Jag har läst på lite om SvP sista tiden och kan bara konstatera att SD underskattar dem grovt.
Lyssnade in på "Veckans Motgift"
http://motgift.nu/ och kan säga att SvP pulviserar SD när det kommer till att behärska alternativ media, podden har idag 10-20.000 lyssnare/avsnitt och är riktigt bra och välgjord, förmodligen den bästa alternativa mediesatsningen någonsin i Sverige.
Hittills har Svp nått alla mål de satt upp med råge, gör de så även i September så kommer det bli kännbart, 10.000 röster är 3,5% av våra väljare, 30.000 väljare är var tionde Sdare.. Och de som ses ansluta sig här på flashback är de mest aktiva.
Jag tror det är dags att ledningen börjar förstå att utan gräsrötterna har vi inget parti, inget mediehus kommer hjälpa SD att föra ut sin politik, vi kommer även i fortsättningen få läsa om flygande pizzor och all annan skit som man använder för att flytta fokus från realpolitik.
Detta medans SvP satsar stenhårt på sina gräsrötter och metapolitik med udden riktad mot Sds mäktiga högerflygel.
Jag tror ingen här kan säga att de missat hur SvP poppar upp som gubben i lådan i varenda politisk debatt här på FB och i vartenda kommentarsfält i de alternativa medierna. De har dessutom lyckats med det otroliga att få mer uppmärksamhet en S och V under första maj..
Om du läser det här Jimmie så bör du veta att den mest aktiva tråden i politikforumet här på flashback inte längre heter "Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar" utan "Svenskarnas parti tråden". Så ryck upp dig nu förfan och sluta kryp inför media och deras politiska lakajer.