2014-05-03, 16:36
  #76489
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Det var då självaste FAN!

Att ni fortsätter med ert förtal och drev om familjen B finner jag helt ologiskt, motbjudande, elakt och helt för Jävligt. Kan inte familjen få vara ifred från ert hat en enda sekund? Det finns inte ett enda bevis på att de är inblandade och ändå ältar ni detta Om och Om och Om igen, som galna papegojor höga på div. droger. Förstår ni ens att detta är levande människor som lever ett liv och kämpar för att hålla ihop och få det att fungera. De förtjänar ett liv i fred. De har i ETT ÅR varit utsatt för er svartmålning utan någon som helst grund, bevis eller logik. Hur fan funkar ni? Hur gamla är ni? Små elaka, kalla skitungar utan eget liv, som förtjänar så fruktansvärt mycket skit för detta förtal och svartmålning. Att ni inte skäms utan fortsätter är obegripligt!
Var väl medvetna om att rättsliga åtgärder kan komma att vidtas ex anmälan om förtal flera gånger om. Inser ni allvaret och de konsekvenser det kan bli? DET RÄCKER NU!
Ni borde tänka er för en extra gång, ni som närhatar och ert helt extrema drev mot familjen Berg, helt ärligt! De är oskyldiga!


Berg är varken utsatt för förtal eller "näthat", användarna i VB-tråden uppvisar merendels ett städat och neutralt förhållningssätt visavi "Micke" Berg & familj. Vidare; hur gamla är de som misstänker Berg för inblandning i mordet på Vatchareeya Bangsuan ? Tja hur gammal är KJ:s juridiska ombud, advokat Thomas Olsson ? Olsson uttryckte misstankar i riktning MB inför sittande rätt i sin slutplädering - var det inte så ? Hur gammal är han ? Samt vidare; "Det finns inte ett enda bevis på att de är inblandade" Det beror nog i huvudsak på att de inte utreddes ordentligt - och omvänt kan påstås att det inte finns ett enda bevis på att de INTE var inblandade, deras inbördes alibin är inte värt ett dyft rent rättsligt - åtminstone borde inte vara det. "De är oskyldiga" .. Det vet vi ingenting om med säkerhet ..
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-03 kl. 16:40.
Citera
2014-05-03, 16:45
  #76490
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var menar du med där i "betyder ju att MB inte var där"?

VB skickar SMS till MB, efter att hon försökte ringa 112. Hon hade ju inte behövt sms:a MB om han vore där..
Citera
2014-05-03, 16:50
  #76491
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
VB skickar SMS till MB, efter att hon försökte ringa 112. Hon hade ju inte behövt sms:a MB om han vore där..
Det motsäger inte att hon mötte sin baneman efter SMS:en. 112* behöver inte ha med mordet att göra.
Citera
2014-05-03, 16:59
  #76492
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Den där kommentaren var årets mest långsökta tanke. Det finns inte en chans i världen att någon kan ha tänkt ut alla turer kring en konspiration där MB har en given roll som passar i i sammanhanget, om man tittar objektivt på det hela. Däremot finns det omständigheter och märkliga sammanträffanden som teoretiskt kan ge en öppning för någon sorts inblandning de första dagarna, men då pratar vi konspiration på hög nivå. Det är inte troligt, men möjligt och det är därför som jag skriver om alla eventualiteter för att åtmindstånde få dessa falsifierade. Bit efter bit faller sönder när man skärskådar detaljerna. Bitarna faller dessutom pladask några dagar efter 4 maj, finns inget substantiellt att gå på. Vad en domstol kommer fram till har inte alltid med sanningen att göra men mer med vad som är sannolikt och rimligt utan tvivel vilket inte är per automatik samma sak. Allt pekar på KJ som den skyldige till VB död. Han har möjligtvis haft någon som hjälpt honom att bära saker, samt städhjälp vilket också framgår i FUP (mamma städar i stugan den 16 maj, JJ städar i familjehemmet och lagar släpvagn, om det nu har med saken att göra). Något annat finns inte mer än att alla turer kring mordet, mystiken och viljan att alla eventuellt inblandade ska få sota för det inträffade. KJ fortsätter att hålla tyst vilket är märkligt i och med att han fick chansen att gå med på dråp och få det undanstökat. Tystnaden kan bero på många saker, att han anser sig vara oskyldig, förnekelse, förhoppning om att bli frisläppt, nöjd med att ha begått det "perfekta" mordet, hålla någon om ryggen, skydda någon, vem vet. Det som stör mig mest är att det kan gå någon där ute som varit inblandad i ett av Sveriges brutalaste brott i modern tid.


M. Ja, så är det med allra största säkerhet .. Och förmodligen det mest välplanerade.
Citera
2014-05-03, 17:00
  #76493
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det motsäger inte att hon mötte sin baneman efter SMS:en. 112* behöver inte ha med mordet att göra.

Det säger det mesta, att MB inte var på plats då hon försökte ringa 112. Jag hade skämts under "Poirot" hatten iaf, om jag skulle tolka ett försök till 112 som fel ringning i detta fall.
Citera
2014-05-03, 17:04
  #76494
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Hovrätten underkände (ogiltigförklarade) tingsrättens morddom på 14 års fängelse for KJ, som var väntat och helt rätt.
Därför kan inses att alla professorer, jurister och självutnämda experter hade helt fel som ansåg KJ skulle få behålla morddomen på 14 år och många ansåg också att det skulle bli 18 års fängelse.
En helt felaktig bedömning som inte var grundad på någon saklighet.


Hovrättsdomen är grundad på lika lite saklighet. Bra att komma ihåg det.
Citera
2014-05-03, 17:08
  #76495
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det säger det mesta, att MB inte var på plats då hon försökte ringa 112. Jag hade skämts under "Poirot" hatten iaf, om jag skulle tolka ett försök till 112 som fel ringning i detta fall.
Nja, rättringning var det ju inte. Hon kan ha hotats av någon utifrån, velat ringa 112, men ångrat sig. "Hon är knäpp", skrev hon (sid 993).
Citera
2014-05-03, 17:42
  #76496
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att hon var hemma och väntade på MB när han åkte hem från restaurangen är det minst sannolika.
Ja, visst är det osannolikt - eftersom de åkt hem med samma taxi. Det enda som motsäger detta är din bokstavs- resp. sifferfanatism: - Vad - förutom lite olika uppgifter om den exakta tiden för hemkomsten (i sin tur avhängig den exakta tiden för när man lämnat restaurangen) - motsäger detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall svarar man att man inte vet, man gissar inte bland alternativen.
Gör man!? - Det är helt naturligt att svara: "Tror vi kom hem vid x-tiden", "Vi borde ha varit hemma mellan kl. X och Y", "Vi var nog hemma senast kl. X", "Gissningsvis var vi hemma ungefär kl. X", "Det finns nog ett taxikvitto som kan svara på det", osv.

Inte svarar väl den ena: "Vi var hemma 20:39 - pup", och den andre: "Vi kom hem strax efter halv nio - pip" - om man inte tittat på klockan när man stigit ur taxin - och sedan kommit ihåg den tiden! Eftersom det fanns ett taxikvitto vet vi den exakta tiden för hemkomsten, och AN:s tre versioner är:

1 - 130509: "Bordet på restaurangen var bokat till klockan 19. /.../ A uppger att hon och M åkte taxi från restaurangen någon gång vid 21.30 - 22.00. [AN får denna dag av MB själv reda på att han varit otrogen]
[130510 AN skriver i sin besvikelse hätska, oövertänkta kommentarer på facebook]
2 -130524: "Vi var framme ungefär tjugo i sju. Så åt vi där och sedan tog vi en taxi hem. /.../ ...och så åkte vi hem och kom hem kring nio eller halv tio eller något sådant. /.../ - ...finns det något som styrker att ni har kommit hem den kvällen? - Ja, taxikvittona och så där. Grannarna kanske."
3 - 130815: "De sitter på restaurangen ca 1,5 timma då den stänger tidigt. Bordet var förbokat för 4 personer till klockan 19 men inte maten. /.../ Hemfärden sker ganska direkt efter att M betalat. Hon tror att T:s kille - som själv kör taxi - ev. ringer en taxikollega och bokar taxi för A och M som därefter åker direkt hem från restaurangen till bostaden vid 21.00 - 21.30-tiden."

Låter det som att MB och AN har pratat sig samman?
Har AN nämnvärt ändrat uppfattning betr. tiden för hemkomst?
Uttrycker sig AN avmätt, precist och distinkt?
Kan AN sägas vara en tidspetimeter?
Verkar AN täcka upp för MB i något hänseende?
Citera
2014-05-03, 17:48
  #76497
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, visst är det osannolikt - eftersom de åkt hem med samma taxi. Det enda som motsäger detta är din bokstavs- resp. sifferfanatism: - Vad - förutom lite olika uppgifter om den exakta tiden för hemkomsten (i sin tur avhängig den exakta tiden för när man lämnat restaurangen) - motsäger detta?
Frågan gällde om de åkte till AN. Det gjorde de inte. Men det är osäkert var hon var. De uppger olika tider för hemkomsten.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Gör man!? - Det är helt naturligt att svara: "Tror vi kom hem vid x-tiden", "Vi borde ha varit hemma mellan kl. X och Y", "Vi var nog hemma senast kl. X", "Gissningsvis var vi hemma ungefär kl. X", "Det finns nog ett taxikvitto som kan svara på det", osv.

Inte svarar väl den ena: "Vi var hemma 20:39 - pup", och den andre: "Vi kom hem strax efter halv nio - pip" - om man inte tittat på klockan när man stigit ur taxin - och sedan kommit ihåg den tiden! Eftersom det fanns ett taxikvitto vet vi den exakta tiden för hemkomsten, och AN:s tre versioner är:

1 - 130509: "Bordet på restaurangen var bokat till klockan 19. /.../ A uppger att hon och M åkte taxi från restaurangen någon gång vid 21.30 - 22.00. [AN får denna dag av MB själv reda på att han varit otrogen]
[130510 AN skriver i sin besvikelse hätska, oövertänkta kommentarer på facebook]
2 -130524: "Vi var framme ungefär tjugo i sju. Så åt vi där och sedan tog vi en taxi hem. /.../ ...och så åkte vi hem och kom hem kring nio eller halv tio eller något sådant. /.../ - ...finns det något som styrker att ni har kommit hem den kvällen? - Ja, taxikvittona och så där. Grannarna kanske."
3 - 130815: "De sitter på restaurangen ca 1,5 timma då den stänger tidigt. Bordet var förbokat för 4 personer till klockan 19 men inte maten. /.../ Hemfärden sker ganska direkt efter att M betalat. Hon tror att T:s kille - som själv kör taxi - ev. ringer en taxikollega och bokar taxi för A och M som därefter åker direkt hem från restaurangen till bostaden vid 21.00 - 21.30-tiden."

Låter det som att MB och AN har pratat sig samman?
Har AN nämnvärt ändrat uppfattning betr. tiden för hemkomst?
Uttrycker sig AN avmätt, precist och distinkt?
Kan AN sägas vara en tidspetimeter?
Verkar AN täcka upp för MB i något hänseende?
Det låter som om att de har kommit överens om att säga att de var tillsammans på kvälen, men inget mer. De beskrivningar som sammanfaller av vad de gjorde på kvällen påminner om att skriva en tipsrad med tärning. Det är svårt att inte få någon match rätt.
Citera
2014-05-03, 17:56
  #76498
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, rättringning var det ju inte. Hon kan ha hotats av någon utifrån, velat ringa 112, men ångrat sig. "Hon är knäpp", skrev hon (sid 993).

Låångsökt.
Citera
2014-05-03, 18:00
  #76499
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, rättringning var det ju inte. Hon kan ha hotats av någon utifrån, velat ringa 112, men ångrat sig. "Hon är knäpp", skrev hon (sid 993).
Nu slår din bokstavsfanatism till igen. - "Hon är knäpp" härrör från att MB haft en förutfattad mening och trott att VB åsyftat sin mor:
Citat:
Ursprungligen postat av MB
M kan inte säga vem P menar när hon säger att ”ngn är knäpp”. Han kan tänka sig att det är mamman hon menar men han vet inte om detta stämmer.
Citat:
Fl1: Uppfattade du någonting märkligt eller ovanligt vad gäller hennes sista SMS?
MB: Jag är inte säker men jag tror hon skrev någonting att… Hon - eller möjligen Han - är ju dum i huvudet. Jag behöver - eller möjligen vill - prata med dig.
Citera
2014-05-03, 18:06
  #76500
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Frågan gällde om de åkte till AN. Det gjorde de inte. Men det är osäkert var hon var. De uppger olika tider för hemkomsten.
Det låter som om att de har kommit överens om att säga att de var tillsammans på kvälen, men inget mer. De beskrivningar som sammanfaller av vad de gjorde på kvällen påminner om att skriva en tipsrad med tärning. Det är svårt att inte få någon match rätt.
Om MB satt vid datorn kan man kolla om han besvarat några mail (som han trott att han gjort). - Frånsett detta finns inga konstigheter i vad de berättat: Var och en pysslade med sitt och sedan gick de och lade sig. Man har ingenting direkt konkret att hänga upp sina berättelser på; det är dator, TV-tittande, öldrickning och bokföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in