2014-05-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
De har ju försökt ringa sin dotter flera gånger och sin släkting, de har inte varit aktiva på Facebook sedan lunchtid och jag tror nog de gjort allt i sin makt för att få reda på vad som hänt under den tiden.
Och mamman är visst vän med dottern på FB, den som nu sa att hon inte är det har fel.

Edit. Och FramAxel, även om de försökt ringa polisen hela dagen skulle de ändå inte fått veta något då det skulle berättas personligen.

Tummen upp på det.
(Jag minns nu att du sa att de hade försökt, jag har en förbannat härlig huvudvärk idag, verkar ha satt sig på min sista hjärncell för minnet.)
Citera
2014-05-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Lägg ner! Jag har då aldrig hört talas om någon som har försökt nå den svenska polisen och INTE lyckats! Jag sitter just nu i Spanien och lovar att jag kan komma i kontakt med rätt person inom den svenska polisen i ett sådant här ärende inom tio minuter om jag var föräldern.

Bara att du jämför Spanien med Gaza säger en del. Kanske dags för en tripp till Gaza nu när du ändå är ute och åker, så kan du återkomma med åsikter efter det.
Citera
2014-05-02, 19:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det var du som skrev att de skickade iväg sin dotter på grund av svält, eller?
Nej.

Vilken relevans har länken?
Citera
2014-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Mycket önsketänkande och drömmar från din sida som motvikt till att jag undrar hur man lämnar iväg en 8 årig dotter (var yngre när hon kom hit) vind för våg och inte höll kontakten med henne för att sen nu då "tänker på henne hela tiden"
Om de ville ifrån krigen så åker man med hela familjen och skickar inte iväg en lite unge själv, om de stannat så innebär de att det är okey att leva där de bor...
Men som många nämner så kan hon vara ett ankarbarn (ensamkommande) som de sen vill "besöka" när hon ramlat in i det Svenska systemet och då kan hela familjen bli försörjda.

Det låter mer trovärdigt i mina öron än att de skicka en lite tös halvvägs runt jorden till tryggheten. Tryggheten finns det väl på närmare håll och då lättare att hålla kontakten med henne eller???

Länka gärna det inlägg där någon har fasta bevis på att de inte haft kontakt under den här tiden. Verkar konstigt då de tydligen är vänner på FB.
Citera
2014-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Bara att du jämför Spanien med Gaza säger en del. Kanske dags för en tripp till Gaza nu när du ändå är ute och åker, så kan du återkomma med åsikter efter det.

Tack, tänkte så jag med men fick inte fram det.
Citera
2014-05-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Lägg ner! Jag har då aldrig hört talas om någon som har försökt nå den svenska polisen och INTE lyckats! Jag sitter just nu i Spanien och lovar att jag kan komma i kontakt med rätt person inom den svenska polisen i ett sådant här ärende inom tio minuter om jag var föräldern.

Måste ju vara något telefontrassel, kanske de inte har råd att ringa. Som du säger, kan inte vara svårare än att i växeln säga att den svenska polisen söker mig angående mitt barn X, vad gäller saken? Och så blir man kopplad till berörd enhet....kan aldrig i helvete tro att det inte gått att få kontakt med en polis som kläckt ur sig vad som hänt eller som gett någon slags besked.
Citera
2014-05-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det var du som skrev att de skickade iväg sin dotter på grund av svält, eller?

Men LOL på den.
Folk i USA svälter trots att det finns superfina restauranger, här i Sverige vet jag inte om någon de facto svälter, men de bor under broar iaf, och i samma kvarter ligger någon 3-stjärnig Michelinkrog.

Så jag tror du får ta och tänka om där.
Citera
2014-05-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

I värsta fall måste de (mamman och pappan) kunnat be den ena Gazabrodern kontakta polisen via Facebook, de har ju lagt ut miljoner bilder ifrån familjens strandtripp idag på just Facebook, så de har då inte haft problem att koppla upp sig eller så.
Citera
2014-05-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fast GM är väl oxå palestinier...angående att palestinier aldrig gör illa ungar....
Alla populationer har sina givna andelar av stollar eller galningar, det förstår vi alla.
Ditt svar är med förlov sagt ganska larvigt - ingen har sagt "aldrig".
Men det vore alldeles på tok att tro att vi är världsbäst på att gynna barn.
Nog kan vi ordna det fint för barnen åtminstone materiellt här, eller hur?
Men skulle du påstå att vi älskar barn mer än andra?
Kärleken till barnen är stor överallt (med individuella och få undantag, tack-och-lov)
Vad gäller MGMs utbildning så är det inte vår sak att håna den heller. Han kan visst vara utbildad jurist, men i en annan juridisk kultur och med ett annat kursinnehåll än det vi har eller de har i USA.
Att den inte passar här eller där betyder inte att den inte finns. (Visst kan jag ha fel här)
Att han sedan stavar till advokat på ett sätt som inte faller dig eller andra på läppen är så lagom skrattretande. Vi låter alla mer eller mindre som fån på främmande språk, eller hur?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
De har ju försökt ringa sin dotter flera gånger och sin släkting, de har inte varit aktiva på Facebook sedan lunchtid och jag tror nog de gjort allt i sin makt för att få reda på vad som hänt under den tiden.
Och mamman är visst vän med dottern på FB, den som nu sa att hon inte är det har fel.

Edit. Och FramAxel, även om de försökt ringa polisen hela dagen skulle de ändå inte fått veta något då det skulle berättas personligen.
Nu ja, för det pratades här på sidan tidigare att hon inte var vän och att hon under dagen börjat ändra på sina sidor. Undra om nån han ta skärmdumpar före de ändra??? Men förstår om du vill tro gott om dem men med tiden så ser vi sanningen.

Edit: Som det är nu ställer jag mig hellre på tösens sida än på föräldrarna som inte tagit hand om sin tös på rätt sätt enl mig.
Citera
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hur mycket ansvar ska egentligen läggas på socialsekreteraren som underlät att agera? Det är ju lätt att i efterhand säga att arbetsbelastningen var hög, men här har de ju faktiskt sagt till långt innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18815672.ab

Det finns inga ursäkter. Flickans död beror på socialsekreteraren som inte kunde sköta sitt jobb. Hade denna vedervärdiga människa agerat när hon fått beskedet från polisen så hade flickan levt idag, utan tvekan. Suggan bör åtminstone sparkas från jobbet, men känner man Sverige rätt så kommer hon få behålla jobbet och det hela skrivas över som ett "mänskligt misstag".
Citera
2014-05-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
I värsta fall måste de (mamman och pappan) kunnat be den ena Gazabrodern kontakta polisen via Facebook, de har ju lagt ut miljoner bilder ifrån familjens strandtripp idag på just Facebook, så de har då inte haft problem att koppla upp sig eller så.

Och var exakt finns brodern? Vet vi säkert att han finns i närheten av flickans föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in