2014-05-03, 11:38
  #76453
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
KJ får se en bild på en tejp som han tror är hans, han säger att han hittat den i SAABen. Den tejpen från SAABen är mera papperslik än plastlik. Han säger att den är delad på längden och att han försökt fixa det. Han säger att han har svårt att hitta början på den, låter inte som plasttejpen. Han säger att han brukar rulla röka med den, tror knappt han skulle överleva en cigg gjord av plasttejpen. Han säger att han isolerat sladdar i en luftbössa med tejpen, dock ej den som polis har i beslag. Polisen borde ha letat upp rätt bössa och kollat den. Kan inte hitta det. Kan inte heller hitta bilden på tejpen som KJ fick se. Man borde ha tagit en bild snett uppifrån på rullen på badrumsskåpet samt tagit bort rullen och tagit en bild på dammspåren. Då kan man bilda sig en ungefärlig uppfattning om hur länge tejpen legat på skåpet. Månne dom bilderna hamnat i "slasken".

Jag skulle vilja veta hur KJ förklarar att tejpen på badrumsskåpet har VBs blod på den, och om den förklaringen går att bevisa, eller ger rimligt tvivel till att den användes i samband med brottet.
Citera
2014-05-03, 11:43
  #76454
Medlem
yoloitss avatar
Det var då självaste FAN!

Att ni fortsätter med ert förtal och drev om familjen B finner jag helt ologiskt, motbjudande, elakt och helt för Jävligt. Kan inte familjen få vara ifred från ert hat en enda sekund? Det finns inte ett enda bevis på att de är inblandade och ändå ältar ni detta Om och Om och Om igen, som galna papegojor höga på div. droger. Förstår ni ens att detta är levande människor som lever ett liv och kämpar för att hålla ihop och få det att fungera. De förtjänar ett liv i fred. De har i ETT ÅR varit utsatt för er svartmålning utan någon som helst grund, bevis eller logik. Hur fan funkar ni? Hur gamla är ni? Små elaka, kalla skitungar utan eget liv, som förtjänar så fruktansvärt mycket skit för detta förtal och svartmålning. Att ni inte skäms utan fortsätter är obegripligt!
Var väl medvetna om att rättsliga åtgärder kan komma att vidtas ex anmälan om förtal flera gånger om. Inser ni allvaret och de konsekvenser det kan bli? DET RÄCKER NU!
Ni borde tänka er för en extra gång, ni som näthatar och ert helt extrema drev mot familjen Berg, helt ärligt! De är oskyldiga!
Citera
2014-05-03, 11:44
  #76455
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag skulle vilja veta hur KJ förklarar att tejpen på badrumsskåpet har VBs blod på den, och om den förklaringen går att bevisa, eller ger rimligt tvivel till att den användes i samband med brottet.

Som jag minns har han endast förklarat detta med en planteringsteori.
__________________
Senast redigerad av rayravioli 2014-05-03 kl. 12:22.
Citera
2014-05-03, 12:02
  #76456
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hans namn framgår på sid 1133. Varför är detta ett ganska ovanligt avbrott? AN var sannolikt inte hemma i det här scenariot.

Varför mindes inte AN vilken väg taxin tog? Sid 1113:


Det slags alibi som AN och MB presenterar är rätt vanligt. Ett par ger varandra ömsesidigt alibi, och frågor om när de kom hem, vad de gjorde och när de gick och lade sig syftar till att kontrollera alibit. Svaren överensstämmer inte alls, varför följde polisen inte upp kontrollfrågorna?

AN kanske var berusad så hon inte visste vilken väg taxin tog.
Men iaf så saknas fakta, indicier, vittnesuppgifter och teknisk utredning.
Så finns inget skäl då längre att mistänkta paret berg.
Däremot vore det intressant att veta vad som stod på Smsen, som skickades till MB efter misslyckade 112. Som mb ignorerade och raderade. Tror knappast hon skickar sms till GM som håller på och dödar henne? Så hur tänker du kring det? Jag har ett simpelt svar till det. Kan vara att MB är var van vid att få 100tals sms. Som han raderade ofta, nuförtiden kan man ta bort 100sms med en knapptryckning utan att läsa dom. Med VB:s knagliga svenska så kan det ha stått något som tolkats helt annorlunda. Men iaf anledningen till smset till MB var ju självklart att kalla på hjälp.

(MB är rätt person att ta hjälp av, svart bälte 2 Dan.)
__________________
Senast redigerad av henkess 2014-05-03 kl. 12:07.
Citera
2014-05-03, 12:05
  #76457
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
AN kanske var berusad så hon inte visste vilken väg taxin tog.
Men iaf så saknas fakta, indicier, vittnesuppgifter och teknisk utredning.
Så finns inget skäl då längre att mistänkta paret berg.
Däremot vore det intressant att veta vad som stod på Smsen, som skickades till MB efter misslyckade 112. Som mb ignorerade och raderade. Tror knappast hon skickar sms till GM som håller på och dödar henne? Så hur tänker du kring det? Jag har ett simpelt svar till det. Kan vara att MB är var van vid att få 100tals sms. Som han raderade ofta, nuförtiden kan man ta bort 100sms med en knapptryckning utan att läsa dom. Med VB:s knagliga svenska så kan det ha stått något som tolkats helt annorlunda. Men iaf anledningen till smset till MB var ju självklart att kalla på hjälp.
Så berusad blir man inte av två öl. Jag tror ingen höll på att döda VB under messandet.
Citera
2014-05-03, 12:55
  #76458
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så berusad blir man inte av två öl. Jag tror ingen höll på att döda VB under messandet.

Sista SMS:en till MB från hennes telefon (inom 1 timme) efter det misslyckande
112 samtalet. Och ett rättsutlåtande att hon dog plus minus ett antal timmar inom samma tidsram? Varför skulle VB smsa sin GM efter ett misslyckat 112? Det måste ju utesluta att MB var på plats då 112 samtalet inte kopplades upp (Kan inte uteslutas att AN var närvarande, men inte troligt) Det enda frågetecknet är om det är någon ytterligare GM inbland förutom KJ. Man vet inte om polisen undersökt var KJs kompisars mobiler varit uppkopplade.
Citera
2014-05-03, 12:58
  #76459
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Sista SMS:en till MB från hennes telefon (inom 1 timme) efter det misslyckande
112 samtalet. Och ett rättsutlåtande att hon dog plus minus ett antal timmar inom samma tidsram? Varför skulle VB smsa sin GM efter ett misslyckat 112? Det måste ju utesluta att MB var på plats då 112 samtalet inte kopplades upp (Kan inte uteslutas att AN var närvarande, men inte troligt) Det enda frågetecknet är om det är någon ytterligare GM inbland förutom KJ. Man vet inte om polisen undersökt var KJs kompisars mobiler varit uppkopplade.
Orsaken till 112* vet vi inte, och VB behöver inte ha vetat att det var hennes blivande baneman hon messade.
Citera
2014-05-03, 13:14
  #76460
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Orsaken till 112* vet vi inte, och VB behöver inte ha vetat att det var hennes blivande baneman hon messade.

Med facit i hand hade hon all anledning till det, eftersom hon vart mördad och styckad.
Citera
2014-05-03, 13:17
  #76461
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Med facit i hand hade hon all anledning till det, eftersom hon vart mördad och styckad.
Skulle hon haft anledning till att medvetet messa sin blivande baneman utan att be om hjälp, menar du?
Citera
2014-05-03, 13:24
  #76462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Orsaken till 112* vet vi inte, och VB behöver inte ha vetat att det var hennes blivande baneman hon messade.
Den där kommentaren var årets mest långsökta tanke. Det finns inte en chans i världen att någon kan ha tänkt ut alla turer kring en konspiration där MB har en given roll som passar i i sammanhanget, om man tittar objektivt på det hela. Däremot finns det omständigheter och märkliga sammanträffanden som teoretiskt kan ge en öppning för någon sorts inblandning de första dagarna, men då pratar vi konspiration på hög nivå. Det är inte troligt, men möjligt och det är därför som jag skriver om alla eventualiteter för att åtmindstånde få dessa falsifierade. Bit efter bit faller sönder när man skärskådar detaljerna. Bitarna faller dessutom pladask några dagar efter 4 maj, finns inget substantiellt att gå på. Vad en domstol kommer fram till har inte alltid med sanningen att göra men mer med vad som är sannolikt och rimligt utan tvivel vilket inte är per automatik samma sak. Allt pekar på KJ som den skyldige till VB död. Han har möjligtvis haft någon som hjälpt honom att bära saker, samt städhjälp vilket också framgår i FUP (mamma städar i stugan den 16 maj, JJ städar i familjehemmet och lagar släpvagn, om det nu har med saken att göra). Något annat finns inte mer än att alla turer kring mordet, mystiken och viljan att alla eventuellt inblandade ska få sota för det inträffade. KJ fortsätter att hålla tyst vilket är märkligt i och med att han fick chansen att gå med på dråp och få det undanstökat. Tystnaden kan bero på många saker, att han anser sig vara oskyldig, förnekelse, förhoppning om att bli frisläppt, nöjd med att ha begått det "perfekta" mordet, hålla någon om ryggen, skydda någon, vem vet. Det som stör mig mest är att det kan gå någon där ute som varit inblandad i ett av Sveriges brutalaste brott i modern tid.
__________________
Senast redigerad av Husvagn2 2014-05-03 kl. 13:27.
Citera
2014-05-03, 13:33
  #76463
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hans namn framgår på sid 1133. Varför är detta ett ganska ovanligt avbrott? AN var sannolikt inte hemma i det här scenariot.
Var var hon, då? - Hos KJ..? - Eller hade hon gömt sig under restaurangbordet?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför mindes inte AN vilken väg taxin tog?
Därför att man - om man inte misstänker att taxin kör omvägar för att få mer betalt - småpratar med sitt sällskap eller lutar sig tillbaka och kopplar av i väntan på att taxin ska stanna utanför hemadressen.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det slags alibi som AN och MB presenterar är rätt vanligt. Ett par ger varandra ömsesidigt alibi, och frågor om när de kom hem, vad de gjorde och när de gick och lade sig syftar till att kontrollera alibit. Svaren överensstämmer inte alls, varför följde polisen inte upp kontrollfrågorna?
Svaren stämmer bra och tyder också på att man inte pratat sig samman om en friserad version av händelseförloppet.
Citera
2014-05-03, 13:47
  #76464
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag har tyvärr inte FUP framför mig men tror att det kan vara på sidorna:
30/4 FUP 952 MBs tömning
30/4 FUP 1107 AN uppger i förhör att MB inte fick komma på bjudningen
30/4 FUP 1474 eller någon sida senare var slagningen på KJs bil

30/4 glömde nämna en till sak som också faller in under sammanträffanden 30/4
1049 VB var rädd för att träna och ville ha CLs stöd. Och 1052 VB berättar att hon gjort något väldigt dumt.

Det går inte att utläsa ur FUP-materialet att raderingen utfördes den 30/4 och vad skulle för övrigt det bevisa? Att han 5 dagar i förväg var i full färd med att planera sitt planteringsmord?

Det man kan utläsa ur FUP:en är att samtalshistorik för perioden 2012-05-05 - 2013-04-30 har raderats. Detta säger ju ingalunda att operationen i sig själv utfördes just denna dag. Jag vet inte vad händelsen säger öht. Vem som ringt/messat vem kan ju fås fram från operatören och den allmänna meningen bland kristofferianerna är ju att Berg är mer eller mindre ett tekniskt geni med full koll på telefoner som visste exakt hur han skulle radera grejer för att de inte skulle kunna återskapas.

Och sen har vi ju de vanliga lösryckta spekulationerna som är såååå logiska när man granskar dem lite närmare. Ska vi gå på dina teorier så får vi följande händelsekedja

30/4: VB är väldigt rädd för herr Berg (för annars är det väl inget sammanträffande), sååå rädd att hon måste ha en livvakt för att våga gå och träna

2/5 Den livrädda VB låter sig skjutsas hem från träningen av Berg

3/5 Den livrädda VB skriver en massa arga meddelanden till Berg där hon anklagar honom för att han gjort slut och inte älskar henne. Inget svar (på facebook åtminstone)

4/5 Den livrädda VB börjar plötsligt messa Berg och föreslå att de ska träffas.

Ni verkar inte kunna ta till er det som letsdoit skrev här tidigare: Det går inte att sätta ihop några som helst rimliga händelsekedjor av era alternativteorier. Det enda ni åstadkommer är det som vilken skrivkunnig person som helst kan göra om i princip vad som helst: Plocka ut detaljer och dra dem i tvivelsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in