2014-05-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enochfemtio2
Hon är ankarbarn, 4 månader efter att hon fick put som ensamkommande så ansökte föräldrarna också om det.

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Då kan man konstatera att barnet skulle inte farit illa om föräldrarna tog hand om sitt barn och inte nyttjade det för egen vinning. Jag kan omöjligen tänka mig att hon fått samma behandling i sitt eget hem som hon utsatts för i det nya landet, 8 år och utnyttjad av föräldrar och vad som förmodas släktingar.

Det är alltså ekonomiska skäl som var orsaken till att hon befanns i sverige och myndigheterna har bakbundna händer av politiker, öppna börsen för det går över skattsedeln och socialen sverige har obegränsade resurser.

Nu kanske jag var rå men anat att detta fall är just vad jag trott gällande bakgrund och barn utnyttjas för ett bättre ekonomisk liv. Hur många fler barn finns utspridda som ankarbarn och utnyttjas, vanvårdas och har ett helvete.
Citera
2014-05-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du verkar blind för att dessa föräldrar använde sitt barn, som ett medel för att nå ett mål.

Det är ändock inte föräldrarna som grovt misskött tre små barn varav en grovt misshandlats till döds.

Har svårt att tro att föräldrarna i sin vildaste fantasi skulle kunnat föreställa sig vilka förhållande deras dotter skulle hamna i.
Citera
2014-05-02, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja, fast om ni två hade kollat upp vad jag från början svarade på så hade jag sluppit svara IGEN.

Då är det värre med adoption för man får aldrig träffa barnet igen.

Jag svarade på alla "Hur kan föräldrar skiljas från sitt barn och låta barnet bo hos främlingar. Jag skulle då ALDRIG kunna skiljas från min lilla William/Molly" (eller vad det nu är ungarna heter nu för tiden).

Folk skiljs från sina barn av kärlek ibland. Så är det. Man ska inte döma om man inte vet. För då ska ni döma dom som adopterar bort och skiljs från sina barn FÖR ALLTID.
Lite konstig post men jag känner jag måste kommentera.
När man adopterar bort ett barn så är det för barnets bästa att man kanske inte kan eller vill ta hand om det och barnet får en chans till ett bra liv som den biologiska föräldern/rarna inte har möjlighet att ge.
I detta fall så handlar det inte om barnets bästa utan här har ungen skickats som en ankare eller krok för o skapa ett fäste i det svenska systemet så att hela tjocka släkten kan komma hit.
Det tog ju inte många månader från att ungen fick sitt PUT som familjen ansökte om o få komma hit på gratis räckmacka återförenings visum.
Tyvärr så ingår inte det i oss svenskars kultur att ens tänka att barn används på detta sätt men det gör det o vi ser det hela jävla tiden o kan inte göra ett skit åt det
Senast redigerad av Skitsverige 2014-05-02 kl. 21:51.
Citera
2014-05-02, 21:46
Medlem
Iobberknolls avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab

Klipp från artikel

"....Kim och några kollegor fann en liten pojke i ett trapphus i Karlskrona. Kim reagerade på att en så liten pojke var i hissen själv och tryckte på olika knappar.
– Jag blev orolig eftersom han var så liten. En pojke på två år ska inte vara i en hiss själv, säger Kim.
Som vid tillfället tog hand om pojken och började ringa på olika dörrar i huset för att försöka se vart barnet hörde hemma.
Enligt Kim visade pojken vid en dörr att de kommit rätt men att ingen svarade när de ringde på.
I lägenheten såg de den nu döda åttaåriga flickan sittandes på golvet.
– Det var hemskt. Det låg blöjor överallt och mycket skräp. När jag kom in i köket såg jag att det låg ett spädbarn på golvet. Jag lyfte upp det och upptäckte att det var fullständigt nedbajsat. Flickan hade lämnats själv för att ta hand om tvååringen och bebisen. Det är inte klokt, säger Kim.
Citera
2014-05-02, 21:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Här uppger Rami på ett konto att han studerat juridik i Algiers, "class of 2004". "University of Algiers" nämns på ett av de andra kontona.

På Linkedin har han en annan uppgift, studierna i juridik ska ha bedrivits i en annan stad i Algeriet, Sidi Bel-Abbès:

http://se.linkedin.com/pub/rami-ashour/94/787/628

Grundtipset är att araben ljuger om sin universitetsutbildning.
Vad gör dig säker på att det är samme man och att det är vår MGM ?
Citera
2014-05-02, 21:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab

Klipp från artikel

"....Kim och några kollegor fann en liten pojke i ett trapphus i Karlskrona...
HTML-kod:
Kim reagerade på att en så liten pojke var i hissen själv och tryckte på olika knappar.
– Jag blev orolig eftersom han var så liten. En pojke på två år ska inte vara i en hiss själv, säger Kim.
Som vid tillfället tog hand om pojken och började ringa på olika dörrar i huset för att försöka se vart barnet hörde hemma.
Enligt Kim visade pojken vid en dörr att de kommit rätt men att ingen svarade när de ringde på.
I lägenheten såg de den nu döda åttaåriga flickan sittandes på golvet.
– Det var hemskt. Det låg blöjor överallt och mycket skräp. När jag kom in i köket såg jag att det låg ett spädbarn på golvet. Jag lyfte upp det och upptäckte att det var fullständigt nedbajsat. Flickan hade lämnats själv för att ta hand om tvååringen och bebisen. Det är inte klokt, säger Kim.
Undrar om socialen placerade flickan i detta hem och om det var fler barn som är placerade där?
Citera
2014-05-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vad gör dig säker på att det är samme man och att det är vår MGM ?
Bor i Karlskrona och påstår sig vara advokat, hur många kan det finnas i Karlskrona med samma namn och ålder?
Citera
2014-05-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag hoppas du har rätt, men en sak är säker och det är att du tror då helt gott om folk.

Själv blir jag varm av ilska när jag tänker på hur flickan kom hit och när hon var 7-8 år gammal ofta sågs i tvättstugan av grannarna. I tvättstugan. Det är helt enkelt inte klokt. Låta en barnunge tvätta familjens kläder. Lägg där till att hon misshandlades så hon till slut avled. Hur mycket visste föräldrarna av det där hemma? Jag tänke rmig att en liten flicka som far illa i ett främmande land ska ty sig till sin mor med dylika bekymmer, men vad vet jag. Hon kanske kände något slags ansvar gentemot dem och bara höll tyst.

Vi har ingen aning om vad för sorts kontakt BO hade med sin mamma och vad mamman kände till om BO:s hemförhållanden i sverige.

Tänk på att föräldrarna förlorade vårdnaden om BO den dagen BO fick ny vårdnadshavare här i sverige. Efter det har de haft ungefär lika mycket att säga till om gällande hennes uppfostran och omhändertagande som en random snubbe på gatan.
Citera
2014-05-02, 22:02
Medlem
Vem larmade förresten ambulansen/polisen?
Citera
2014-05-02, 22:03
Medlem
Vi har gjort ett fel ....

Och så hänvisar och menar det sista PM:et. Både polis och socialen har ju pga anmälan varit dit redan för ETT år sedan! Sedan inkommer ytterligare en anmälan under hösten 2013.

Vad hände efter dom anmälningarna? Gjordes några uppföljningar?

Bedrövlig, skamligt - och nu är en liten flicka mördad. Hur mår dom yngre barnen som troligen levt i denna miljö?
Citera
2014-05-02, 22:05
Medlem
Den dödade flickans familj i Gaza är chockad och förtvivlad.

De hade sina onda aningar om att allt inte stod rätt till, men dottern lugnade dem.

– Vi talade med henne på Skype och såg blåmärken i ansiktet, men hon sa att hon hade trillat när hon lekte, berättar pappan – och säger att han ska stämma de svenska myndigheterna för att de inte ingrep i tid.

http://www.expressen.se/nyheter/pappan-vi-sag-blamarken-i-ansiktet/

Stämma de svenska myndigheterna är mer relevant än att skuldbelägga personerna/släktingarna som med våld dödade barnet - även om misstag har begåtts....jaudumilde
Citera
2014-05-02, 22:06
Medlem
Den stackarn måste ha ljugit för att inte få mer stryk..

http://www.expressen.se/nyheter/pappan-vi-sag-blamarken-i-ansiktet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in