2014-05-03, 14:24
Medlem
Har FI fått ett guldläge att agera och profilera och försvara kvinnliga visselblåsare eller förblir de tysta. Detsamma gäller läkarförbundet. Kommer de att bara hålla tyst?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/visselblasare-pa-sus-avstangd-av-ledningen/
Citera
2014-05-03, 14:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Deras dilemma är att det är en kvinna i topposition som anställt en kompis (förmodligen väninna) och gett hen(ne) ett orimligt högt arvode.
Troligtvis hittar de nåt patriarkalt i det hela, t ex mannen (förvaltningschef, säkert tillförordnad för dagen) som uttalar sig. Han har antagligen skickats fram för att lägga locket på, men kommer sen att få hela skulden. Troligtvis kan man också få det till att visselblåsaren på nåt sätt förletts av män. Eventuellt kan "Lisbeth" vara felstavning av "Gilbert".
Solklart, allt är mannens fel och det hela är en patriarkal konspiration!
Case closed.
Citera
2014-05-03, 15:29
Medlem
awestbys avatar
OM FI kommer in i riksdagen då hissar jag svenska flaggan upp och ned. flyttar och bränner mitt pass.
Citera
2014-05-03, 16:29
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Har FI fått ett guldläge att agera och profilera och försvara kvinnliga visselblåsare eller förblir de tysta. Detsamma gäller läkarförbundet. Kommer de att bara hålla tyst?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/visselblasare-pa-sus-avstangd-av-ledningen/

Hur har detta med F! att göra? Politiska partier överlag har knappast möjlighet att agera i varje enskild sak som händer och jag ser inte hur detta, som borde vara en facklig fråga skulle vara ett guldläge för F! ens om de engagerade sig.

Citat:
Ursprungligen postat av awestby
OM FI kommer in i riksdagen då hissar jag svenska flaggan upp och ned. flyttar och bränner mitt pass.

Hade inte tänkt att rösta på F!, men nu blev jag faktiskt lite sugen.
Citera
2014-05-03, 17:11
Medlem
lagu2653s avatar
Jag tror att det är en mycket stor chans att de kommer in i Riksdagen i höst.
Citera
2014-05-03, 17:19
Medlem
husbys avatar
Förstår faktiskt inte heller vad detta har med F! att göra, överhuvudtaget?!
Citera
2014-05-03, 18:12
Bannlyst
Jag tror inte att tillräckligt många röstar på det mest inbitna enfrågepartiet av dem alla, så vi slipper dem nog i Riksdagen ett tag till. Tur är väl det.
Citera
2014-05-04, 03:55
Medlem
Kanske OT men en kompis kommer rösta på FI om de börjar närma sig gränsen. Orsaken till det beror på att han skall köpa hus och han vill att bostadsmarknaden skall krascha snarast och göra det ordentligt
Citera
2014-05-04, 06:55
Medlem
Citat:
Kanske OT men en kompis kommer rösta på FI om de börjar närma sig gränsen. Orsaken till det beror på att han skall köpa hus och han vill att bostadsmarknaden skall krascha snarast och göra det ordentligt
Dagens bästa...
Citera
2014-05-04, 13:06
Medlem
lagu2653s avatar
3,2 % i den här mätningen. Upp en hel procentenhet på bara någon vecka! Nu kommer de garanterat in i riksdagen!
Citera
2014-05-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagu2653
3,2 % i den här mätningen. Upp en hel procentenhet på bara någon vecka! Nu kommer de garanterat in i riksdagen!
Man baxnar, läser man FI's partiprogram är det svårt att hålla sig för skratt
Citera
2014-05-04, 14:29
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagu2653

Undersökningen gäller EU-valet. Visst, klart att det är positivt för F! med en kraftig ökning, men samma undersökning ger MP 16% och SD 4%, något som knappast är särskilt profeterande för valet i september.

Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Inte för att vara den, men det blir väl ingen skillnad?

Det är väl samma typ av person som bombastiskt säger sig komma flytta efter varje val... men som tyvärr aldrig gör det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in