2014-04-30, 12:15
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Dessutom är det väl så att de kostar att registrera sig. Det var den uppfattning jag fick i början av projektet. Man registerar sig i alla fall med sitt telefonnummer på Schibsteds Spid-system. Att bara lämna ut telefonnumret till slemmiga AB-krämare får ju de flesta att direkt rygga.
Det kostar 30 kronor i månaden och borde vara en rejäl kassako iallafall i Norge. SPID är samma system som schibsted nyttjar på VG Debatt.

Eftersom det inte finns ett flashback på norska har det här forumet en massa användare som diskuterar allt från invandringspolitik och kriminalitet till båtar.
Ingen direkt åsiktscensur förekommer men alla är reggade med sitt telefonnummer (och det finns inte oreggade kontantkort) så språket är vårdat.

Kommer aldrig att fungera med ett hårt modererat aftonbladetforum i Sverige tack vare vårt älskade Flashback.
Ingen är intresserad av att lägga pengar på att tala om för dårarna på politism att de har fel.

Det ska för övrigt bli kul att se om SvD-Expos senaste sammarbete kan slå nya flopprekord.
Senast redigerad av murder_u 2014-04-30 kl. 12:17.
Citera
2014-04-30, 12:45
Medlem
Mikojans avatar
Jag måste vara en som bidrog till toppnoteringarna en gång. Idag var jag inne och det var första gången på länge.

Sajten är verkligen en tragisk uppenbarelse. Kan man hoppas att LO-jobbare demonstrerar i morgon mot att deras pengar kastats bort på nogoods från stockholmska innerstaden?

Längst ned på sajten uppmanar de patetiska redaktörerna för skräpet mig och andra att kontakta dom. Dom är naturligtvis inte ärliga där heller.
Citera
2014-05-04, 15:14
Medlem
JBernards avatar
Aftonbladet har börjat hårdplugga politism på ledarsidan såg jag. En banner med tre snaskiga rubriker där man länkas vidare till politism pryder deras förstasida.

Inte optimalt att skicka besökare till en annan site kan man tycka, men det var väl så illa tvunget.
Citera
2014-05-04, 15:27
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Aftonbladet har börjat hårdplugga politism på ledarsidan såg jag. En banner med tre snaskiga rubriker där man länkas vidare till politism pryder deras förstasida.

Inte optimalt att skicka besökare till en annan site kan man tycka, men det var väl så illa tvunget.
AB kan nog plugga sitt skötebarn bäst de gitter. Politism är ingen läsarmagnet.

Jag har just kollat på Alexa, för vad det är värt. Politism som uppdaterar minst en gång per dag är där på plats 4.560. Medan högersajten Motpol, som i gynnsamma fall har något nytt varannan dag och ofta bara en gång per vecka (OK, nyss var det rätt mycket nytt) är på plats 1.482.

En miljonbudgeterad vänstersajt slagen på kockout av en nollbudgeterad högersajt. Det kallar jag en operativ framgång i det metapolitiska kriget.
Citera
2014-05-04, 17:23
Medlem
Har reklamen försvunnit?
Citera
2014-05-04, 17:36
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros

Jag har just kollat på Alexa, för vad det är värt. Politism som uppdaterar minst en gång per dag är där på plats 4.560. Medan högersajten Motpol, som i gynnsamma fall har något nytt varannan dag och ofta bara en gång per vecka (OK, nyss var det rätt mycket nytt) är på plats 1.482.

Tack för påminnelsen om Motpol. Hade tappat bort den ett tag. Tänk att det behövdes en tråd om bortkastade LO-miljoner i ett marxistprojekt för att man skulle komma på banan igen.
Citera
2014-05-04, 18:27
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Har reklamen försvunnit?
Verkar inte bättre.
Citera
2014-05-04, 18:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Verkar inte bättre.
Så vad betyder det? LO, bara LO? Ny finansiär?

Kommer det att finnas pengar fram till valdagen?
Senast redigerad av Tinuviel 2014-05-04 kl. 18:36.
Citera
2014-05-04, 18:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så vad betyder det? LO, bara LO? Ny finansiär?

Kommer det att finnas pengar fram till valdagen?

Det kan ju tänkas att en sajt som uteslutande vänder sig till radiakala feminister och allehanda tokar på vänsterkanten har ett begränsat annonsvärde. Merparten studerar väl genusvetenskap på Södertörn och resten bloggar, ingen köpstark grupp direkt. Vem vill annonsera?

LO och Aftonbladet är nog så illa tvungna att finansiera eländet tills efter valdagen.

Helin yrade för inte så länge sedan om att han gärna ville kränga det fantastiska kommentarsystemet till andra hugade spekulanter. Vet inte om det har blivit testat för överbelastning ännu, men där kanske dom kan göra sig en hacka?
Citera
2014-05-04, 19:23
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det kan ju tänkas att en sajt som uteslutande vänder sig till radiakala feminister och allehanda tokar på vänsterkanten har ett begränsat annonsvärde. Merparten studerar väl genusvetenskap på Södertörn och resten bloggar, ingen köpstark grupp direkt. Vem vill annonsera?

LO och Aftonbladet är nog så illa tvungna att finansiera eländet tills efter valdagen.

Helin yrade för inte så länge sedan om att han gärna ville kränga det fantastiska kommentarsystemet till andra hugade spekulanter. Vet inte om det har blivit testat för överbelastning ännu, men där kanske dom kan göra sig en hacka?
Om man har ett uns verklighetsförankring så inser man ju att det inte direkt står företag på kö för att annonsera på en vänstersajt som basunerar ut en företagsfientlig politik och där de tre besökarna som finns är vänsterstollar som är bidragsförsörjda. På toppen av det har man ett listigt kommentarssystem som aktivt förhindrar att man deltar. Enda sättet är att smygfinansera genom att låta andra bidrags-/medlemsfinansierade vänsterorganisationer alibiannonsera till överpris.
Citera
2014-05-04, 20:28
Medlem
Ekobrottsmyndigheten borde undersöka den här sidan och dess kopplingar till LO.
Så mycket pengar "bortkastat" på så lite. Det känns illegalt som fan.
Citera
2014-05-05, 23:17
Medlem
Behringo-starrs avatar
Användaren Maltemannen spekulerar i tråden om tidningsdöden att politism i själva verket är en planerad elefantkyrkogård för tidningens hjärnskadade ledar/kulturdel.
Schibsted vill köpa ut LO eftersom folk inte klickar på skräpet.
Folk vill ha skvaller om de senaste idioterna de har sett på dumburken och sporten. Inget mer.

I en pappersblaska får man propagandan på köpet även om man inte läser den, men på nätet kan man inte tvinga någon att klicka hem den.

Klart är dock att politism tills vidare via AB kommer att fungera som F!:s propagandakanal.

Alexa dagsform: 4762
Senast redigerad av Behringo-starr 2014-05-05 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in