2014-05-03, 20:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I vilket område skulle du vilja placera sandtaget? De flesta sjöarna hade is kvar i början av Maj 2013.

Ja, precis.

Väderkvarnshöjden ? Känner inte till fler ställen förutom det sandtag som nämnts i fup:en.
Citera
2014-05-03, 20:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
I vilket område skulle du vilja placera sandtaget? De flesta sjöarna hade is kvar i början av Maj 2013.

De stenar hundarna markerade på, alltså området mellan fyndplats 1 och 2; vilken storlek är det på dessa ? Min tanke är att fynd kan finnas nedgrävda där.
Citera
2014-05-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, precis.

Väderkvarnshöjden ? Känner inte till fler ställen förutom det sandtag som nämnts i fup:en.
Kom att tänka på att det fanns några alternativ, inte direkt sandtag med områden med sand i närheten av forten, dels skjutbanan dels när man åker småvägarna i närheten av trevägskorsningen som ligger mitt emot gula huset, en bit in där. Kan inte beskriva det exakt men det finns gott om sandmark där, några vattendrag och annat. Om man kör från gula huset så ligger området på vänster sida. (highfive vet nog vart jag menar).
Citera
2014-05-03, 20:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
17:02 ringde AN till MB. Man har MB:s basstationer 17:28:34 resp. 17:46:14 (FUP, s. 928). - MB är och handlar på Kungsg. vid 16-tiden, åker tillbaka till restaurangen och anländer hem c:a 17:00 - 17:30, för att därefter (tillsammans med AN) hämtas av AN:s dotter och hennes man.
Det visar bara att du inte vet var de befann sig 17 09.
Citera
2014-05-03, 20:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Kom att tänka på att det fanns några alternativ, inte direkt sandtag med områden med sand i närheten av forten, dels skjutbanan dels när man åker småvägarna i närheten av trevägskorsningen som ligger mitt emot gula huset, en bit in där. Kan inte beskriva det exakt men det finns gott om sandmark där, några vattendrag och annat. Om man kör från gula huset så ligger området på vänster sida. (highfive vet nog vart jag menar).

Var den sidan genomsökt ?
Citera
2014-05-03, 20:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
De stenar hundarna markerade på, alltså området mellan fyndplats 1 och 2; vilken storlek är det på dessa ? Min tanke är att fynd kan finnas nedgrävda där.
Det är stenar lite här och där i detta område. Jag har inte hittat de exakta stenarna, men din tanke behöver inte vara fel, men tycker att polisen borde ha kollat.
Citera
2014-05-03, 20:59
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du svarade inte på frågan, varför skulle de behöva ett "vattentätt" alibi som du anser att de inte har, varför behöver de ett alibi när de aldrig varit delgiven misstanke om brott.

Någon av dem hade säkert blivit delgiven misstanke om "alibi" saknades. Mitt i de kritiska timmarna för VB:s försvinnande ska det noga utredas. Nu följde tyvärr inte polisen upp deras vaga svar med följdfrågor, precis som alla andra frågor till paret om paret.
Citera
2014-05-03, 21:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Min teori är att hon själv tog beslutet att låta bli att skicka fler meddelanden till MB efter de sista 2-3 st vilka (enl MB) innehöll "svara svara". Även om han skickade ett sista sms kl 19.31 så har han förmodligen bara upprepat att han jobbar. Det är vad han själv uppger iaf.
Det är i så fall ett sms-mönster som skiljer sig från hur VB annars hanterade sms:en från MB. Efter att ha avsänt sms till MB 17:04, 17:42, 17:43, 17:47, 18:07, 18:21, 18:40 förflyter nästan en timme innan MB återigen sms:ar att han arbetar. Något som också skiljer sig är hur snabbt VB svarar på de sms MB skickar:
17:28 - 17:42, 17:43 - 14 min (med innehållet: "Svara!"
17:46 - 17:47 - Här tar det bara 1 min innan VB svarar men då har hon själv nyligen sms:at.
18:13 - 18:21 - 8 min

Man kan inte utesluta att hon gav upp, som du skriver. Man kan heller inte utesluta en del andra scenarion, t.ex. att hon fick för sig att söka upp MB (att hon lämnade KJ:s bostad och KJ sedan plockade upp henne utefter vägen), eller att hon bad KJ skjutsa henne till MB:s restaurang. Efter allt detta sms:ande (ungefär 1 sms var 12:e minut inkl. larmsamtalet) är det svårt att tro att hon kunnat koncentrera sig på sina studier. Fördröjningen 14 min kl. 17.42 kan ev. tyda på att hon tvingades smyga med sina sms.
Citera
2014-05-03, 21:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det är en låst bom mot skjutbanan, men det hindrar inte att man kan gå in dit. Skulle det mot förmodan komma en bil har man tid på sig att ta sig därifrån innan bilägaren fått upp låset. Antar att det i så fall är frågan om en nattaktivitet.
Citera
2014-05-03, 21:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det är stenar lite här och där i detta område. Jag har inte hittat de exakta stenarna, men din tanke behöver inte vara fel, men tycker att polisen borde ha kollat.

Kan du tänka dig att gå en extra runda i just det området med koordinaterna till hands ?
Citera
2014-05-03, 21:08
Medlem
highfives avatar
Skjutbanan behöver inte var fel. Fullt med mässing och bly och annat skrot. Inte lätt att söka med metalldetektor där. Polisens hundar har man nog ingen glädje av heller om man söker mordvapen, mobil eller kläder. Finns säkert någon plats att elda på också.
Citera
2014-05-03, 21:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det visar bara att du inte vet var de befann sig 17 09.
Tycker du att det är rimligt att de skulle ha befunnit sig i KJ:s lägenhet - och sedan MB sms:at VB 17:28 (från Garnisonsgatan NV)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in