just nu står det minst 50000 utanför Ukraina och gud vet hur många som redan korsat gränsen redan

---------------------------------------------------------------------------------

Jag vill inte vara otrevlig, men jag är så nyfiken, Vad får du i timmen för att skriva detta kvasi intellektuella nonsens????

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 01:34.
2014-05-05, 01:50
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Det var J som började kriga .... minns 100 talet ihjälskjutna på majdan

Mer intressant är varför görs det inte en utredning om hur detta gick till? Vilka betalade vissa våldspsykopater 300-500 Euro per dag för att slakta Ukrainare?

Vem stod för dessa pengar? Ukraina själva är ju närmast bankrutta, så dom kan vi exkludera ur ekvationen? Vem betalade????

När det skjuts i samband med demonstrationer så är det i undantags fall som poliserna är offren. Men icke så denna gång, konstigt tycker du inte det?

För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 01:54.
2014-05-05, 02:44
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Och han förlorade jobbet pga grovt missbruk av makten. Är inte det normalt tycker du? Skall han sitta kvar hur många han än mördar?

Är du konsekvent och står för vad du skriver, borde du genast två dina händer gentemot den nu sittande marionetten som skickar armén på sitt eget folk.

Snälla du! Tänk efter lite nu, stridsflyg, attackhelikoptrar, stridsvagnar, pansarfordon och sen dessutom nazi paramilitära enheter för de riktigt vidriga dåden mot den egna befolkningen...

Men det kanske inte räknas nu när det är USA/EU som backar upp dödandet och eskalering av det meningslösa våldet.

Här tror jag bestämt, det silas mygg och sväljs kameler.....

Lite mer intellektuell stringens i framtiden önskas allra
ödmjukast!!!

Dessutom har ingen oberoende utredning tillsatts vem som sköt vem än, varför ivrar du inte för denna självklara sak i stället???

Eller kan du få sparken då?
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 03:18.
2014-05-05, 06:42
Medlem
Citat:
På samma ställe där du officiellt hittar de där 5 miljarderna, så hittar du även dessa 20 miljarder.
D.v.s. officiella källan. Du får leta själv.
Eller du kanske inte hittat ursprungskällan själv? Utan gick på nån artikel som någon själv ha skrivit och lika gärna kunde hitta på allting? Då förstår jag att det blir svårt att hitta information.

Hint: USAID.

Är det så att inte du vet att källan tilll att USA har spenderat 5 miljarder dollar i Ukraina sedan 1992 kommer från ett tal som undersekreteraren Victoria Nuland höll i december förra året? Hon nämnde inte i talet några 20 miljarder dollar till Ryssland.
(informationen om Ukrainas 5 miljarder kommer i slutet av talet)
Du kan lyssna på det hela här:
”Victoria Nuland's Admits Washington Has Spent $5 Billion to "Subv”

http://www.youtube.com/watch?v=U2fYcHLouXY

Så vad är din källa till ditt påstående?
Citat:
Var gick de 20 miljarder som USA satsat i Ryssland då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in