2014-05-03, 10:10
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Sedan får man inte glömma rädslan över att bli stämplad som rasist. Det räcker ju med att tvinga en invandrargosse att ta av sig kepsen i klassrummet för att DO ska få in en anmälan så bussa socialen på klassens nya invandrarflicka.... Inte så lätt tror jag

Håller helt med en lärare får ju knappt va en lärare längre inte nog med att dom ska lära ut historiska lögner som staten tvingar dom till, Dom får inte ens säga till eller kasta ut elever som stör, håller helt med dig systemet är riktigt sjukt i Sverige & vågar knappt tänka på hur barn som denna tjej bla kommer ha det om 10 år
Citera
2014-05-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Tycker att det är stötande att pappan efter ett så pass tragiskt besked som sin första reaktion tänker på att stämma staten. Är pengar så viktigt att det blir den första åtgärd som han får upp under en förmodad sorgeprocess? Dessutom är det väl kommunen som isf ska stämmas.

Vi var flera stycken igår som sa att det mycket väl kan ha varit i affekt och chock han sa detta. Sen om man nu ska tro tidningarna så sa han även att ilskan var stor (eller liknande) mot släktingarna. Hoppas det i alla fall...
Citera
2014-05-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Varför är den första impulsen att stämma staten så fort något förskräckligt händer?

Om man utsätter sitt barn för en stor risk genom att, exempelvis skicka iväg henne till ett främmande land där hon ska bo med psykopatsläktningar så kanske, bara kanske att man ska ägna sig åt lite självransakan innan man börjar skylla på svenska myndigheter

Skulle han ha stämt staten om hon varit kvar i Gaza och dött där? Varför inte i sådant fall?

Kan det ha NÅGOT alls med att göra att Sverige anses som idioterna som betalar och försörjer hela världens befolkning?
Citera
2014-05-03, 10:11
Medlem
Det skulle vara intressant om någon som följt tråden kan gå på häktningsförhandlingarna i Kristianstad i morgon. 13.00 kvinnan. 14.00 mannen.
Citera
2014-05-03, 10:12
Medlem
Mildsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Släktingen blir stämd av staten och jag tycker det är fullt rimligt att rikta skadeståndskrav mot samhället om fallt föregåtts av sådan bristande myndighetsutövning som verkar vara fallet här.
Dagen efter döds besked på mitt eget barn hade mina tankar varit på mitt barn, förstå vad som hänt och ett behov av att höra mina släktingars version. Inte stämma ev myndigheter på monetära medel men där är du (och pappan) och jag bevisligen olika. Pengar alltid i första rummet...
Citera
2014-05-03, 10:13
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Kan inte ni som kastar skit på varandra ta det i PM? Inte direkt konstruktivt och för inte tråden eller den egentliga diskussionen framåt.

Tack tack.

Håller med! Kan vi inte hålla oss till sak och försöka få reda på vad som hänt istället? Helt övertygad om att många känt på sig att flickan inte har de bra, skolan erkänner också att dom har sett blåmärken mm men att hon sagt att hon ramlat. De kanske funkar en gång, men hon verkar ju ständigt vart blåslagen! Hur kan denna lilla flicka haft en sån otur att INgEN har vågat agera?!
Jag har löst hela tråden, men kan ha missat ngt, har de framkommit VEM som ringe 112? Hade vart mycket intressant att få lyssna på de samtalet...
Citera
2014-05-03, 10:14
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Expressen går över gränsen när man publicerar två bilder på flickan.
http://www.expressen.se/kvallsposten/par-begars-haktat-for-mordet-pa-8-ariga-yara/

Vad går de över gränsen?
Är ju foton som finns på hennes fb(?)
Citera
2014-05-03, 10:16
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det skulle vara intressant om någon som följt tråden kan gå på häktningsförhandlingarna i Kristianstad i morgon. 13.00 kvinnan. 14.00 mannen.

Ska försöka ta mig dit i morgon, Men söndag & en icke fungerande kollektivtrafik i Skåne så lovar jag inget, Men är riktigt nyfiken på att åka & få stirra ut detta psykopat par!
Citera
2014-05-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Vad går de över gränsen?
Är ju foton som finns på hennes fb(?)

De brukar väl behöva tillstånd med? Av anhöriga menar jag.
Citera
2014-05-03, 10:18
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Håller med! Kan vi inte hålla oss till sak och försöka få reda på vad som hänt istället? Helt övertygad om att många känt på sig att flickan inte har de bra, skolan erkänner också att dom har sett blåmärken mm men att hon sagt att hon ramlat. De kanske funkar en gång, men hon verkar ju ständigt vart blåslagen! Hur kan denna lilla flicka haft en sån otur att INgEN har vågat agera?!
Jag har löst hela tråden, men kan ha missat ngt, har de framkommit VEM som ringe 112? Hade vart mycket intressant att få lyssna på de samtalet...

Nej bara att 112 larmats men inte vem eller varifrån, Troligtvis ringde väl mördarna annars borde nån granne gått ut med att dom ringde dom har ju varit snack villiga annars så
Citera
2014-05-03, 10:19
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Skulle han ha stämt staten om hon varit kvar i Gaza och dött där? Varför inte i sådant fall?

Kan det ha NÅGOT alls med att göra att Sverige anses som idioterna som betalar och försörjer hela världens befolkning?
Givetvis har du helt rätt.. Eftersom incitamentet att skeppa iväg dottern sannolikt var ekonomiskt redan från början då Sverige, som du så riktigt påpekar, är känt som landet som ger bort pengar faller det sig naturligt för fadern att tänka i dom banorna även när hon dött. Osmakligt men förmodligen sant
Citera
2014-05-03, 10:19
Medlem
Nu är jag rätt uppretad här.

Expressen/KP skriver att Y trivdes bra här i Sverige...

Någon har med egna ögon sett att hon skrivit att hon inte gör det. Jag kan inte riktigt tyda det på hennes FB, ser att hon längtar efter sin faster/moster och så. Men inget konkret.

Jag har GOD lust att få en skärmdump där hon skriver att hon vill hem till Gaza och klistra upp det över hela internet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in