Citat:
Börjar tro du sitter och trollar bara.
Nej feminism är 1 ideologi med massa undergrupper och marxism är en helt annan. marxismfeminism existerar dock
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marxistisk_feminism
Och den går i alla enkelhet ut på att kvinnor behöver inte organisera sig för sin sak specifikt, för deras frågor kommer lösas av sig självt då arbetarna fått makten. Typ. Låter det som Schyman tycker du?
Fi och co (det du kallar för stadsfeminismen fast de inte ens sitter i riksdagen) är mest s.k. radikalfeminister. Dvs de tror på patriarkatet och definitivt på att organisera sig.
Citat:
Nej, de är inte liberaler och inte många av dem är konservativa heller.
Nehe du, vad är de då? fascister?
Nej, de är inte liberaler och inte många av dem är konservativa heller.
Citat:
Nej, det tycker jag inte. Jag tycker inte heller att män förtrycker i Sverige.
Men uppenbarligen tjänar judar hela 50% mer än amerikanare i övrigt, något som får dina 0-1% att verka ganska futtiga som argument för att kalla män för gubbslem och kvotera kvinnor.
Så frågan kvarstår.
Jaså, pratar vi om Saudiarabien nu? Är det Saudiaraber ni menar när ni kallar folk "gubbslem"?
Det är en förbannat bra liknelse som tydligt visar vilka hycklare ni är.
Vad babblar du om?
Men uppenbarligen tjänar judar hela 50% mer än amerikanare i övrigt, något som får dina 0-1% att verka ganska futtiga som argument för att kalla män för gubbslem och kvotera kvinnor.
Så frågan kvarstår.
Jaså, pratar vi om Saudiarabien nu? Är det Saudiaraber ni menar när ni kallar folk "gubbslem"?
Det är en förbannat bra liknelse som tydligt visar vilka hycklare ni är.
Vad babblar du om?
Samma som du babblar om.
Citat:
Nej, det menar jag inte. Samhället lägger SÄRSKILDA RESURSER PÅ KVINNLIGA UTELIGGARE. De lägger alltså resurser som är öronmärka för KVINNOR som är hemlösa. Detta gäller de flesta områden i samhället, som arbetsmiljö, skola och fattigdom.
Det finns INGA särskilda resurser för män. INGA.
JAG vet EXAKT vad jag skriver.
Märkligt att jag fick in TRE saker då. Hur fokuserar man på TRE saker samtidigt?
Och du glömde visst svara på: Vad sägs om att lägga resurser på de individer som har det svårt, OAVSETT vilket kön individen har? Låter det som en radikal idé?
Nu skall jag dricka öl med vänner.
Det finns INGA särskilda resurser för män. INGA.
JAG vet EXAKT vad jag skriver.
Märkligt att jag fick in TRE saker då. Hur fokuserar man på TRE saker samtidigt?
Och du glömde visst svara på: Vad sägs om att lägga resurser på de individer som har det svårt, OAVSETT vilket kön individen har? Låter det som en radikal idé?
Nu skall jag dricka öl med vänner.
Samhället lägger alltså inga resurser på manliga uteliggare? Enkom på kvinnliga dito?
Har du nån källa på det? I de fall man lägger öronmärkta pengar på just gruppen kvinnor så är det säkert för att man inser att dessa har speciella problem. då det kommer till uteliggare kan jag tänka mig att det gäller sexuellt våld, kanske också problem som har med reproduktionen att göra.
Så det är ju just det man gör man lägger pengar efter "individer". Men istället för att se alla efter en slags manlig norm som fattar man att där även finns specifikt kvinnliga problem.