2014-05-03, 18:22
  #76501
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om MB satt vid datorn kan man kolla om han besvarat några mail (som han trott att han gjort). - Frånsett detta finns inga konstigheter i vad de berättat: Var och en pysslade med sitt och sedan gick de och lade sig. Man har ingenting direkt konkret att hänga upp sina berättelser på; det är dator, TV-tittande, öldrickning och bokföring.
Hade polisen kollat datorn och inte hittat e-brev kunde han ha sagt "Jag mindes fel". Men den kollades inte. De har inte en susning om vad den andre hade för sig på kvällen efter att ha firat dotterns bröllop, vilket ändå är minnesvärt. Jag vidhåller att det verkar som om att de har kommit överens om att säga till polisen att de var tillsammans på kvällen, men inga detaljer. Det finns inget som styrker att de var tillsammans hemma den kvällen. Alibit är lika vattentätt som mitt durkslag.
Citera
2014-05-03, 19:03
  #76502
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen kollat datorn och inte hittat e-brev kunde han ha sagt "Jag mindes fel". Men den kollades inte. De har inte en susning om vad den andre hade för sig på kvällen efter att ha firat dotterns bröllop, vilket ändå är minnesvärt. Jag vidhåller att det verkar som om att de har kommit överens om att säga till polisen att de var tillsammans på kvällen, men inga detaljer. Det finns inget som styrker att de var tillsammans hemma den kvällen. Alibit är lika vattentätt som mitt durkslag.
Menar du att de ska täppa till hålen i durkslaget med påhittade detaljer - och i så fall vilka? - En överraskningsdiarré?
Citera
2014-05-03, 19:17
  #76503
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen kollat datorn och inte hittat e-brev kunde han ha sagt "Jag mindes fel". Men den kollades inte. De har inte en susning om vad den andre hade för sig på kvällen efter att ha firat dotterns bröllop, vilket ändå är minnesvärt. Jag vidhåller att det verkar som om att de har kommit överens om att säga till polisen att de var tillsammans på kvällen, men inga detaljer. Det finns inget som styrker att de var tillsammans hemma den kvällen. Alibit är lika vattentätt som mitt durkslag.

Nästan så att du försöker plantera trådsanningar med det där. Du kan vidhålla hur mycket du vill, det förändrar inte det faktum att paret berg är oskyldiga enligt lagen. Och att KJ är dömd för detta. Har letat genom inlägg i tråden från dig. Hittar inget om hur berg är insyltat i detta enligt dig? Men du kanske bara gillar att ifrågasätta för skojs skull.
Citera
2014-05-03, 19:20
  #76504
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nästan så att du försöker plantera trådsanningar med det där. Du kan vidhålla hur mycket du vill, det förändrar inte det faktum att paret berg är oskyldiga enligt lagen. Och att KJ är dömd för detta. Har letat genom inlägg i tråden från dig. Hittar inget om hur berg är insyltat i detta enligt dig? Men du kanske bara gillar att ifrågasätta för skojs skull.
Att två domstolar funnit KJ skyldig betyder inte att han är det. Domstolar har gjort fel förut.

Du hittar inga bevis för att någon är skyldig i mina inlägg. Hade jag det hade det synts tydligt. Men det är ingen som har letat bevis heller.
Citera
2014-05-03, 19:25
  #76505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen kollat datorn och inte hittat e-brev kunde han ha sagt "Jag mindes fel". Men den kollades inte. De har inte en susning om vad den andre hade för sig på kvällen efter att ha firat dotterns bröllop, vilket ändå är minnesvärt. Jag vidhåller att det verkar som om att de har kommit överens om att säga till polisen att de var tillsammans på kvällen, men inga detaljer. Det finns inget som styrker att de var tillsammans hemma den kvällen. Alibit är lika vattentätt som mitt durkslag.

Nu är det ju ingen som sett paret Berg vare sig åtskilda eller tillsammans efter det att dom kommit hem med taxin.
Så när du spekulerar i deras förehavanden efter hemkomsten, och även sågar deras alibi för varandra så betyder det inte ett skit i någon annans ögon än dina.
Så länge ingen kan bevisa motsatsen till deras alibi, så håller det, förstå detta!
Sedan är det komiskt att läsa dig gång på gång såga nästan alla bevis och vittnesmål pga av dina egna alternativa "teorier" som dessutom helt saknar substans/bevis.
Citera
2014-05-03, 19:27
  #76506
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Menar du att de ska täppa till hålen i durkslaget med påhittade detaljer - och i så fall vilka? - En överraskningsdiarré?
Nej, det menar jag inte. De kan lämna durkslaget som det är. Det är inte vattentätt. Paret saknar alibi.
Citera
2014-05-03, 19:27
  #76507
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nästan så att du försöker plantera trådsanningar med det där. Du kan vidhålla hur mycket du vill, det förändrar inte det faktum att paret berg är oskyldiga enligt lagen. Och att KJ är dömd för detta. Har letat genom inlägg i tråden från dig. Hittar inget om hur berg är insyltat i detta enligt dig? Men du kanske bara gillar att ifrågasätta för skojs skull.


Hur f_n kan du påstå det ..? "Lagen" har (ännu) inte prövat paret Bergs skuld .. De är inte ens grundligt utredda.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-03 kl. 19:30.
Citera
2014-05-03, 19:35
  #76508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen kollat datorn och inte hittat e-brev kunde han ha sagt "Jag mindes fel". Men den kollades inte. De har inte en susning om vad den andre hade för sig på kvällen efter att ha firat dotterns bröllop, vilket ändå är minnesvärt. Jag vidhåller att det verkar som om att de har kommit överens om att säga till polisen att de var tillsammans på kvällen, men inga detaljer. Det finns inget som styrker att de var tillsammans hemma den kvällen. Alibit är lika vattentätt som mitt durkslag.

Kan du förklara varför de öht behöver presentera ett "vattentätt" alibi då ingen av dem är ens delgiven misstanke om brott.

Fortsätt du att borra i ett alibi som inte ens behövs för TR och HR har dömt en annan man för mordet utom rimligt tvivel som blev ett "styckdråp".
Citera
2014-05-03, 19:38
  #76509
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det menar jag inte. De kan lämna durkslaget som det är. Det är inte vattentätt. Paret saknar alibi.
Det är en sanning med modifikation. Vid tidpunkten för VB:s larmförsök kl. 17:09 befann sig varken MB eller AN under KJ:s bostadsmast.
Citera
2014-05-03, 19:47
  #76510
Medlem
highfives avatar
Är det någon som läser detta och har någon tanke på var mord och styckning har skett? Kan vara gissningar, aningar eller annat som kan bidra till något? Några i tråden kan säkert åka och kolla. Kan även vara andra saker som kläder, mobiler eller andra konkreta föremål. Ni som tror på lägenheten som mord- och styckplats behöver inte svara. Nu har mesta av snön tinat bort.
Citera
2014-05-03, 19:49
  #76511
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är en sanning med modifikation. Vid tidpunkten för VB:s larmförsök kl. 17:09 befann sig varken MB eller AN under KJ:s bostadsmast.
Hur vet du det?
Citera
2014-05-03, 19:49
  #76512
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Låångsökt.

På vilket sätt skulle det vara långsökt att VB känt sig hotad av någon utifrån, ringt 112 men ångrat sig ? Om hon verkligen varit i akut fara borde hon ha ringt 112 igen, och tryckt "lur". Någon är "knäpp", enl MB. Några min senare slår hon 112 och avbryter med "stjärna" (märk väl att VB var en impulsiv tjej som inte alltid tänkte sig för). Hon fortsätter "messa" MB, kanske för att hon tror att han ska kunna hjälpa henne med bekymret. En annan tanke är att hon samtidigt ser det som ett tillfälle att få kontakt med MB, den man hon är upp över öronen förälskad i.

För mig låter det mest sannolikt att oron hänger samman med den rädsla hon upplevde den 30 april och den 2 maj och, nej, MB är inte den hon är rädd för. Kan det vara så att hon har haft kontakt med/stött ihop med denne person samma dag, i samband med reklamutdelningen den 4 maj ?

Min uppfattning är att hon känner sig hotad utan att vara i akut fara. Hon har gjort "något dumt" (utpressning igen ?) och vill ha hjälp av MB ?

Har, av MB´s och VB´s konversation, försökt utröna ifall det "dumma" har att göra med avstängningen men det verkar inte så.

Vad tror ni, alternativteoretiker ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in