Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Låångsökt.
På vilket sätt skulle det vara långsökt att VB känt sig hotad av någon utifrån, ringt 112 men ångrat sig ? Om hon verkligen varit i akut fara borde hon ha ringt 112 igen, och tryckt "lur". Någon är "knäpp", enl MB. Några min senare slår hon 112 och avbryter med "stjärna" (märk väl att VB var en impulsiv tjej som inte alltid tänkte sig för). Hon fortsätter "messa" MB, kanske för att hon tror att han ska kunna hjälpa henne med bekymret. En annan tanke är att hon samtidigt ser det som ett tillfälle att få kontakt med MB, den man hon är upp över öronen förälskad i.
För mig låter det mest sannolikt att oron hänger samman med den rädsla hon upplevde den 30 april och den 2 maj och, nej, MB är inte den hon är rädd för. Kan det vara så att hon har haft kontakt med/stött ihop med denne person samma dag, i samband med reklamutdelningen den 4 maj ?
Min uppfattning är att hon känner sig hotad utan att vara i akut fara. Hon har gjort "något dumt" (utpressning igen ?) och vill ha hjälp av MB ?
Har, av MB´s och VB´s konversation, försökt utröna ifall det "dumma" har att göra med avstängningen men det verkar inte så.
Vad tror ni, alternativteoretiker ?