2014-05-03, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det är väl självklart man hade gjort om det inte fanns fog för annat. I slutändan så är det uppenbart att Pappan försökte skapa ett bättre liv för sin dotter genom att skicka henne till Sverige. Vilken kärleksfull förälder skulle vilja se sitt barn växa upp på Gaza:s gator? Sen finns det som vanligt en massa ofräscha Sverigedemokrater i tråden som vill plocka billiga poäng på en 8-årings död.

Så sant må jag säga.
Citera
2014-05-03, 08:33
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Det är väl självklart man hade gjort om det inte fanns fog för annat. I slutändan så är det uppenbart att Pappan försökte skapa ett bättre liv för sin dotter genom att skicka henne till Sverige. Vilken kärleksfull förälder skulle vilja se sitt barn växa upp på Gaza:s gator? Sen finns det som vanligt en massa ofräscha Sverigedemokrater i tråden som vill plocka billiga poäng på en 8-årings död.

Då måste du ju samtidigt tycka att föräldrarna är lika o kärleksfulla mot resten av barnen som dom låter bo kvar i Gaza & inte skickar till Sverige, För det va ju därför enl dig som 8 åringen skickades hit för ett bättre liv, Nåt hennes syskon inte va värda enl mamma & pappa!
Citera
2014-05-03, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Han skulle ha utrett saken med de två som hade ansvar över henne naturligtvis.
Leker du smart? Och HUR vet du att han inte gjort detta? Du är ju dummare än dummast!
Citera
2014-05-03, 08:35
Medlem
Citat:

Familjen har själva medgett att de avsett att snart återförenas I SVERIGE. Han försökte inte skapa ett bättre liv för sin dotter. Han försökte skapa ett bättre liv för familjen och offrade/riskerade sin dotter för detta.

*Att hon var ett ankarbarn är redan fastställt med bevis i tråden
*Att han sett hennes blåmärken och reagerat är redan fastställt med bevis i tråden
*Att pappan angett att dottern trivdes i Sverige och ville få hit familjen är fastställt med bevis i tråden
*Att dottern EGENTLIGEN inte alls trivdes i Sverige utan ville hem till Gaza är redan fastställt med bevis i tråden

Sverigedemokrater framställs ju gärna som korkade/unga arga män/bönder/rasister/ofräscha? av människor som inte har bättre argument för sin politik än att angripa sina meningsmotståndare när fakta talar emot dem.

Ungefär som nu med andra ord...
Senast redigerad av StandMyGround 2014-05-03 kl. 08:38.
Citera
2014-05-03, 08:39
Medlem
Jag kanske är för gammal att oroa mig för var vårt land är på väg,
men nu nog om detta, min fråga finns det någon som polisanmält socialen
och polismyndigheten i Karlskrona??
En sak är att dom begärt intern utredning, med denna så vet jag av erfarenhet¨
från mina tidigare tjänst, att det är ett spel för galleriet.
Tacksam om någon kan berätta , ifall polisanmälan är inlämnad på dessa två
myndigheter.
Citera
2014-05-03, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Du ger ordet indoktrinera ett ansikte.

Får jag föreslå att han hade kunnat ingripa på väldigt likartat sätt som han tänker ingripa nu. Dvs i stället för att STÄMMA Svenska myndigheter borde han kanske ha börjat med att ha KONTAKTAT dem att han har sett blåmärken flera gånger på sin dotter som han själv har reagerat på. Han tänker engagera sig för att ta reda på vart han vänder sig för att stämma dem när PUT och pengar ligger i vågskålen men att ta reda på detta tidigare för att säkerställa sin dotters säkerhet slog honom aldrig. FY FAN!!

Softa varianten hade varit att fråga sin släkting varför hans dotter har så många blåmärken.

Kerstin Weigl tycker i dagens AB att de ansvariga borde polisanmälas. Så vitt jag har förstått så är de ansvariga polisanmälda och sitter även häktade?! Däremot borde flera polisanmälas i denna härvan som är delansvariga men jag tror inte att vi är överens Kerstin om vilka dessa övriga är...
Åter igen! HUR vet du/ni att han inte gjort detta? Herregud detta är en människa i chock som precis fått veta att hans dotter bragta om livet och dessutom tusentals mil ifrån OCH av nära släktingar! Hur mer hjälplös kan man vara i den situationen. Dessutom erkänner även myndigheterna att de är brister i hur de hanterat ärendet. Hade jag vart hans situation hade jag satt eld på världen. Vi får väl hoppas att någon utav er inte hamnar i någon liknande sits där någon närstående råkar riktigt illa.
Citera
2014-05-03, 08:43
Medlem
Flickan måste ha inbringat släktingarna hon bodde hos en rejäl summa pengar varje månad. Undrar hur mycket i bidrag som har gällt...?
Citera
2014-05-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Familjen har själva medgett att de avsett att snart återförenas I SVERIGE. Han försökte inte skapa ett bättre liv för sin dotter. Han försökte skapa ett bättre liv för familjen och offrade/riskerade sin dotter för detta.

*Att hon var ett ankarbarn är redan fastställt med bevis i tråden
*Att han sett hennes blåmärken och reagerat är redan fastställt med bevis i tråden
*Att pappan angett att dottern trivdes i Sverige och ville få hit familjen är fastställt med bevis i tråden
*Att dottern EGENTLIGEN inte alls trivdes i Sverige utan ville hem till Gaza är redan fastställt med bevis i tråden

Sverigedemokrater framställs ju gärna som korkade/unga arga män/bönder/rasister/ofräscha? av människor som inte har bättre argument för sin politik än att angripa sina meningsmotståndare när fakta talar emot dem.

Ungefär som nu med andra ord...
Haha att han sett blåmärken är ju bara vad tidningarna har skrivit. Knappast någon tyngd i den "bevisningen". Bevis får vi vänta på tills rättegången sätter igång.
Citera
2014-05-03, 08:47
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur mycket du har läst i den här tråden, jag har följt den och tycker att den dominerande mängden inlägg andas upprördhet över hur dessa individer har behandlat flickan. De flesta tycker att flickan fick ett helt orimligt ansvar för familjens framtid genom att tvingas vara här fast hon längtade hem till sin familj.
Sedan är det vidrigt, hur hennes morbrors familj behandlade henne här i Sverige, och det kunde säkert inte hennes föräldrar förstå i förväg, men när de såg att hon hade blåmärken borde de ha ställt morbrodern till svars. I stället godtog pappan att hon på Skype förklarade märkena med att hon hade trillat under lek i skolan.
Kan du se något annat än anknytningsinvandring som skäl för att hon skulle söka asyl i Sverige som "ensamkommande"?
Citera
2014-05-03, 08:49
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Haha att han sett blåmärken är ju bara vad tidningarna har skrivit. Knappast någon tyngd i den "bevisningen". Bevis får vi vänta på tills rättegången sätter igång.

Så du menar att tex AB hittat på det påståendet, Intressant undra vad mer dom "hittar på" på den tidningen
Citera
2014-05-03, 08:49
Medlem
Citat:
Leker du smart? Och HUR vet du att han inte gjort detta? Du är ju dummare än dummast!

Du tillför INGENTING till tråden utom en massa känsloargument.

Fakta ignorerar du högaktningsfullt fast hela tråden kryllar av fakta. Må så vara att han/hon leker smart, men inte ens det lyckas DU med. Din dumhet framgår med all önskvärd tydlighet.

Får jag komma med ett förslag, försvara invandringen när du inte har så många fakta emot dig. Här är slaget förlorat! Här framgår vidrigheten med det Svenska systemet så tydligt att inte ens hjärntvättade godhetsknarkare som du kan argumentera mot fakta.

Hon var ett ANKARBARN. Fattar du inte det trots pappans egna ord är jag fan imponerad att du klarar av att sköta din vardag utan avancerad hjälp.

Pappan anser att myndigheterna skulle ha reagerat på exakt samma signaler som han själv INTE reagerade på. Han kände dessutom sitt barn och borde ha kunnat läsa av henne betydligt bättre än omgivningen...
Citera
2014-05-03, 08:53
Medlem
Citat:

Och övriga fakta?

Leker vi tre apor nu?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in