Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Min teori är att hon själv tog beslutet att låta bli att skicka fler meddelanden till MB efter de sista 2-3 st vilka (enl MB) innehöll "svara svara". Även om han skickade ett sista sms kl 19.31 så har han förmodligen bara upprepat att han jobbar. Det är vad han själv uppger iaf.
Det är i så fall ett sms-mönster som skiljer sig från hur VB annars hanterade sms:en från MB. Efter att ha avsänt sms till MB 17:04, 17:42, 17:43, 17:47, 18:07, 18:21, 18:40 förflyter nästan en timme innan MB återigen sms:ar att han arbetar. Något som också skiljer sig är hur snabbt VB svarar på de sms MB skickar:
17:28 - 17:42, 17:43 - 14 min (med innehållet: "Svara!"
17:46 - 17:47 - Här tar det bara 1 min innan VB svarar men då har hon själv nyligen sms:at.
18:13 - 18:21 - 8 min
Man kan inte utesluta att hon gav upp, som du skriver. Man kan heller inte utesluta en del andra scenarion, t.ex. att hon fick för sig att söka upp MB (att hon lämnade KJ:s bostad och KJ sedan plockade upp henne utefter vägen), eller att hon bad KJ skjutsa henne till MB:s restaurang. Efter allt detta sms:ande (ungefär 1 sms var 12:e minut inkl. larmsamtalet) är det svårt att tro att hon kunnat koncentrera sig på sina studier. Fördröjningen 14 min kl. 17.42 kan ev. tyda på att hon tvingades smyga med sina sms.