2014-05-02, 18:07
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Om polisen inte underrättar föräldrarna idag hade jag nog själv tänkt göra något åt saken. Jag har själv en dotter i samma ålder och det var därför jag blev så berörd att jag sökte upp föräldrarna och jag tycker de har all rätt att veta snarast möjligen. I början visste polisen inte vilka föräldrarna var, men sedan imorse har de haft kontaktuppgifter till både mamman och pappan.
Ta det lugnt! Inget man ska få höra per tel eller via Facebook.
Citera
2014-05-02, 18:08
Medlem
http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/flickans-foraldrar-hittade(4269060).gm

Flickans föräldrar hittade
Föräldrarna till den åttaåriga flicka som mördades i Karlskrona i onsdags har nu hittats. "Men vi lämnar inte dödsbud per telefon", säger informationsansvarig Lotta Hansson.
Flickans föräldrar finns vid Gazaremsan, och polisen har lokaliserat dem, enligt Lotta Hansson, informationsansvarig, polisen i Blekinge. Däremot har de inte fått veta något om flickans död ännu.
– Vi lämnar aldrig dödsbud per telefon, utan ska kontakta lokala myndigheter så att de kan åka ut till dem, säger Lotta Hansson till Sydöstran.

Föräldrarna ska få besked om sin dotter under dagen, uppger hon.

De har tidigare lämnat in ansökan till Svenska ambassaden om att få komma till Sverige och och återse sin dotter.
Citera
2014-05-02, 18:08
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ta det lugnt! Inget man ska få hör per tel eller via Facebook.
Nej, därför har jag inte berättat. Men om det tar över tre dygn för polisen att berätta så tycker jag nog att det är dags att de får veta. Jag har vänner på plats som säkert kan ordna något så jag tänker inte berätta på telefon.
Citera
2014-05-02, 18:09
Medlem
Klarabella79s avatar
Någon som har domen/anmälan på idioten? Tyckte mig tidigare sett bägges utdrag?
Citera
2014-05-02, 18:11
Medlem
Poliserna som har hand om att kontakta föräldrarna framstår som extremt inkompetenta. Mordet skedde för 2 dagar sen, och föräldrarna har fortfarande inte fått reda på det? Och enligt "LorenaSanchez" så tog det ett bra tag innan polisen fick tag på deras kontaktuppgifter? Hoppas att det finns förståeliga uppgifter som vi inte vet om, som förklarar att det här tar sådan lång tid.

Helt sjukt.
Citera
2014-05-02, 18:11
Medlem
Citat:
Nej, därför har jag inte berättat. Men om det tar över tre dygn för polisen att berätta så tycker jag nog att det är dags att de får veta. Jag har vänner på plats som säkert kan ordna något så jag tänker inte berätta på telefon.

Mycket konstigt det hela. Har inte mamman försökt att ringa sin dotter och familjen för att kolla vad som hänt? Har inte de häktade ringt sin släkt och berättat att de är häktade?

Jag fattar inte alls hur något sådant här kan ta sådan tid. Du gör rätt i att se till att de får veta.
Citera
2014-05-02, 18:13
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Mycket konstigt det hela. Har inte mamman försökt att ringa sin dotter och familjen för att kolla vad som hänt? Har inte de häktade ringt sin släkt och berättat att de är häktade?

Jag fattar inte alls hur något sådant här kan ta sådan tid. Du gör rätt i att se till att de får veta.
Föräldrarna har försökt nå sina släktingar i Sverige i flera dagar men de svarar inte för att de sitter anhållna. Jag är ganska säker på att de anhållna inte får ringa just nu.
Citera
2014-05-02, 18:15
Medlem
Pappans (MA) facebooksida har han en bild som det står "Wish your where here My little Yara".
Citera
2014-05-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Någon som har domen/anmälan på idioten? Tyckte mig tidigare sett bägges utdrag?

https://www.flashback.org/sp48614965
https://www.flashback.org/sp48615038

Är det dessa du syftar på?
Citera
2014-05-02, 18:18
Medlem
Citat:
Om polisen inte underrättar föräldrarna idag hade jag nog själv tänkt göra något åt saken. Jag har själv en dotter i samma ålder och det var därför jag blev så berörd att jag sökte upp föräldrarna och jag tycker de har all rätt att veta snarast möjligen. I början visste polisen inte vilka föräldrarna var, men sedan imorse har de haft kontaktuppgifter till både mamman och pappan.

Ja, herregud.
Jag kan relatera lite, lite.. Min pappas död meddelades inte mig förrän två dagar senare. Har ännu inte förlåtit berörda parter för det.

Jag hoppas polisen slutar förhala, såg att de sagt att de ska kontaktas "under dagen". För mig är det prio ett att göra så fort man får uppgifter. Men jag är å andra sidan inte polis..
Citera
2014-05-02, 18:18
Medlem
Citat:
De förstår nog, men de har åtminstone en strimma hopp och det vill jag inte ta ifrån dem. Bättre att de får veta av någon på plats som kan hjälpa dem i denna kris.
De här föräldrarna älskar verkligen sitt barn, de skickade henne iväg för att slippa krig och få en trygg uppväxt i Sverige hos nära släkt, de förtjänar i allra högsta grad att veta oavsett vem som är vårdnadshavare eller ej.

Tyvärr. Det är nog inte anledningen. Jag har jobbat i både Israel och Palestina en del. Jag finner det osannolikt att någon släkt eller familj skulle skicka iväg en 8 årig flicka "för att slippa kriget". Om inte hela familjen flyr samtidigt. Kanske måste man ha varit på plats för att förstå lite av omständigheterna. Det scenariot kunde varit möjligt om det handlat om en pojke runt 12 år och uppåt. Dessa är både targets och deltagare och i det fallet kan familjer skicka iväg dem preventivt men inte heller vanligt. Men en liten flicka som skickas iväg ensam. Aldrig.
Citera
2014-05-02, 18:20
Medlem
Kan inte fatta. Hur kan man som förälder sitta och spela spel på Facebook (pappan) om man fått veta att ens barn råkat ut för en olycka? Kastar man sig inte på telefonen och ringer polis och sjukhus och undersöker tills man fått veta vad som hänt???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in