2014-05-02, 22:40
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Och vad ska soc, göra menar du? Ska de på en anmälan om påstådd misshandel bryta ned dörren och slita ungarna ur famnen på de vuxna?
Om de gjorde det så kan vi ge oss på att folk i tråden hade suttit och grinat över myndighetsmissbruk och rasism i det här fallet.

För att soc. hade kunnat reagera under påskhelgen så hade det krävts upprepade anmälningar eller att polisen hade stått med 8 åringen i famnen och själva tillkallat soc.
Misstänkt misshandel hade näppeligen räckt för ett omhändertagande.

De vuxna var ju inte ens hemma. Barnen hade lämnats ensamma. Det borde vara uppföljningar på såna här händelser.

Men jag fatttar - jag är så j-vla naiv. Ingenting tycks fungera längre, resurserna har tagit slut, kompetensen ebbat ut. Rena jämrans förfallet, både moraliskt och strukturellt.

Hoppas det här blir en reminder, att man börjar ta tag i skiten istället för att kasta fram slimmiga ursäkter när det redan gått åt helvete.
Citera
2014-05-02, 22:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
För att det är en sinnessjukt flat skola. Som vid flera tillfällen haft skygglappar på för vad som pågår

De flesta anar svaret på den gåtan:
Därför att de är araber. Ingen vill bli var mans niding i media och uthängd som varande rasist och främlingsfientlig. Skolan, sociala myndigheter och polisens exempellösa flathet och feghet finns med största sannolikhet att finna i just detta faktum.
Senast redigerad av Månsan 2014-05-02 kl. 22:48.
Citera
2014-05-02, 22:41
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Sverige = Pengar

Alla jävla naiva idioter som förnekar att samvetslösa invandrare utnyttjar barn och godtrogna Svenskar för ett bekvämt liv kan ju läsa den meningen ett par gånger och fundera över dess innebörd. Förmodligen fattar ni inte ändå fast det står rakt under näsan.

Pappan är nog mest missnöjd över att de inte hann få livstids försörjning på Svenska skattebetalares bekostnad. Nu måste de skicka en ny unge.

Frågan är om alla PK människor fattar sin del av skulden i det här? På samma sätt som torskar håller liv i trafficing så håller NI liv i en grym verksamhet där högsta vinsten är ett arbetsfritt bekvämt liv - vad gör väl det att smugglare tjänar hundratusentals kronor, barn utnyttjas och Sveriges sociala skyddsnät brister - ni får ju känna er goda när ni lägger er på kvällen!

Ja jag har en hård ton men det är svårt att inte ha det när man ser vad fan som händer i landet.

Låt dom stämma "staten" alltså oss skattebetalare dom kommer inte få 1 krona i skadestånd det har staten gjort klart i fallet Engla där mamman fick betala rättegångskostnaderna för sig själv & staten, Nu är ju iofs inte detta vita svenskar så då kanske skadestånd betalas ut utan en stämning! Men samtidigt ska dom stämma svenska staten från Gaza & hur ska staten få dom att betala hela kalaset om dom förlorar?

Men skulle inte förvåna mig om det blir dom mgm som ska representera familjen i TR
Citera
2014-05-02, 22:42
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du verkar blind för att dessa föräldrar använde sitt barn, som ett medel för att nå ett mål.

Ja i en lång kedja av "gärningsmän" får man inte glömma att även föräldrarna borde dömas för barnmisshandel.
Citera
2014-05-02, 22:43
Medlem
Bempa75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
på aftonbladet finns en bild av någons orosanmälan till soc den nittonde november om att flickan sprang omkring utan ytterkläder till skolan. Soc lyfter inte många fingrar där det behövs de hvr haft lng tid på sig att reagera. Någon som vet om skolan gjort några anmälningar?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab

Skola och barnomsorg, är skyldiga att anmäla vid misstanke. Tyvärr vet jag alltför väl att det är ett stort steg att ta som personal. Särskilt på mindre orter...
Citera
2014-05-02, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
De flesta anar svaret på den gåtan:
Därför att de araber. Ingen vill bli var mans niding i media och uthängd som varande rasist och främlingsfientlig. Skolan, sociala myndigheter och polisens exempellösa flathet och feghet finns med största sannolikhet att finna i just detta faktum.

PK-iterna mördade flickan m.a.o.
Citera
2014-05-02, 22:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Skadestånd är en sak, men uppehållstillstånd lär väl inte beviljas på grund av att ett barn har dött här i landet.
Nej, inte skadestånd från staten heller faktiskt. Det får de ju söka från förövaren...
Frågan är i så fall inte vad som faktiskt kommer kunna krävas - frågan är i så fall vad det tror att de kan kräva från staten ..
Ett exempel på att de inte till fullo förstår systemet som vi har är ju att pappan talar om att stämma svenska myndigheter .... Kan du komma någon vart med det? Svaret är nej.
Citera
2014-05-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Klart de inte har någon skuld.
Alla som kommer hit o är här som vi betalar för är offer.
Mördar dom varandra eller oss så skall vi bara betala notan o vara tacksamma för att de kommer hit allt annat vore rasism o främlingsfientligt.
Man börjar ju undra vad för slags rättväsende vi egentligen har när dels en familj till en mördad 8-åring i första hand vill stämma Sverige (som om detta vore den naturliga konsekvensen när ens barn blivit ihjälslaget av ens släkting), dels när en invandrad 8-åring kan bli mördad av sina släktingar utan att någon sätter stopp.

I bägge fallen ligger dock grundproblemet utanför Sverige..

Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
Är det gängse i hemlandet att 8- åringar, tar hand om hus o hem, småsyskon och what not?, medan föräldrarna
är ute på advokatutbildning , snatteriturne' eller vad nu det dagliga värvet består av.
Om det är så, ja då finns det nog att göra för myndigheterna i detta land, misstänker att det finns många liknande
"familjer".
Har inte en aning faktiskt. Men det är säkerligen inte ovanligt att barn utnyttjas i asylprocesser.
Citera
2014-05-02, 22:45
Medlem
Svidmyras avatar
Om nu pappan har sett att dottern har haft blåmärken och annat... varför tog inte HAN eller mamman själva kontakt med Soc.? De kan ju knappast ha oroat sig för flickan eller ansett att märkena var särskilt alarmerande.
Citera
2014-05-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84

Tragikomiskt så det förslår. De som dödade hans dotter har givetvis ingen skuld? Vilket slöseri med liv dessa människor är.

Nu får vi väl ändå tro att han slår åt alla håll i chock. En rätt vanlig reaktion när det mest fruktansvärda har inträffat både här hemma och i Palestina.

Men det måste bli ett slut på ankarbarnen. Jag delar inte rassarnas världsbild på FB men det är ett gravt systemfel när små barn kan användas som möjliggörare av hela släkters framtid. Små barn är oerhört lojala med sina föräldrar och att ha ett system där de kan exploateras på det här sättet är banne mig barnplågeri.

GM är skyddad av fängelset men det lär ju inte vara för evigt. Skulle gissa att hen (de) ligger riktigt illa till när de nås av palestinsk rättvisa.
Citera
2014-05-02, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Hon har nog förstått sin betydelse för familjen. Ett utsatt barn som skyddar sin baneman för att hjälpa föräldrarna.

Jag kan knappt föreställa mig hur föräldrarna kommer att reagera på att hon lämnats ensam i ett bajsblöjehav med två småttingar.

Är det inte märkligt att socialen anser att de hanterat just den händelsen på rätt sätt? Förstår de hur djupt sjunkna den här familjen varit. Ska ungarna behöva mördas innan de ens lyfter ögonbrynet?
Tror inte ett barn som är 8 år tänker i dom banorna över huvud taget..
Jag menar en unge som bor hos någon och dagligen får stryk är så jävla rädd för o berätta så det är nog inte ett val barnet har att låta bli o berätta utan ungen e så jävla rädd att få duktigt med stryk just för att ungen berättar o önskar inget hellre än att mamma eller pappa kommer och räddar ungen från det helvete den har..
Knappast att ett barn vågar berätta det för någon på andra sidan jordklotet som inte kan skydda dem mitt framför ögonen på den som brukar ge dem stryk.
De biologiska föräldrarna kanske skall rannsaka sig själva för de skickade hit ungen till sin egen familj o inte till staten o deras familjemedlemmar har både bankat upp ungen o dödat den så är det ditt fel att ungen e död eller mitt eller nån polis eller en handläggare på soc?
Senast redigerad av Skitsverige 2014-05-02 kl. 22:54.
Citera
2014-05-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
De enda nya vänner mamman har på sin Facebook är två personer, varav jag är den ena. Den andra är inte dottern. Titta på "Nyligen tillagda", dottern finns inte med där.

Snälla, skydda dig själv! Du är villebråd för slasktidningsjournalisterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in