Citat:
För det första så är detta: Det unika med studien är att den, till skillnad från tidigare studier på barn som vuxit upp med homosexuella föräldrar, har ett mer representativt urval. I tidigare studier har deltagarna rekryterats på mötesplatser för homosexuella och genom så kallad snowballing, där rekryterade i sin tur övertalar bekanta att också delta. Problemet med dessa är att de med stor sannolikhet kommer att dela med sig av en överhängande positiv berättelse om sina erfarenheter som barn till homos. Den urvalsmetoden gör att de med en negativ erfarenhet får en underrepresentation.
Vilka var de långtgående slutsatserna jag dragit, menar du? Jag delade helt enkelt med mig av en studie som berörde ämnet, eftersom båda sidor av diskussionen fram tills dess istället ägnat sig åt spekulationer.
Vilka var de långtgående slutsatserna jag dragit, menar du? Jag delade helt enkelt med mig av en studie som berörde ämnet, eftersom båda sidor av diskussionen fram tills dess istället ägnat sig åt spekulationer.
Citat:
att dra långtgående slutsatser, t.om mer långtgående än Regnerus själv gör. Att snowballing och convienence-sampling vilket majoriteten av tidigare studier använder sig av inte är optimalt gör inte hans studie bättre a priori.
Studien, How different are the adult children of parents who have same-sex relationships? av Mark Regnerus (prof. i sociologi), visar att den tidigare gängse uppfattningen om att barn som växer upp med homosexuella föräldrar skulle klara sig lika bra som andra barn är felaktig. Istället var det tydligt att barn som vuxit upp med två lesbiska mödrar eller två bögfädrer i själva verket mådde sämre och klarade sig sämre i samhället, jämfört med barn som vuxit upp med sina två biologiska föräldrar.
Gällande studien så har den redan behandlats och kritiserats i alla möjliga delforum här på Flashback, så jag är tveksam till att jag orkar göra det igen - men måste jag så...

de som säger annat är bara efterblivna och försöker rättfärdiga sina sinnessjuka önskemål.En kuk är gjort för en fitta och inte för att få den uppstoppad i sin egen anus