Citat:
Ursprungligen postat av
Pad
Jag är seriös. Jag är så gammelmodig att jag tycker att man ska vara beredd att ta fram belägg för saker man påstår.
Ok, jag känner igen att du påpekat detta tidigare med att jag trodde jag skulle få medhåll men inte fick det. Men du får gärna leta fram inläggen och vara lite gammalmodig.
Så får jag väl också leta fram inlägg som visar att du menar att urvalet indirekt styr vilka egenskaper som uppkommer och hur egenskaperna förändras och utvecklas.
Citat:
För vilken gång i ordningen? Vad har jag för garantier att du inte bara misstolkar allt jag skriver som vanligt? Du har ju inte gjort dig känd för exceptionell läsförståelse så här långt, så varför ska jag behöva upprepa något som jag skrivit otaliga gånger redan?
Problemet är att ni verkar vilja blanda ihop själva uppkomsten av informationen (som kodar för en variant av en egenskap) och hur informationen sprids i en population.
Citat:
Självklart styr urvalet utvecklingen.
Hoppsan. Här kommer ju ett citat där du säger att urvalet styr utvecklingen.
Citat:
Nej, kylan kan inte beställa in vit varm päls. Det behövs inte, styrning är fullt möjlig ändå.
Nu väntar jag med spänning på att du ska missuppfatta det här eller inte koppla hur allt hänger ihop, trots att jag till leda förklarat detta tidigare.
Det är ju här jag önskar att du var villig att förklara hur detta skall kunna ske på molekylär nivå. Steg för steg. Utan att zooma ut och försöka blanda ihop mekanismerna.
Citat:
Nej, hela din frågeställning är fel eftersom du glider med vad du frågar efter. Du sätter som vanligt likhetstecken mellan uppkomna mutationer och utveckling av en art. Jag vet inte hur många gånger vi påtalat varför detta är galet, men ändå fortsätter du, och du försöker dessutom helt ogenerat smyga in de två olika synsätten i samma resonemang.
Jag uppmanar dig återigen att faktiskt läsa vad jag skrivit och sen be om ursäkt för att du påstått saker om mig som inte är sanna. Jag har aldrig sagt de saker du påstår att jag skulle ha sagt, och därför är du inget annat än en lögnare.
Grattis, nu har du nog kallat mig för lögnare i dina 40 senaste inlägg.
Nu menar ju jag att det är ni som försöker blanda ihop mekanismerna och att det ibland gäller uppkomst av information ibland gäller det spridningen av informationen. Jag menar att om man skall få ökad förståelse för hur evolutionsteorin skall ha skett i verkligheten måste man försöka hålla isär de olika mekanismerna och försöka förstå på vilket sätt och i vilken grad de kan ha påverkat utvecklingen.
Eftersom du säger att jag ljuger när jag uppfattat att du tror att urvalet styr utvecklingen blir det knepigt när du i detta inlägg säger att det är självklart att urvalet styr utvecklingen.
Kan vi härmed släppa detta och konstatera att du ansåg ungefär som jag påstod?
Jag blir faktiskt osäker på vad du egentligen menar att jag har påstått om vad du anser som du inte alls anser?
stebe2