Citat:
Ursprungligen postat av
LT10
Största föreningen, ja. Du får gärna förklara för mig vilka andra som är större?
Förklara gärna för mig också vilka andra supportrar som överhuvudtaget ens kan mäta sig med oss? sen att hockeyintresset inte är särskilt stort i Sthlm? vi snackar Djurgårn nu och inte gnaget.
Vi får se om du får en knäpp på näsan. Får vi in några tyngre namn så är det knappast för pengarna, återigen vi kan inte konkurrera med övriga lag på den biten.
Beror ju helt och hållet på vad man menar med störst. Historiskt är man ju som sagt bäst, men på sistone har man ju inte visat några sådana takter. Klart bäst i Sverige just nu är man i den där hålan i Västerbotten där Sveriges största sekt håller till.
Gapar högst gör man, men det går ju inte bara att mäta supportrar på det sättet. Ståplats är ju inte direkt den mest inkomstbringande delen. Även fast jag tror att stämningen bidrar till att en del av sittplats dyker upp också, men sådant är rätt svårt att mäta.
Tycker du verkligen att Djurgården har bra siffror för att husera i Sveriges största stad? Det gör inte jag. En miljon bortförklaringar om biografer, museum osv brukar ju finnas, men sanningen är ju att man är dåliga på att locka folk.
Vi får se. Oavsett är det kul att Djurgården är tillbaka igen. Brukar vara roliga matcher.