2014-05-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
mm, varför ska männen "tvinga" fram pussar av småtöser?
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1904039_229244960592496_2091500276_n.jpg

Detta är den nu mördade flickan
Citera
2014-05-03, 00:54
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han kan mycket väl medvetet påstå det, för att ytterligare kunna klaga på formella fel i hanteringen av alltihop.

Det känns ju som att vare sig han själv eller nån annan har helt klart för sig hur tillkännagivandet gick till...

Aftonbladet:
"Enligt pappan var det en kvinna som först skrev till honom på Facebook och berättade att hans dotter var död. Han vet inte vem personen var, bara att hon sa att hon kom från Stockholm.

Expressen:
"Redan innan de fick kontakt med den palestinska polisen hade en person i Gaza sett nyheten på Facebook och gett dem det tragiska beskedet.
- Hon hade hört det av någon som hade sett det på Facebook, berättar den 37-årige pappan."

Aftonbladet 2:
"Först på fredagen lyckades polisen i Blekinge förmedla dödsbeskedet genom polisen i Mellanöstern."
Senast redigerad av FramAxel 2014-05-03 kl. 01:00.
Citera
2014-05-03, 00:54
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MexikoCity
Detta är den nu mördade flickan

Jupp med pappsen
Citera
2014-05-03, 00:57
Medlem
Minns inte om detta har framkommit tidigare:
(Åklagarmyndighetens hemsida)
Lägesrapport misstänkt mord i Karlskrona
2014-05-02
Två personer är sedan den 1 maj anhållna misstänkta för mord på en flicka i Karlskrona.
Preliminära tider för häktningsförhandlingar är bokade. Om personerna begärs häktade sker häktningsförhandling i polishuset i Kristianstad söndagen den 4 maj kl. 13.00 (för kvinnan) respektive kl. 14.00 (för mannen). Anledningen till att det blir i Kristianstad är att Kristianstads tingsrätt är beredskapsdomstol för häktningar för detta området under denna helgen. Mer information kan inte lämnas för närvarande.
Citera
2014-05-03, 01:00
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Hmm, kolla flickan på datorn. De firar 6 års dag och ev BO på länk med datorn?
Redan då verkade flickan vara på annan ort

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1604668_227806507403008_347796017_n.jpg

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/1511726_227805484069777_1119621032_n.jpg
Citera
2014-05-03, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Efter vår sista kontakt visste de fortfarande inte vad som hänt så antagligen har det blivit ett missförstånd i media. Har mailat Aftonbladet för att rätta till men de har inte svarat
Pappan har ju redan sagt tillräckligt för o visa att han både följer det på nätet och har kontakt med folk i sverige. Mycket troligt att pappan säger att det var från dig för att misskreditera polisen att de meddelat honom.
Han säger det som passar hans syften bäst sanning är inte något han tror sig ha nytta av
Senast redigerad av Skitsverige 2014-05-03 kl. 01:04.
Citera
2014-05-03, 01:04
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Hmm, kolla flickan på datorn. De firar 6 års dag och ev BO på länk med datorn?
Redan då verkade flickan vara på annan ort

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1604668_227806507403008_347796017_n.jpg

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/1511726_227805484069777_1119621032_n.jpg

Ja, jag tror också att hon har varit i Sverige längre än vad myndigheterna visst om. Jag tror att hon var delaktig i stölderna på Coop o willis. De inträffade väl 2012? Då sade den misstänkta kvinnan att flickan som var med bara var en bekants dotter på besök.
Citera
2014-05-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har en obehaglig känsla av att frun i huset kan ha varit drivande.
Det var hon som var hemmafru och som inte kunde se den lilla som annat än en belastning.
Alltså måste flickan göra rätt för sig och ställa upp på både det ena och det andra och när det inte var till belåtenhet blev det smörj!
Det stör mig att fru MGM snattade smycken och bjäfs (mha flickan och barnvagnen). Hon ville uppenbarligen ha mer än hon kunde få. Tillvaron här blev nog oväntat kärv för henne.
Hade hon alls några väninnor här?
Visst har mannen uppenbarligen hett humör och vem som helst av dem kan ha slagit en gång för mycket.
Men en missnöjd hemmamamma som går lös på ett extrabarn och dessutom kanske hetsar sin man till tuffare bestraffning?
Hon anmälde maken för misshandel; om hon verkligen hade velat sätta åt honom så borde hon ha anmält honom för misshandel av barnet också... väl?

(Spekulationer, bara spekulationer)

Ja hon var hemmafru men han var ju arbetslös. När de lät flickan sköta hushållet och de andra barnen så lärde det väl iof inte behövas någon hemmafru.

Det finns dessutom en rätt obehaglig bild när han sitter med flickan knäet. hon ser riktigt skrämd ut. Stel av skräck skulle jag säga även med viss risk för övertolkning från min sida. Svårt att se att en av det här paret skulle vara ensamt ansvarig för det här.
'
Vi lär väl få veta mer än man kanske orkar om den lilla flickan. Känns som någon plikt att de kommer ut med tanke på hennes lidande.
Citera
2014-05-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Exakt, och hur många fler barn befinner sig i samma utsatta situation i just detta nu och lider alla helvetes kval medans regeringen sitter med armarna i kors? 10, 50, 100, 1000. 10 000
Faan man borde anmäla Reinfeldt för barnmisshandel och medhjälp till mord.

Kaiser Chief som har koll på ensamkommande:
Citat:
Under 2012 kom det sammanlagt 3528 ensamkommande asylsökande barn och ungdomar till Sverige. Av dessa var faktiskt så många som 110 stycken flickor 0-12 år, vilket motsvarar 3,1% av det totala antalet.
(FB) Största bluffen sen den s.k "asylinvandringen", "ensamkommande barn". Erfarenheter?

7,3% är under 12 år av de ensamkommande, ca 250 barn under 12 år kommer hit varje år som ensamkommande. De tar sig knappast hit på egen hand.
Flertalet fungerar sannolikt som ankarbarn, likt den mördade 8-åriga flickan från Palestina.
Som vi sett, kan föräldrarna ansöka om att komma till Sverige så fort barnet fått PUT.

Hur någon kan tycka det här är ett vettigt system, är ett mysterium.
Citera
2014-05-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Pappan har ju redan sagt tillräckligt för o visa att han både följer det på nätet och har kontakt med folk i sverige. Mycket troligt att pappan säger att det var från dig för att misskreditera polisen att de meddelat honom.
Han säger det som passar hans syften bäst sanning är inte något han tror sig ha nytta av

Skulle det inte vara möjligt att alla har rätt, på sitt sätt?
Det måtte väl ha blivit stor uppståndelse i den palestinska/arabiska kolonin här när det hände och förr eller senare - troligast förr - har någon bekants bekant eller obekant skyndat till och pratat om det på facebook? Kanske någon annan, som han inte kände igen ville göra sig behjälplig? Särskilt som alla hade klart för sig att det var svårt att nå familjen officiellt?
Citera
2014-05-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Ja, jag tror också att hon har varit i Sverige längre än vad myndigheterna visst om. Jag tror att hon var delaktig i stölderna på Coop o willis. De inträffade väl 2012? Då sade den misstänkta kvinnan att flickan som var med bara var en bekants dotter på besök.

Du menar - på fullaste allvar - att en 6-årig flicka varit delaktig i stölder!

TÄNK LITE MER!
Citera
2014-05-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll

Jag har samma uppfattning som dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in