2014-05-02, 16:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Nej, nej, nej, ni har fel, den gode mannen är död, i alla fall om det är hon som var på fotot med flickan tidigare i tråden.
Tänkte inte lägga mig i debatten men jag tror ni håller på att peka ut fel kvinna. De har samma namn men hon som var på fotot heter samma sak men dog för några månader sen.

Blanda inte in mig i kvinnan och utpekandet. Gode man eller vad fan man vill ha det till här.
Citera
2014-05-02, 16:57
Medlem
dea1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag vill avskaffa socialsekreterarna helt då det gäller barn och LVU osv-. Det fungerar inte, och ingen tar sitt ansvar.
Det ser inte ut som denna kvinna som vitsordat är i tjänst på socialförvaltningen utan som lärare i skolan.
Socialnämnden sköter och ansvarar för det som sker rättsligt, och är också sökande i detta fallet.
Alltså har Socialnämndens ordf enskild makt rent rättsligt att tex omhändertaga barn utan att först vända sig till domstolen. Nämnden här har ansvaret och inte någon liten hoppa i korridoren på socialtjänsten med en utbildning på sopis och noll utbildning i barnpsykologi.

Du har rätt i att man kan göra ett omedelbart omhändertagande OM bedömningen är att det inte går att vänta den sedvanliga utredningstiden på fyra månader. Efter ett LVU 6§ har du som socialsekreterare en vecka att underställa beslutet hos förvaltningsrätten. Därefter görs en prövning i förvaltningsrätten, som antingen kan häva LVU 6 eller bifalla. Om LVU 6 § bifalls så har nämnden 4 veckor på att inkomma med utredningen. Det är liksom inte upp till ordförande i socialnämnden att omhänderta barn på löpande band som du tycks tro.
Citera
2014-05-02, 16:58
Medlem
De bilderna som finns på Y*r* Moh*mmeds facebook (BO?) kan jag identifiera. Det är parabolområde #1 i Karlskrona kommun - Kungsmarken. Paret bodde där tidigare.

*M*NI *bb*s Most*f* M*di, 830803

Kungsmarksvägen 103 LGH 1203

371 44 KARLSKRONA

Medborgare i Statslös

-Hämtat från stöldmålen någon lade upp tidigare.

Bild nummer 2 i namnlöst album Y*r* facebook
https://www.google.se/maps/@56.19402,15.623053,3a,21.4y,328.14h,89.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1sR3fHvPhhNh6MnVe96SAvSA!2e0?hl= sv
Citera
2014-05-02, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Är det hennes advokat som fixat det eller har hon fått tillgång till sin telefon eller internet? Jag såg att flickans mamma hade inte henne bland sina vänner heller. Då är det väl bara en tidsfråga innan de andra kontona också försvinner. Alla sjuttioelva identiteterna
Skärmdumparnas tid är på ingång
Klart det fixas nu iomed att de har barn som inkomstkälla, vidrigt att avla barn för detta ändamålet. Om det nu är deras ungar och inte upphittade eller stulna...
Citera
2014-05-02, 17:00
Medlem
Citat:
Vad kallar man det när barn utnyttjas på det här sättet? Ponera att de "biologiska föräldrarna" egentligen inte alls är hennes biologiska föräldrar? Hur kontrollerar man något sånt? Använder man sig av DNA? De kanske har tagit sig an ett hemlöst barn bara för att utnyttja henne som ankare? Då är det kanske inte så konstigt att de har mod att skicka iväg henne?

Världen har länge lekt med Migrationsverket som i sin tur lassar över på kommunerna.
Citera
2014-05-02, 17:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dea1
Du har rätt i att man kan göra ett omedelbart omhändertagande OM bedömningen är att det inte går att vänta den sedvanliga utredningstiden på fyra månader. Efter ett LVU 6§ har du som socialsekreterare en vecka att underställa beslutet hos förvaltningsrätten. Därefter görs en prövning i förvaltningsrätten, som antingen kan häva LVU 6 eller bifalla. Om LVU 6 § bifalls så har nämnden 4 veckor på att inkomma med utredningen. Det är liksom inte upp till ordförande i socialnämnden att omhänderta barn på löpande band som du tycks tro.

Nähäää?
Det va som fan var googlade du upp det? Det är exakt vad jag skrev annars., Så makten ligger hos nämnden och ansvaret. Domstolen dömer sedan. Så va det något mer du hade som du ville säga?
Du kommer inte med nyheter utan tror och tolkar som en imbecill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Que?Va?Goddag yxskaft

Flickan har ju gamla skador. Hon var till och med så illa däran enligt en granne att hon inte kunde gå vid ett tillfälle. Enligt uppgift ska hon ha varit riktigt illa tilltygad när hon hittades. Inte för inte som alla faller i gråt på sjukhus och bland poliser. Alltihop stinker sadism och inte någon plötslig brist på impulskontroll. Hur den lilla tjejens korta liv har varit är riktigt obehagligt att tänka på.
Allt som kunde ha räddat henne verkar fallit, Goda man, skola, sociala myndigheter och polisen.
Dessutom verkar hon ha varit en bricka i ett spel om asyl och anhöriginvandring.
Själv är jag glad för allt grävande som görs i tråden.
Även om hon var osynlig i sitt korta plågade liv så blir hon synlig efter sin död.
Det är trots allt någon form av upprättelse och fan må det aldrig hända igen!

Vad var det för totalt oförståndig granne då, om/när det var så oerhört synligt illa även tidigare, som inte gjorde något? Att hon var helt illa däran eller inte längre levde när hon togs om hand, vet alla redan, det behöver du inte upplysa om. Det kan i och för sig även ha varit så, att hon tiden före gradvis har tillfogats sådana inre skador som till slut blev för mycket.

Men, han har enligt twitter väldigt uppenbarligen varit i Rotterdam dagarna före och kommit hem tidigast 28 april och vad som har hänt är alltså nära efter han har kommit tillbaka och därför kan det antas att något har hänt förmer då.
Senast redigerad av Phaser 2014-05-02 kl. 17:03. Anledning: Korrigering till stor bokstav i början av mening.
Citera
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Nej, nej, nej, ni har fel, den gode mannen är död, i alla fall om det är hon som var på fotot med flickan tidigare i tråden.
Tänkte inte lägga mig i debatten men jag tror ni håller på att peka ut fel kvinna. De har samma namn men hon som var på fotot heter samma sak men dog för några månader sen.

Okej, då är vi alltså tillbaka till att den utsedda gode mannen är avliden och att hon troligtvis var runt 80 år? Stämmer det?
Citera
2014-05-02, 17:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har de släppt kvinnan? Jag kan inte hitta hennes FB-sida? Är det nån som kan bidra med förnyade länkar?

Den är borttagen ser det i alla fall ut som. Kvinnans facebook existerar inte längre.

Citat:
Okej, då är vi alltså tillbaka till att den utsedda gode mannen är avliden och att hon troligtvis var runt 80 år? Stämmer det?

God man kan vilket stolskott som helst vara. Får inget grepp om vem det är eller vilka uppgifter den här kvinnan haft i fallet överhuvudtaget.
Citera
2014-05-02, 17:07
Medlem
Citat:
Kvinnan på bilden, kan hon ha varit runt 80år ?
Citera
2014-05-02, 17:07
Medlem
dea1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nähäää?
Det va som fan var googlade du upp det? Det är exakt vad jag skrev annars., Så makten ligger hos nämnden och ansvaret. Domstolen dömer sedan. Så va det något mer du hade som du ville säga?
Du kommer inte med nyheter utan tror och tolkar som en imbecill.

Åh nej vad ledsen jag blev Du skrev att nämndens ordförande har makten att omhänderta barn utan att först gå via förvaltningsrätt. Precis som att det sker utan ngn anledning, för att nämdens ordförande tycker att det är så satans kul att omhänderta barn.
Citera
2014-05-02, 17:08
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Kvinnan på bilden, kan hon ha varit runt 80år ?

Ja, hon kan ha varit allt mellan en krasslig 65 och en hyfsat pigg 80-åring. Men det spelar kanske ingen roll. Den gode mannen har väl blivit lurad precis som alla andra i den här soppan. Mycket rörigt och förvirrat alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in