2014-05-02, 17:12
Medlem
Jag skulle vilja se data på vilka underforum användare postat mest i, t ex om någon
har postat 1000 inlägg sammanlagt, och 500 eller 50% av dessa har postats i Fordon & trafik > bilar.
Citera
2014-05-02, 17:16
Moderator
^Eazs avatar
Enda jag kommer på är att gå in i Advancerad sökning, välj forum och skriv in användarnamn, problemet är självfallet sökmotorns begränsning på antalet inlägg som visas efter sökning, men det ger iaf en fingervisning.

Edit: E.g. dina inlägg i värdepapper: https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=goderian2&forumids =260
Senast redigerad av ^Eaz 2014-05-02 kl. 17:18.
Citera
2014-05-02, 17:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag skulle vilja se data på vilka underforum användare postat mest i
Kom med en vettig anledning bortsett från kartläggning.
Jag kan inte se någon anledning till att en sådan funktion skulle finnas tillgänglig.

Att underlätta kartläggning är inget som rimmar bra med FB.
Citera
2014-05-02, 17:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kom med en vettig anledning bortsett från kartläggning.
Jag kan inte se någon anledning till att en sådan funktion skulle finnas tillgänglig.

Att underlätta kartläggning är inget som rimmar bra med FB.

Kan se viss nytta med det, speciellt i forum där man kanske ber om hjälp om hur man lagar X sak på bil, så kan man ibland vilja kolla hur mycket bra tips en användare skrivit tidigare.

Däremot är det inget som kräver en egen funktion, räcker att söka på användarens inlägg i ett visst forum.
Citera
2014-05-02, 17:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kan se viss nytta med det, speciellt i forum där man kanske ber om hjälp om hur man lagar X sak på bil, så kan man ibland vilja kolla hur mycket bra tips en användare skrivit tidigare.

Däremot är det inget som kräver en egen funktion, räcker att söka på användarens inlägg i ett visst forum.
Så kan det kanske vara men då finns det redan funktioner som löser "problemet".
Vad jag menar är att man inte ska införa stalker-funktioner likt det som TS föreslår här.
Citera
2014-05-02, 17:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Vad jag menar är att man inte ska införa stalker-funktioner likt det som TS föreslår här.

Nej, den vitsen ser jag inte heller, så där är vi överens.
Citera
2014-05-02, 18:29
Medlem
Citat:
Vad jag vill med detta är som eaz skrev, att hitta användare som är mycket aktiv i ett visst forum för att ställa frågor till dem. I det här fallet gäller det aktier och värdepapper-forumet.
Citera
2014-05-02, 18:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Vad jag vill med detta är som eaz skrev, att hitta användare som är mycket aktiv i ett visst forum för att ställa frågor till dem. I det här fallet gäller det aktier och värdepapper-forumet.
Läs gärna vad jag svarade.
Lösningen finns, det du efterfrågar kan du förhoppningsvis glömma att det någonsin kommer att finnas som funktion på FB.
Citera
2014-05-02, 20:05
Medlem
intesakuls avatar
Du kan väl räkna ut procentsatsen själv om du söker på inlägg från den användaren i ämnesforumet och jämför med antalet totalt postade inlägg?

Tycker inte det är värt kunna gå in i ett underforum och den vägen se mest aktiva medlemmar. För vad säger det mer än att någon kanske inte bytt konto på fyra år? De enda som har intresse av det är moderatorer för att kvickare avslöja avstängda medlemmar som återkommer med nytt konto, som i en sökfunktion i stil med "mest aktiv senaste 24 h, 7 dagar, 30 dagar".

Om och när vi andra upptäcker en trolig fuskare är det bara att dra iväg ett mejl till en mod.

Om du nu tycker att allt jag skrev är ot är ändå svaret; använd sökfunktionen och ditt eget omdöme. Den som postat hundra inlägg kan svara fel. Den som postar fem kanske bara svarar när den har rätt svar. Oavsett är ett svar på Flashback inte juridiskt bindande. Du kan inte reklamera en produkt eller tjänst för att någon på ett Internetforum sade att den var idiotsäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in