2014-05-02, 19:45
Medlem
Aftonhoran och en del andra pk-miffon här försöker vända hela storyn till att det är någon annans fel att två galna invandrare slagit ihjäl ett litet ankarbarn. Vi har ju fått så mysig stämning i vårt land med all ny spännande arabkultur. Sharialagar, hedersmord, bilbränder, parabolgetton och alla håriga människor med fantastisk skattemoral.

Invandringen har gjort mig till rasist, jag står för det, det borde fler göra.

Hycklade fittor!
Citera
2014-05-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Och där tog dina argument slut. Kliv ur sandlådan. Du vet väl också att jag inte har en aning om vad föräldrarna har gjort under dagen, närmare fakta eller vad du nu tjafsar om. Min poäng är att det är oerhört märkligt att föräldrar som får fasansfulla besked om sin dotter på andra sidan jorden inte försöker/lyckas få kontakt med svensk polis. Palestina är ju inte direkt ett u-land utan telefonlinjer och Gaza i synnerhet är väl utvecklat. Bevisligen har ju den svenska polisen lyckats komma fram på telefon åt det hållet - märkligt om det inte funkar åt andra hållet.

Svenska polisen har sagt: "Vi lämnar inte dödsbesked via telefon". Så även om de har lyckats så har de inte fått svaret - av svensk polis.
Citera
Medlem
Citat:
Och där tog dina argument slut. Kliv ur sandlådan. Du vet väl också att jag inte har en aning om vad föräldrarna har gjort under dagen, närmare fakta eller vad du nu tjafsar om. Min poäng är att det är oerhört märkligt att föräldrar som får fasansfulla besked om sin dotter på andra sidan jorden inte försöker/lyckas få kontakt med svensk polis. Palestina är ju inte direkt ett u-land utan telefonlinjer och Gaza i synnerhet är väl utvecklat. Bevisligen har ju den svenska polisen lyckats komma fram på telefon åt det hållet - märkligt om det inte funkar åt andra hållet.

Nu säger du emot dig själv. Först konstaterar du riktig fakta att du inte har en aning om vad föräldrarna gjort under dagen, för att i nästa andetag påstå dig veta att de inte försökt/lyckats kontakta svensk polis. Det är nog du som ska kliva ur sandlådan, tror du inte?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jaha. Ivägskickad ensam i februari. Om ABs uppgifter stämmer så var hon ett ankarbarn.
Tyvärr är det relevant. Tyvärr.
Men tösen var ju inblandad i stölderna som styvmamman utförde i Sverige under 2012, det är ju dokumenterat av Polisen.
Har hon varit här olagligt och sen åkte hem för att sen återvända som ett ensamkommande?
Senast redigerad av beaver_se 2014-05-02 kl. 19:51.
Citera
2014-05-02, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal
Aftonhoran och en del andra pk-miffon här försöker vända hela storyn till att det är någon annans fel att två galna invandrare slagit ihjäl ett litet ankarbarn. Vi har ju fått så mysig stämning i vårt land med all ny spännande arabkultur. Sharialagar, hedersmord, bilbränder, parabolgetton och alla håriga människor med fantastisk skattemoral.

Hycklade fittor!
Du skriver vad många bara vågar tänka.
Citera
2014-05-02, 19:50
Bannlyst
Kan någon sammanfatta allt lite kort?
Citera
2014-05-02, 19:52
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nu säger du emot dig själv. Först konstaterar du riktig fakta att du inte har en aning om vad föräldrarna gjort under dagen, för att i nästa andetag påstå dig veta att de inte försökt/lyckats kontakta svensk polis. Det är nog du som ska kliva ur sandlådan, tror du inte?

Svårt att diskutera saker med personer som inte VILL förstå. Men jag gör ett sista försök. Jag baserar endast detta på uppgifterna från den enda personen på det här forumet som själv ska ha varit i kontakt med föräldrarna i dag. Att "föräldrarna har väntat hela dagen på att bli kontaktade" och att hon/han "inte vet" varför de själva inte har försökt kontakta polisen.
Citera
2014-05-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal

Hycklade fittor!

Var ser du att det skulle vara någon annans fel än mördarnas att flickan blev mördad? Det har jag inte hittat nånstans. Däremot har vi ett samhälle och i samhället finns det myndigheter som ska hjälpa till när det finns tydliga tecken på att ett barn far illa. Detta har inte skötts i detta ärende. Tycker du inte vi ska ha sådana funktioner i samhället och tycker du inte att de som sitter med sådant ansvar ska ta sitt ansvar? Hade samhället agerat tidigare, det fanns ju tecken på allvarliga missförhållanden, så hade flickan kunnat vara i livet idag. Detta är dock inte det samma som att säga att mördarna inte har ansvar för mordet. Kan du inte se skillnaden?
Citera
2014-05-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men tösen var ju inblandad i stölderna som styvmamman utförde i Sverige under 2012, det är ju dokumenterat av Polisen.
Har hon varit här olagligt och sen åkte hem för att bli ensamkommande?

Läste det där med, det är jäkligt underligt.

En tanke slog mig: Kan det vara så att 8-åringen inte är mammans mans biologiska barn? Det går inte ihop varför de skickar ETT barn när de verkar ha i alla fall tre. Är det total panik så skickar man nog iväg alla. Det går inte heller ihop att det ska vara pga fattigdom då de ser ut att ha en fin lägenhet, de bakar tårtor på födelsedagar osv.

Kliar mig i huvudet här.
Citera
2014-05-02, 19:55
Medlem
Ni dömer föräldrarna som lät ett barn bo med släktingar i ett land där hon skulle få det bättre. Var det tänkt från deras sida iaf.

Dömer ni folk som adopterar bort sina barn till främlingar?
Citera
2014-05-02, 19:56
Medlem
Citat:
Svårt att diskutera saker med personer som inte VILL förstå. Men jag gör ett sista försök. Jag baserar endast detta på uppgifterna från den enda personen på det här forumet som själv ska ha varit i kontakt med föräldrarna i dag. Att "föräldrarna har väntat hela dagen på att bli kontaktade" och att hon/han "inte vet" varför de själva inte har försökt kontakta polisen.

Kanske menade hon att hon överlag inte vet om de kontaktade polisen själv? Lätt hänt att man skriver lite felformulerat menar jag. Fråga vetja.
Citera
2014-05-02, 19:57
Medlem
Citat:

Och utifrån det så anser du dig VETA att de inte försökt/lyckats kontakta svensk polis? Skulle ju kunna vara så att den som varit i kontakt med föräldrarna inte heller vet vad de gjort under dagen och kanske hon/han inte uttryckte sig tillräckligt precist när det gäller detta? Jo då, jag hänger med i ditt trånga tänk. Hänger du med i mitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in